اقتصادی

مهم‌ترین انتظارات در حوزه اقتصاد دیجیتال از دولت آینده

کارشناسان ارشد حوزه تحول دیجیتال معتقدند دولت چهاردهم باید بخش خصوصی را برای توسعه اقتصاد دیجیتال تشویق کند و در گام بعدی علاوه بر تجهیز نهاد رگولاتوری به دانش و چالش‌های امروزی، باید بخش خصوصی را تشویق کند. همچنین به حقوق مالکیت معنوی توجه کنید.

علیرضا بزرگ مهری در گفت وگو با میجیک، درباره اقتصاد دیجیتال، اهمیت آن و انتظارات دولت آینده در این زمینه، اظهار کرد: اول از همه باید درک کنیم که اقتصاد دیجیتال در جزیره اتفاق نمی افتد، بلکه به معنای استفاده اجتماعی است. . شبکه باند پهن و ارتباطات در سراسر جهان.

وی با طرح این موضوع که برای تحقق اقتصاد دیجیتال باید داده‌های انتقال مالی دیجیتال بین ایران و سایر کشورها برقرار شود، معتقد است که جنبه‌های پشتیبانی از پهنای باند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این فرآیند حائز اهمیت است.

حمایت از بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دیجیتال ضروری است

این کارشناس با اشاره به مشکل فیلترینگ و هزینه ها تصریح کرد: در این راستا باید مشکل اینترنت و سرعت دسترسی بهتر شود چرا که همه دنیا به سمت اینترنت نسل پنجم می روند اما شرایط این است. و کیفیت اینترنت در کشور ما نیز باید ارتقا یابد.

بزرگمهری در سخنان خود تاکید کرد: نکته بعدی که دولت آینده باید به آن توجه کند ایجاد و حمایت از بستری است که کسب و کارهای کوچک بتوانند در آن پیشرفت و توسعه پیدا کنند. در واقع بسترها و قوانینی که از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنند. علاوه بر این، برای ایجاد و توسعه اقتصاد دیجیتال باید از بخش خصوصی حمایت و مورد توجه قرار گیرد.

توجه به حقوق مالکیت معنوی در دولت آینده

وی در خصوص قوانین و مقرراتی که باید در این حوزه و در دولت چهاردهم رعایت شود، گفت: در درجه اول باید حقوق مالکیت معنوی مورد توجه قرار گیرد زیرا در این زمینه ضعف هایی داریم و باید این مشکل برطرف شود. با دیدگاه دیجیتال همچنین، در بخش نظارتی، ما باید دانش و چالش های فعلی خود را تکمیل کنیم. در حال حاضر چالش‌های روشنی در زمینه‌هایی مانند فین‌تک، امکانات و مسائل دیگر داریم، در حالی که بسیاری از کشورها به دلیل مشارکت اندک بخش خصوصی بر این چالش‌ها فائق آمده‌اند.

بزرگمهری به پیام رسان داخلی نیز اشاره کرد و معتقد است بهترین اقدام و حمایتی که دولت در آینده می تواند انجام دهد این است که قانونگذار پیام رسان را وادار به بهره مندی از ورود امنیتی کند چرا که این مهم ترین مبنای اعتماد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا