برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

نحوه تمیز کردن انواع مبل

برای اینکه بهترین نتیجه را از شستشوی مبل در خانه بگیرید، لازم است که قبل از شروع شستشو، به یک سری نکات که در ادامه به آن اشاره می‌شود توجه کنید. انتخاب مبل متناسب با دکوراسیون خانه، تاثیر بسیار مثبت بر روی چیدمان خانه دارد، اما از آن مهم‌تر تمیز بودن مبل است که می‌تواند ظاهر خانه شما را آراسته نشان دهد. با توجه به اینکه مبل‌ها جزو آن دسته وسایلی هستند که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر کثیف می‌شوند؛ راه‌های متفاوتی برای شستشوی مبل در خانه بدون استفاده از دستگاه وجود دارد که در این مطلب از چوبین پارس به آن می‌پردازیم.

بهترین مایع برای شستن مبل | بهترین مایع برای شستن مبل نی نی سایت

آموزش مرحله‌ای شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه

در صورتی که شستشوی مبل در خانه  با اصول و قواعد خاص خود پیش رود، شاهد آن هستید که در کمترین زمان مبل‌ها تمیز می‌شوند بدون اینکه به پارچه و بافت مبل آسیبی وارد شود؛ از آن مهم‌تر، دیگر نیازی به پرداخت هزینه به مبل‌شویی نیست.

پاک کردن گرد و خاک

بهترین روش شستشوی مبل در خانه این است که در مرحله اول گردو‌غبار از سطح مبل پاک شود؛ به همین منظور می‌توانید با کمک جاروبرقی، سطح مبل و کوسن‌های آن را تمیز کنید.

استفاده از برس نرم یا پرزگیر قبل از شستشوی مبل در خانه

بعد از پاک کردن گردو خاک بهتر است با استفاده از یک برس نرم، مو و گرد و خاکی که به سطح مبل چسبیده را پاک کنید.

خواندن برچسب مبل را فراموش نکنید

تولید کنندگان روی تمام مبل‌ها برچسبی می‌زنند که دستور العمل مراقبت و شستشوی مبل با شوینده مناسب آن را توضیح داده‌اند. قبل از انتخاب مایع مناسب برای شستشوی مبل در خانه، ابتدا این برچسب راهنما را مطالعه کنید. حروف اختصاری که روی این برچسب‌ها نوشته می‌شود هریک معنای مخصوص به خود را دارد برای مثال:

W : استفاده از آب خالی یا بخار آب برای شستشوی مبل
WS : شستشوی مبل با آب و مواد شیمیایی
S : تمیز کردن مبل با استفاده از بخار
O : شستشو فقط با آب سرد
X : شستن مبل در خانه با شامپوفرش

مبل چوبین پارس در تعمیرات مبل تهران بسته به نوع طراحی که سفارش می دهید و با دکوراسیون منزلتان همخوانی دارد مبل ها را تغییر می دهند و اگر این مبل ها مشکلاتی مانند شکستگی دسته یا پایه مبل , خراب شدن پشتی مبل , پارگی یا فرسودگی پارچه , خرابی کلاف و اسکلت مبل داشته باشند همه را رفع می کند و مانند روز اول بازسازی می نمایند.

بهترین مواد پاک کننده برای شستن مبل در خانه

برای پاک کردن انواع لکه مبل در خانه تنها کافی است نوع لکه را بشناسید و با بهترین مایع برای شستن مبل آشنا شوید.

شستن مبل در خانه با جوش شیرین

بهترین مواد خانگی برای پاک کردن لکه روی پارچه مبل، استفاده از جوش شیرین است؛ در این روش می‌توانید یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با سرکه سفید، جوش شیرین و آب گرم مخلوط کنید، سپس با استفاده از یک پارچه تمیز نخی که رنگ ندهد، مقداری از محلول را روی پارچه ریخته و روی لکه بکشید؛ برای جلوگیری از آسیب به بافت پارچه، دستتان را روی پارچه مبل فشار ندهید؛ سپس با پارچه‌ای خشک، رطوبت سطح مبل را بگیرید و اجازه دهید مبل خشک شود در این مدت نیز از نشستن روی مبل خودداری کنید.

بهترین مایع برای از بین بردن لکه مبل چرمی

با توجه به حساسیت بافت مبل چرمی نمی‌توان از هر مواد شوینده‌ای استفاده کرد؛ بهترین مواد شوینده برای این مدل مبل‌ها، استفاده از صابون رنده شده است. تنها کافی است قسمت لکه شدن مبل را با صابون بشویید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که برای از بین بردن صابون از آب زیادی استفاده نکنید.

تمیز کردن لکه نوشابه روی مبل

اگر مبل شما با استفاده از لکه نوشابه کثیف شده، می‌توانید مقداری نمک روی لکه بپاشید و سپس با اسفنجی خیس آن را پاک کنید تا اثر معجزه‌ آسای آن را ببینید.

از بین بردن لکه زرد سیگار روی مبل

برای شستن مبل در خانه و از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار می‌توانید از یک حبه قند استفاده کنید. بدین صورت که قند را روی لکه بمالید و این کار را ادامه دهید تا پاک شود. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده باشد، می‌توانید با آبلیمو آن را پاک کنید. اگر جنس پارچه شما کرک‌دار است، برای از بین بردن لکه زرد مقداری پنبه را به شیر آغشته کنید و روی لکه بکشید.

استفاده از گلیسیرین برای از شستن مبل در خانه

برای از بین بردن لکه جوهر روی مبل، ابتدا قسمت مورد نظر را خیس کنید و کمی نمک روی آن بریزید، سپس با پنبه محل را تمیز کنید و روی لکه محلول گلیسیرین و آمونیاک بمالید و سپس رویه مبل را با کمی شامپو بشویید.

مخلوط نمک و الکل برای از بین بردن لکه چربی مبل

برای شستشوی مبل در خانه و پاک کردن لکه چربی روی مبل ، کمی نمک را با الکل مخلوط کنید و روی مبل بمالید؛ اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی است، روی قسمت لکه شده را با یک برگه کاغذ خشک کن بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

بهترین مایع برای شستن مبل رنگی در خانه

الکل سفید و نمک یک محلول خانگی تمیز کننده مبل است که می‌تواند به راحتی رنگ‌های قوی مانند رنگ و جوهر را از بین ببرد؛ برای استفاده از این ترکیب تنها کافی است مقداری نمک را با الکل سفبد ترکیب کنید و بعد با استفاده از اسفنج این محلول را به قسمت‌های رنگ گرفته مبل بزنید و بعد از چند دقیقه با استفاده از دستمال محل مورد نظر را پاک کنید.

طرز شستشوی مبل سلطنتی در خانه

افرادی که مبل سلطنتی خریداری کرده‌اند مهم‌ترین دغدغه آن‌ها این است که چوب مبل سلطنتی را چگونه تمیز کنیم یا اینکه نحوه  تمیز کردن مبل استیل چگونه است؟ برای تمیز کردن مبل سلطنتی نیاز به حلال‌های پاک کننده دارید که باید باتوجه به برچسب‌های روی مبل یک شوینده مناسب انتخاب کنید.

تمیز کردن مبل استیل با سرکه و مایع دستشویی

بهترین مایع برای شستشوی مبل در خانه، استفاده از سرکه و مایع دستشویی است؛ در این روش کافی است یک سطل آب مقطر آماده کنید؛ باتوجه به اینکه آب لوله‌کشی دارای املاح است از آن استفاده نکنید. سپس سه دستمال پارچه‌ای تمیز در رنگ روشن آماده کنید و مایع دستشویی و سرکه را ترکیب کنید و روی مبل بکشید. در نهایت با استفاده آب مقطر و دستمال، سطح مبل را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن چوب مبل استیل

باتوجه به اینکه بیشتر حجم مبلمان سلطنتی را چوب تشکیل داده، به همین دلیل براق کردن چوب مبل سلطنتی بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور برای شستشوی مبل در خانه، یک دستمال میکروفایبر تمیز نیاز دارید که آن را به محلول مایع ظرفشویی و آب بزنید و روی سطح چوب بکشید. توجه داشته باشید بعد از تمیز کردن چوب مبل سلطنتی، باید نسبت به خشک کردن فوری اقدام کنید تا از پوسیده شدن چوب جلوگیری شود؛ برای این کار از یک دستمال ضخیم یا حیک ست مبل مناسب، جلوه خوبی به اتاق نشیمن می‌دهد. مبل‌ها برای حفظ راحتی و زیبایی خود، نیاز به نظافت حرفه‌ای دارند.

تمیز کردن مبل نه تنها طول عمر مبل را افزایش می‌دهد، بلکه آن را به مکانی سالم‌تر و بدون آلودگی تبدیل می‌کند. شاید تا به حال این اتفاق برایتان رخ داده باشد که مبلتان در عرض یک لحظه، کثیف شده و لکه تیره‌ای از خود بر جای گذارد. این اتفاق ناخوشایند می‌تواند باعث ناراحتی و عصبانی شدن شما شود. در این مواقع چه می‌کنید؟ آیا راه های تمیز کردن مبل را می‌دانید؟

با دانست روش‌های تمیز کردن مبل در منزل، می‌توانید به سرعت و بدون نیاز به هزینه سنگینی، مبل خود را تمیز کنید. تمیز کردن مبل رنگ روشن نیز ممکن است بیشتر از مبل با رنگ تیره زمان ببرد. اما نگران نباشید. ما مراحل تمیز کردن مبل و همچنین روش‌های مختلف تمیز کردن آن را به شما شرح می‌دهیم تا اگر این اتفاق برایتان رخ داد، بدون هیچ نگرانی، مشکل را حل کنید. سعی کنید در زمانی که لکه ایجاد شد، به سرعت به پاک کردن آن بپردازید زیرا هنگامی که لکه‌ای رخ دهد و زمان زیادی از آن گذشت حتی چند دقیقه، می‌تواند رفع لک را سخت‌تر کند.

از چه روش‌هایی برای تمیز کردن مبل استفاده کنیم؟

راه های مختلفی برای تمیز کردن مبل وجود دارد. در صورتی که قصد دارید خودتان در منزل مبل را تمیز کنید و به مبلشویی ندهید، میتوانید راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

۱. تمیز کردن مبل با کربنات

تمیز کردن مبل با کربنات، تمیز کردن طبیعی را شبیه سازی می‌کند و مبل را مانند روز اول تمیز می‌کند. کل تمیز کردن فقط ۴ تا ۶ ساعت طول می‌کشد. فقط مقدار کمی از محلول‌های تمیز کننده کربناته با اثر جوشان استفاده می‌شود. آب کمتری نیز مورد نیاز است. میلیون‌ها حباب کربناته بسیار کوچک هستند و می‌توانند به داخل الیاف نفوذ کنند و آلودگی و کثیفی را از بین ببرند. سپس آن‌ها را به سطحی می‌برند که به راحتی پاک می‌شوند. این روش نه تنها یک مانع محافظ بر روی سطح باقی می‌گذارد، بلکه کثیفی را نیز به حداقل می‌رساند.

۲. تمیز کردن با فوم

محلول فوم را با دست روی مبل می‌مالید تا لکه‌ها از بین بروند. حاصل آن یک مبل تمیز و بوی خوش است. از آنجایی که میزان کف توسط فرد قابل کنترل است، احتمال آسیب با رطوبت کمتر است و این روش انتخاب رایج مصرف‌کنندگان می‌باشد.

۳. خشک شویی

اگر می‌خواهید از نحوه شستشو مبل در خشک‌شویی مطلع شوید، مطالعه این بخش را از دست ندهید. این روشی شبیه به تمیز کردن با فوم بدون استفاده از آب است. در خشک شویی، یک پودر پاک کننده شیمیایی دور پارچه می‌پاشند. پس از آن، پودر تمام آلودگی‌ها را از بین می‌برد و نتیجه یک مبل تمیز است. از آنجایی که در این روش، از آب استفاده‌ای نمی‌کنند، می‌توان از آن برای تمیز کردن مبل چوبی استفاده کرد و برای خشک کردن، نیازی به زمان نیست.

۴. استخراج حرارت با بخار

از فناوری استخراج حرارت بخار با دمای بالا، برای حذف گرد و غبار و سایر ذرات ناسالم از سطح مبل استفاده می‌کنند. این روش، رطوبت اضافی را همراه با کثیفی و گرد و غبار از بین می‌برد و هیچ اثر خیسی بر جای نمی‌گذارد. در نتیجه، انقباض پارچه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و می‌توان کل مبل را تنها در چند ساعت تمیز کرد. این روش همچنین از نظر مالی نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه‌تر است و بهترین نظافت را تضمین می‌کند.

تعمیر مبل با خدمات چوبین پارس یکی از این شرکت های قابل اعتماد در سطح تهران است که با داشتن سالها تجربه را با بهترین روش و با کیفیت ترین وسایل انجام می دهد. مبل در شرکت تعمیرات مبل تهران با داشتن چندین شعبه در سطح تهران کار را برای شما راحت کرده که در هر محله ای به نزدیک ترین شعبه این شرکت مراجعه کنید و از خدمات متنوع آن بهره مند شوید.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا