اقتصادی

پرورش ماهی در قفس در خوزستان به کجا رسید؟

میجیک/خوزستان رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان از آغاز پرورش ماهیان دریایی در قفس برای اولین بار در استان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده در گفت وگو با میجیک، از آغاز پرورش ماهیان دریایی در قفس برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: اجرای مطالعات پرورش ماهیان دریایی در قفس در استان خوزستان توسط یک شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استانی در سال 2018 تکمیل شد.

وی افزود: طی این بررسی، منطقه ای با ظرفیت حدود 6 هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و شناسایی شده است.

شهنی عباس زاده ادامه می دهد: پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان دریانوردی و سازمان محیط زیست و در نتیجه مدیریت استان، تاکنون متقاضیان و سرمایه گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال 1401 موفق به اخذ مجوز فعالیت و ایجاد مزرعه 500 تنی شد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان تصریح کرد: فاز اول این طرح با ۲۵ هزار قطعه ماهی سرخ شده آغاز می شود و در این زمینه اواخر هفته گذشته ۱۰ هزار قطعه ماهی سرخ شده به قفس منتقل شد. در زمستان، 15000 قطعه بچه ماهی دیگر نجات خواهد یافت.

شهنی عباس زاده با بیان اینکه دو متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان هم اکنون به دنبال تسهیلات هستند گفت: با رفع مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات، این مزارع نیز در پایان سال وارد چرخه تولید می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا