مطالب میجیک

مشارکت بانوان بسیجی برای بیماری‌یابی محله به محله در ایام نوروز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مینا بیابانی ، مسئول جامعه زنان بسیج کشور ، در مصاحبه با آنلاین ، در مورد برنامه این سازمان در دوره نوروز گفت: تمام شد. به همین دلیل ، با توجه به آغاز مرحله دوم برنامه شهید سلیمانی ، بسیج راهبه ها مشارکت در این زمینه را مانند گذشته آغاز می کنند.

وی درباره بسیج مأموریت زنان در این شغل گفت: در این مرحله ، خواهران بسیجی مسئول اقدامات از قبیل غربالگری ، شناسایی بیمار ، نظارت و مراقبت از بیماران ، مراقبت از خانواده و عروق ویروس کرونا بیمار خواهند بود.

بیابانی افزود: در همین راستا گروه خاصی با مهارت در این زمینه به نوعی تیم جهادی بانوان تقسیم می شوند و با فراخوانی درب منزل به عنوان محله به محله ، غربالگری و تشخیص بیماری را شروع می كنند. شهروندان مشکوک یا مثبت هستند ، اقدامات لازم برای از بین بردن این خطرات انجام خواهد شد.

وی توضیح می دهد: در مرحله بعد به بیمار قرنطینه داده می شود و بیماران باید به مرکز درمانی منتقل شوند ، فرد با تیم تماس اضطراری به بیمارستان منتقل می شود.

بیابانی درباره مراقبت و نظارت بر خانواده بیمار با بسیج زنان گفت: در این مرحله حداکثر 10 نفر در مورد بیماران تحت آزمایش ، معالجه و پایش قرار می گیرند.

وی افزود: علاوه بر این ، حداقل موارد غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران قرنطینه ای توسط بسیج زنان تأمین می شود و این کار در قالب توزیع بسته های زندگی و بهداشتی تا بهبودی کامل بیماران ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا