مونتاژ فولکس واگن اقلا ۴ میلیاردی در شرایط تحریمی در ایران؟/عکس
Ateka به عنوان شاسی بلند میان رده SEAT در نظر گرفته می شود که در بالای Aruna و پایین تر از Taraco قرار دارد. سبک طراحی محصولات SEAT نیز در این خودرو مشهود است.
طراحی رادیکال Delight به جذابیت نمای جلو می افزاید. بیشتر طرح های محصولات SEAT ساده و نه چندان تهاجمی هستند. همین طراحی ساده می تواند باعث عقب ماندن این خودرو از سایر رقبا شود.
در نمای عقب شاهد عمق و خطوط طراحی زیادی هستیم. در طراحی چراغ های عقب سعی کردیم هماهنگی خوبی با نمای جلو ایجاد کنیم. نوشته آتکا در پایین درب صندوق عقب با فونت مخصوص دیده می شود. .
متاسفانه در دیفیوزر خودرو از اگزوز تقلبی استفاده شده و سنسور دنده عقب داخل آن قرار گرفته است.
نمای جانبی همان سادگی کلی را دارد و همچنین شبیه خودروی فولکس واگن تیگوان است. صندلی ها یکی از زیر مجموعه های برند فولکس واگن هستند.
کابین اتکا از طراحی محافظه کارانه و ساده ای برخوردار است و هیچ جذابیت خاصی در فضای داخلی به چشم نمی خورد.
امکاناتی مانند صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 9.2 اینچی، کیلومترشمار تمام دیجیتال، ترمز دستی برقی، دستیار رانندگی و قابلیت تماس اضطراری در این خودرو وجود دارد.
این در 4 نسخه موجود است: سبک، مرجع، تجربه و FR.
به احتمال زیاد یک موتور 2 لیتری توربوشارژ TSI ساخت فولکس واگن در این خودرو وجود خواهد داشت. این موتور 187 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس دوکلاچه ساخت فولکس واگن وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.
با وجود کاستی هایی که در طراحی و امکانات دیده ایم، بدون شک با تایید ورود این خودرو به بازار ایران، پس از حدود 4 سال شاهد خودرویی با کیفیت خواهیم بود.
قیمت این خودرو از 39000 یورو شروع می شود. چیزی که کمی مبهم به نظر می رسد این است که خودروهای مقرون به صرفه باید در بازه قیمتی زیر 20 هزار یورو وارد شوند اما به نظر می رسد این محدودیت در حال طولانی شدن است.
همچنین خودروساز راین با وجود تحریم های فراوان چگونه این خودروهای اسپانیایی را مونتاژ خواهد کرد؟
قیمت ۴۰ هزار یورویی سئات آتکا نیز قابل توجه است و این یعنی در بازار ایران با خودرویی بیش از ۴ میلیارد تومان روبرو هستیم.