معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش منصوب شد 

معاون وزیر | معاون وزیر نفت

با صدور حکمی از سوی وزیر نفت، «محمدصادق عظیمی فر» به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی منصوب شد.

به گزارش میجیک، طی حکمی از سوی محسن پاک نژاد، محمدصادق عظیمی فر مدیرعامل هلدینگ انرژی سینا به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی منصوب شد.

عظیمی فر که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی نفت از دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه تهران است، پیش از این به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ انرژی سینا وابسته به بنیاد انقلاب اسلامی فعالیت می کرد. همچنین دستیار ویژه وزیر نفت در دولت دوازدهم و سیزدهم، رئیس هیات مدیره گروه پتروپارس، عضویت در هیات مدیره و مدیر برنامه ریزی شرکت نفت منطقه مرکزی ایران از دیگر سوابق کاری خود است. مدیر صنعت نفت کشور

دبیر کمیته تامین سوخت کشور، دبیر کارگروه ویژه پیگیری پروژه های اولویت دار وزارت نفت، دبیر کمیته تحول وزارت نفت، عضو هیات امنای مواد و پژوهشکده انرژی، عضو شورای علم و فناوری پارک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین عضو کمیته رسیدگی به تخلفات مالی و ارزی بانک مرکزی از جمله یادداشت‌های موجود در سوابق تخصصی عظیمی فر.

محمدصادق عظیمی فر که مدیرعامل هلدینگ سینا انرژی گستر است در دولت دوازدهم و سیزدهم کارنامه مثبتی دارد.

از جمله مهمترین نکات می توان به رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپارس اشاره کرد که دستاوردهایی چون بهره برداری از فاز یازدهم میدان گازی پارس جنوبی، افزایش تولید از میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی را به همراه داشت. . و انعقاد قرارداد توسعه بندر خوزه در ونزوئلا. وی همچنین مدیر برنامه ریزی شرکت نفت منطقه مرکزی است. شرکت انرژی گستر سینا آخرین گروه تحت مدیریت عظیمی فر زیرمجموعه هلدینگ انرژی بنیاد مصطفان است که در سال 1385 تاسیس شده و در حوزه های مختلف صنعت نفت از بالادست تا پایین دست فعالیت می کند.

حضور عظیمی فر در راس شرکت پالایش و پخش می تواند تکرار تجربه شیرین گذشته باشد. دوران طلایی که ایران از واردکننده به صادرکننده بنزین تبدیل شد. انتخاب عظیمی فر به عنوان مدیرعامل جدید پالایشگاه و صدا و سیما و معاون اول وزیر نفت برای تصدی سمت وزیر جدید نفت می تواند حاکی از اعتماد وزیر نفت به روحیه جوانان در صنعت نفت و اعتقاد جدی وی به تزریق باشد. روحیه جوانی با انگیزه در صنعت نفت.

کمبود بنزین که عظیمی فر وظیفه رفع این کمبود را بر عهده دارد، یکی از مهمترین چالش های دولت چهاردهم است و می توان امیدوار بود که با تجربه مدیریت عظیمی فر، ایران به صادرکننده بنزین و سایر فرآورده های نفتی تبدیل شود. محصولات .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا