مصرف حدود ۹ هزار مگاوات برق در خوزستان بی‌سابقه است/ ضرورت کاهش مصرف برای پایداری شبکه

میجیک/خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 9 هزار مگاوات برق در استان مصرف می شود که بی سابقه بوده و برای پایداری شبکه برق باید این میزان مصرف کاهش یابد. . .

علی اکبر حسینی محراب امروز (9 تیرماه) در بازدید از مرکز انتقال برق خوزستان، اظهار کرد: خوشبختانه تمهیدات خوبی در زمینه تعمیر و پیگیری حوادث در شبکه برق استان و مدیریت مصرف وجود دارد. از صنعت کشاورزی، خدمات و تولیدکنندگان پرمصرف در این فرآیند طبق برنامه اعلام شده از سوی مرکز

به گزارش میجیک، وی افزود: در بحث توزیع برق در استان بر اساس گزارش ها و مشاهدات صورت گرفته، برق بیشتری در اختیار مصرف کنندگان به ویژه مشترکین بخش های خدماتی، کشاورزی و صنعتی قرار می گیرد.

استاندار خوزستان گفت: تقاضای مصرف برق در استان بیش از میزان تولید برق در روزهای پیک مصرف است، بنابراین باید در بخش خانگی و صنعتی صرفه جویی کرد.

وی تاکید کرد: شبکه های غیرمجاز چه معدنچی و چه پمپ آب غیرمجاز باعث افزایش مصرف برق در استان می شود. در حال حاضر قریب به 9 هزار مگاوات برق در استان مصرف می شود که بی سابقه است و برای پایداری شبکه برق باید این میزان مصرف کاهش یابد.

مصرف حدود 9 هزار مگاواتی برق در خوزستان بی سابقه است / نیاز به کاهش مصرف برای پایداری شبکه

استاندار خوزستان گفت: ایثار و تلاش تکنسین های نیروگاه رامین که در دمای بالا اقدام به تعمیر شبکه کردند مورد حمایت همه مردم و مسئولان از جمله سرپرست ریاست جمهوری است و همچنین صمیمانه تشکر می کنیم و از شهروندان کشور عزیزمان تقاضای صرفه جویی داریم. برق تا حد امکان. و با افزایش یک یا دو درجه ای دمای کولر و کاهش نور می توان مصرف برق را کاهش داد.

وی هشدار داد: اگر در برخی مناطق شاهد قطعی برق بودیم از اهالی عذرخواهی می کنیم. در عین حال مسئولان، کارگران و پرسنل صنعت برق خوزستان حداکثر تلاش را برای پایداری شبکه و رفاه حال شهروندان انجام داده اند و قدردان آن هستیم.

حسینی محراب درباره دورکاری در اداره برای صرفه جویی در مصرف برق گفت: دورکاری دارای مقررات و شاخص های مرتبط است. ضمناً لازم به ذکر است روز پنجشنبه در خوزستان تعطیل است که برای بسیاری از استان ها این تعطیلی وجود ندارد. در مقاطع مختلف به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا و سایر شرایط، دورکاری و یا کاهش ساعات فعالیت ادارات و مراکز آموزشی مورد توجه قرار می گیرد. زمانی که دمای هوا بیش از حد استاندارد اعلام شده باشد، تصمیمات لازم با هماهنگی مرکز دورکاری و یا کاهش ساعات اداری اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا