مصرف در میان آمریکایی‌ها رکورد زد

آمریکا | آمریکایی

احساسات مصرف کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید و قیمت واردات ایالات متحده بیشترین کاهش خود را در هشت ماه گذشته ثبت کرد.

احساسات مصرف کننده در ایالات متحده در سپتامبر به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید، زیرا انتظار می رفت تورم در سال آینده تعدیل شود و درآمد خانوارها بهبود یابد، اما دیدگاه ها در مورد بازار کار در بحبوحه کاهش مشاغل کاهش یافت.

قیمت واردات در ماه گذشته 0.3 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از دسامبر 2023 است، پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه جولای. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که قیمت‌های واردات، بدون احتساب تعرفه‌ها، 0.2 درصد کاهش یابد. قیمت واردات پس از افزایش 1.7 درصدی در ژوئیه، در 12 ماه منتهی به آگوست 0.8 درصد افزایش یافت.

قیمت‌های وارداتی ایالات متحده در ماه آگوست با کاهش هزینه‌ها در طیف وسیعی از کالاها، بیشترین کاهش را در هشت ماه اخیر داشت که نشان می‌دهد تورم داخلی در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

با کاهش فشار قیمت ها، فدرال رزرو اکنون بر بازار کار متمرکز شده است که نسبت به رشد قوی شغل در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. فدرال رزرو نرخ های بهره را برای بیش از یک سال در محدوده فعلی بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه داشته و در سال های 2022 و 2023 آن را 525 واحد افزایش داده است.

قیمت سوخت وارداتی در ماه گذشته 3 درصد و فرآورده های نفتی 3.2 درصد کاهش یافت. قیمت سوخت در ماه جولای 1.1 درصد افزایش یافت. قیمت مواد غذایی پس از افزایش 1.5 درصدی در ماه جولای 0.1 درصد کاهش یافت.

قیمت واردات، بدون احتساب سوخت و مواد غذایی، 0.1 درصد کاهش یافت. قدرت دلار در برابر ارزهای شرکای تجاری اصلی ایالات متحده، تورم واردات را تا حد زیادی دور نگه داشته است. قیمت عمده وارداتی در مردادماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.1 درصد افزایش داشته است. قیمت کالاهای سرمایه ای وارداتی به دلیل ماشین آلات غیر برقی 0.1 درصد افزایش یافت. قیمت وسایل نقلیه موتوری و ماشین آلات وارداتی پس از افزایش 0.4 درصدی در تیرماه بدون تغییر باقی ماند.

قیمت تمام شده کالاهای مصرفی وارداتی بدون احتساب خودرو برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و کالاهای مصرفی غیر تولیدی 2 درصد کاهش یافت.

قیمت واردات چین پس از پنج ماه بدون تغییر 0.2 درصد کاهش یافت. در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.4 درصد کاهش یافت. هزینه کالاهای وارداتی از کانادا 1.4 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از دسامبر 2023 است. قیمت کالاهای وارداتی از مکزیک 0.3 درصد کاهش یافت. اما قیمت کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا پس از کاهش 0.4 درصدی در ماه جولای، 0.2 درصد افزایش یافت.

این گزارش همچنین نشان داد که قیمت های صادراتی پس از افزایش 0.5 درصدی در ماه جولای، در ماه گذشته 0.7 درصد کاهش یافت. قیمت محصولات کشاورزی و غیرکشاورزی در ماه گذشته کاهش یافت. قیمت سویا، ذرت، گندم و میوه کاهش یافته است. قیمت لوازم و مواد صنعتی و همچنین کالاهای سرمایه ای کاهش یافت که بیش از جبران قیمت های بالاتر برای کالاهای مصرفی، وسایل نقلیه موتوری و مواد غذایی غیرکشاورزی بود.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا چرخه تسهیل سیاست‌های مورد انتظار خود را از چهارشنبه آغاز کند و کاهش نرخ بهره ۲۵ واحد پایه تقریبا تضمین شده باشد.

به گزارش رویترز، پس از افزایش 1.2 درصدی در ماه جولای، قیمت های صادراتی در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا