مطالب عمومی

مقام سابق ارمنستان: قراباغ هرگز بخشی از باکو نخواهد شد

به گزارش ارمنی نیوز، آرتاک زاکاریان، یکی از اعضای سابق حزب جمهوری خواه ارمنستان و معاون سابق وزیر دفاع، گفت که جنگ 44 روزه گذشته تمام نشده است و آرتساخ (قره باغ کوهستانی) بخشی از جمهوری باکو نخواهد بود.

او گفت: «حتی امروز، وقتی به وضعیت ناامیدی نگاه می کنیم، فرصتی برای یافتن راهی برای خروج وجود دارد. اما مقامات ارمنستان اکنون جاده را نمی بینند یا نمی خواهند آن را ببینند. اما، شاید اگر از دیدن فرصتی بترسد، خسته و ترسیده است.

به گفته نمایندگان اپوزیسیون ارمنستان، مقامات ارمنستان اکنون از سایه سیاست های تهاجمی باکو، موضوع اشغال باکو در ارمنستان و حتی جشن روز ارتش ارمنستان می ترسند.

وی گفت: «نمایندگان باید بدانند که آیا دیر یا زود مسئول تمام ناکامی‌ها خواهند بود یا خیر». هرچه زودتر مسئولیت خود را درک کند و قدرت خود را رها کند، خروج کشور از بحران و بازگرداندن نقش مستقل ارمنستان در روند منطقه آسان‌تر خواهد بود.»

رئیس جمهور باکو روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت: «ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و آن را شکست دادیم.

الهام علی اف به آزارتک گفت: «ارمنستان در این نبرد شکست خورد. او 10000 فراری دارد. کاملاً تحقیر شدند. ببینید چه کارهای وحشتناکی برای متوقف کردن ما انجام می دهند. اما مردم آذربایجان، حتی مردمی که از خرابه ها بیرون آمدند، مردمی که خونریزی داشتند، عزیزانشان را از دست دادند، گفتند فقط باید جلو رفت، هیچکس و هیچکس نمی تواند جلوی ما را بگیرد، ما انتقام می گیریم. مردم بی گناه، شهدا ما خود را در میدان جنگ می یابیم. ما فاشیسم را در ارمنستان شکست می دهیم و عدالت را برقرار می کنیم.

باکو و ایروان سال گذشته یک جنگ 44 روزه علیه منطقه قره باغ کوهستانی داشتند که با میانجیگری مسکو با آتش بس پایان یافت. با وجود آتش بس میان باکو و ارمنستان، مناقشات و تنش های دو کشور بر سر موضوعاتی مانند مرزبندی، جاده ها و گذرگاه ها پایانی ندارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا