مطالب میجیک

مصرف نوشیدنی های قندی و خطر افزایش دو برابری سرطان روده در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از هلث به گفته محققان دانشگاه واشنگتن ، زنانی که روزانه دو یا چند شیرینی می نوشند ، مانند نوشابه ، آب میوه یا نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی زا قبل از 50 سالگی دو بار سرطان روده تشخیص داده شد.

در این مطالعه بیش از 95000 زن بین 25 تا 42 سال که هر چهار سال اطلاعات رژیم غذایی دریافت می کردند ، شرکت داشتند. یک بار او پیشنهاد می کند.

طی 24 سال پیگیری این زنان ، 109 زن مبتلا به سرطان روده بزرگ تشخیص داده شده اند.

محققان با بررسی داده های تغذیه ای این زنان دریافتند که نوشیدن نوشیدنی های شیرین در بزرگسالی با خطر بیشتری برای بیماری در ارتباط است. این احتمال بیشتر برای زنانی است که در دوران بلوغ نوشیدنی های شیرین می نوشند.

این مطالعه نشان داد که مصرف نوشیدنی روزانه با 16٪ خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در بزرگسالی همراه است ، اما برای زنان 13 تا 18 ساله ، هر نوشیدنی قبل از 50 سالگی با 32٪ خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است. .

نتایج این مطالعه نشان داد که جایگزینی نوشیدنی های شیرین به جای نوشیدنی های شیرین ، قهوه یا شیر ، خطر سرطان روده بزرگ را 17 تا 36 درصد کاهش می دهد.

“این کائو»، رئیس تیم تحقیقاتی ، در این زمینه در باره وی گفت: “كاهش مصرف نوشیدنی های شیرین و سایر نوشیدنی های سالم گزینه بهتر و عاقلانه تری برای سلامتی طولانی مدت است.”

محققان گفتند ، افرادی که قند بیشتری می نوشند یا چاق هستند و دیابت نوع 2 دارند ، همه می توانند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا