اقتصادی

مهمترین عوامل رکود اقتصاد فرانسه چیست؟

بر اساس یک نظرسنجی، فعالیت در بخش خدمات فرانسه در ماه ژوئن برای اولین بار از ژانویه کاهش یافت، زیرا تقاضای ضعیف بر نگرانی‌ها مبنی بر کاهش دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه دوم افزوده است.

به گزارش میجیک، شاخص نهایی مدیران خرید فرانسوی در ماه ژوئن برای بخش خدمات S&P Global از 52.5 در ماه گذشته به 48 واحد کاهش یافت.

نورمن لیبکه، اقتصاددان یک بانک تجاری در هامبورگ، گفت که تولید ناخالص داخلی فرانسه ممکن است در سه ماهه دوم کاهش یابد زیرا بخش خدمات بزرگترین بخش از تولید اقتصادی فرانسه است.

بر اساس این نظرسنجی، تولید به دلیل کاهش سریع تقاضا با مشکلاتی مواجه است و مدیران در این نظرسنجی افزایش هزینه های استقراض، تورم و افزایش بی میلی مشتریان را از دلایل این کاهش عنوان کردند.

بانک مرکزی فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که اقتصاد در مسیر اجتناب از رکود در سال جاری با کاهش فشارهای تورمی قرار دارد، اما رشد به تدریج طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش رویترز، اقتصاد فرانسه در سه ماهه جاری نسبت به سه ماه قبل 0.1 درصد و در سه ماهه سوم و چهارم 0.2 درصد رشد خواهد کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا