نامه امانوئل اشمیت برای شهاب حسینی به خاطر این فیلم

شهاب حسینی | فیلم

آفتاب نیوز:

داستان «وارگه ناکجا» از این قرار است که ناگهان مرد جوانی وارد خانه شد. معلوم نیست مهمان غریب کجاست! اما هر چه بیشتر مختصات خانه را توصیف کرد، مشخص شد که مرد جوان جایی بین مرگ و زندگی است.

شهاب حسینی که کارگردانی را از سال 1392 با فیلم «ساکن طبقه متوسط» آغاز کرد، در «مقیمان ناکجا» که مضمونی معنوی دارد از فلسفه زندگی و مرگ می گوید.

پریناز ایزدیار، آرمان درویش، ناهید مسلمی، احمد ساعتچیان، غزل نظر، مهدی حسینی، تنی آواکیان و شهاب حسینی بازیگران این اثر هستند.

فیلم «مقیمان ناکجا» بر اساس درام « مسافرخانه دودنیا » نوشته اریک امانوئل اشمیت محصول سال 1395 ساخته و تولید شده است و پیش از این در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است.

امانوئل اشمیت پس از دیدن این اثر که در جشنواره های بین المللی مورد تحسین قرار گرفته است یادداشتی برای شهاب حسینی فرستاد که در آن نوشته شده بود:

من این فیلم را از ابتدا تا انتها دوست داشتم، علاوه بر وفاداری عمیق، فلسفی و دراماتیک به متن، تسلط زیبایی شناسی کارگردان، انتخاب بازیگران زن و مرد، فضای ایجاد شده توسط کار و احساسات قوی. به زبان ساده، ناب و ابتدایی، تحسین می کنم، احساس برادری خوبی با کارگردان شهاب حسینی دارم.»

دکمه بازگشت به بالا