مطالب میجیک

میترا شعبانیان: مشکل بازیکنان ما خودباوری است/ هدف ما چهار تیم بود که نشد

سرمربی تیم ملی والیبال دختران مشکلات بازیکنان این رده سنی را خودباوری می داند و می گوید: بازیکنان باید بتوانند در شرایط حساس تصمیمات درستی بگیرند. بازیکنان ما وقتی استرس دارند بیشتر اشتباه می کنند.

به گزارش میجیک، میترا شعبانیان، سرمربی تیم ملی پس از هفتمین دوره آسیا گفت: بازیکنان پس از باخت از قزاقستان دچار اختلال روحی و روانی بودند و به همین دلیل امروز شروع خوبی نداشتیم. او انگیزه ذهنی برای بازی نداشت و بازی اول را به او واگذار کردیم، اما با تلاش کادر فنی به بازیکنان هشدار دادیم، او به بازی برگشت و شانس برد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان در ست اول با اختلاف زیادی از حریف خود پیش بودند، گفت: در این رده نوسانات زیادی وجود دارد. آنها با توجه به سن، شرایط بازی و جو مسابقات، پنج امتیاز را به طور همزمان کسب کردند و سپس به راحتی همان را از دست دادند. وقتی نتوانستیم به آن چهار تیم برسیم، بازیکنان از نظر روحی و روانی بسیار آشفته شدند و فکر می‌کردند گلی نخورده‌اند و بازی را ترک کردند. فشار کاری در این رده سنی بسیار زیاد است چون بازیکنان فقط این فضا را تجربه می کنند، در تمرین نکات و چک ها را به آنها یاد می دهیم اما در طول بازی فراموش می کنند و باید مدام به آنها یادآوری کنند.

شعبانیان در ادامه با بیان اینکه بازیکنان ما هنوز به اعتماد به نفس نرسیده اند، گفت: برای اولین بار در این دوره از مسابقات اعلام می کنم که در مجموع در چهار تیم توانایی حضور داریم. بازیکنان ما خوب و قوی هستند و این را همه اینجا تایید می کنند و می گویند هیچ ضعف فنی در تیم شما وجود ندارد. ما والیبال کلاس پایین بازی نمی کنیم و بازیکنان ما توانایی خود را نشان می دهند. خیلی اوقات او پر از اشتباه است و باعث نتیجه می شود.

وی مشکل تیم ایران را کمبود اعتماد به نفس و جنگندگی دانست و گفت: باید روی این موضوع کار بیشتری انجام شود. بازیکنان باید بتوانند در شرایط بحرانی تصمیمات درستی بگیرند. بازیکنان ما وقتی استرس دارند بیشتر اشتباه می کنند. فکر می‌کردم بعد از بازی‌های ایتالیا این اتفاق تکرار نشود، اما سطح مسابقات قهرمانی آسیا متفاوت است و با تغییر رده سنی بازیگری با تجربه و کمک به تیم، بازیکنان زیادی به تیم اضافه می‌شوند.

این مربی ایرانی ادامه داد: اهداف و تفکرات کادر فنی در این دوره از مسابقات روی چهار تیم بود چرا که با توجه به تمرینات، پتانسیل و کلاس والیبال بازیکنان این توانایی را دارند اما واقعاً درست است. این اتفاق نمی افتد و من از این بابت ناراحت هستم.” به هر حال این تیم تیم خوبی است، بازیکنان خوبی دارد و اگر حمایت شود باید در آینده والیبال خوبی به نمایش بگذارد.

شعبانیان در خصوص حضور نوجوانان در لیگ گفت: پیشنهاد داده ام که این تیم با چند تغییر کوچک وارد لیگ شود تا در بازی تجربه کسب کنند و در آینده به والیبال کمک کنند. ما سه نفر پاسور، لیبرو و قطر پاس 15 ساله هستیم و هنوز در موقعیت های احساسی و حساس اشتباه می کنیم، اما قوی هستند. اگر بازی های بیشتری ببینند و حمایت شوند، آینده 100 درصد خوبی در پیش دارند.

شعبانیان در پایان از حمایت های فدراسیون تشکر کرد و گفت: از آقای داورزنی، خانم محمدیان، خانم شاددل و همه دست اندرکاران تشکر می کنم. خیلی ها در فدراسیون زحمت می کشند و از این تیم حمایت می کنند و هیچ ابایی از تشکر ندارند. امیدوارم این حمایت ها ادامه داشته باشد زیرا این بازیکنان می توانند به والیبال ایران کمک کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا