مسافران ایرانی هانگژو/ چرا فوتبالِ بلاتکلیف به هندبال ترجیح داده شد؟

نزدیک به چهار ماه تا بازی های آسیایی هانگژو باقی مانده است و با وجود اینکه میدان اصلی نمایندگان مشخص شده است اما برخی از رشته ها همچنان در لیست انتظار هستند.

به گزارش میجیک، بازی های آسیایی یک رویداد چند ورزشی است که قرار است امسال در شهر هانگژو چین برگزار شود. هانگژو پس از پکن در سال 1990 و گوانگژو در سال 2010، سومین شهر چینی میزبان بازی های آسیایی خواهد بود و این مسابقات در 61 رشته و 482 رشته ورزشی برگزار می شود. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود این بازی ها از 28 شهریور تا 3 مهرماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کووید 19 این رویداد به تعویق افتاد و تاریخ جدید بازی های آسیایی از اول مهرماه است. تا 16 امسال

نکته جالب در مورد اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی هانگژو، مدت زمان زیادی است که برای اعزام کدام رشته صرف شد، موضوعی که باعث سردرگمی ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی شد تا سرانجام ستاد المپیک. ، بازی های پارالمپیک، آسیایی و پاراآسیایی 6 فروردین جاری تشکیل شد و دو گروه رشته برای اعزام به بازی های آسیایی هانگزو مشخص شد.

اما پرونده میدانی ارسال بسته نشده است و زمانی که قرار است ستاد عالی بازی ها در جلسه بعدی ظرفیت رشته گروه دوم و گروه سوم را مشخص کند اما برخلاف انتظار. این اتفاق نیفتاد و در 23 اردیبهشت در جلسه دوازده ستاد المپیک، پارالمپیک و پاراآسیایی مسئولان درباره سایر رشته‌هایی که همچنان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند، بحث و تبادل نظر کردند و تصمیم جدیدی اتخاذ شد. این. اهميت دادن.

گردشگران ایرانی اهل هانگژو/ چرا فوتبال به فوتبال ترجیح داده می شود؟

میدانی قطعی با ظرفیت کامل و عدم قطعیت

در اولین جلسه ستاد کل در سال 1402 دو گروه میدانی اعزامی به بازی های آسیایی هانگزو مشخص شدند.

از همین رو در یک گروه با عنوان رشته قطعی با ظرفیت کامل کشتی (آقایان)، کاراته (آقایان و بانوان)، وزنه برداری (مردان)، ووشو و کوراشی (زنان و مرد)، تکواندو (مردان و بانوان)، والیبال (مردان)، آتی (آقایان و بانوان)، قایق رانی و کایاک سواری ، قایقرانی (آقایان و بانوان)، دو و میدانی (مردان) و واترپلو (مردان) ارسال می شود.

همچنین صخره نوردی (آقایان و بانوان)، تیراندازی (آقایان و بانوان)، تیراندازی با کمان (مردان و بانوان)، هندبال (مردان)، بازی های الکترونیکی (مردان)، بوکس (مردان)، شطرنج (مردان و بانوان)، وزنه برداری. بانوان)، دو و میدانی (آقایان و بانوان)، فوتبال (مردان)، تنیس روی میز (مردان)، شمشیربازی سابر (مردان)، دوچرخه سواری کوهستان (زنان) و ژیمناستیک هنری گروه دوم، رشته قطعی را با ظرفیت نامشخص تحویل می‌دهند. رقابت. . بود.

در این جلسه همچنین در مورد چهار رشته اسکیت (آزاد)، بسکتبال، دوچرخه سواری و جودو تعیین و مقرر شد به گروه دوم اعزامی اضافه شوند. در خصوص گروه سوم و نحوه پرداخت کمک های مالی به ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی 2022 و المپیک 2024، با توجه به اهمیت موضوع، حاضران در جلسه تصمیم گرفتند در جلسه بعدی این دو موضوع را با دقت بیشتری بررسی کنند.

موضوعات حذف شده و موضوعات در حال انتظار

در دوازدهمین اجلاس المپیک، پارالمپیک و پاراآسیایی حضور تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی (مردان) تایید شد و اعلام شد کلیه امور این تیم با هماهنگی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. همچنین مقرر شد تیم ملی فوتبال بانوان با تصمیم کمیته ویژه ستاد در صورتی که رتبه 6 بیشتر نباشد اعزام شود.

اسکواش (زنان و مرد)، بسکتبال زنان (پنج نفره)، دوچرخه‌سواری (کوهستان مردان، پیست و جاده زنان)، بدمینتون مردان، سه‌گانه، شمشیربازی فلور (مردان و زنان)، ژیمناستیک (ترامپولین)، فوتبال تاکرا (مردان) و زنان) )) و قایق اژدها (مونث) مطمئنا تحویل نخواهند شد. در این دیدار با عبا اعزام تیم هندبال بانوان به این بازی موافقت شد.

گردشگران ایرانی اهل هانگژو/ چرا فوتبال به فوتبال ترجیح داده می شود؟

نخ معلق

همچنین مقرر شد وضعیت تیم ملی والیبال بانوان مجدداً توسط کمیته کارشناسی بررسی و در ستاد اعلام شود. ضمناً وضعیت تیم هندبال مردان در کمیته کارشناسی بررسی و در ستاد اعلام خواهد شد. و به ستاد اعلام شد.

چرا فوتبال سهمیه می گیرد اما فوتبال توقع است

اما یکی از نکات قابل تامل درباره تصمیم ستاد عالی بازی های آسیایی، تایید حضور تیم ملی فوتبال در هانگژو و قرار گرفتن تیم ملی هندبال در لیست انتظار است. زمانی که تیم ملی فوتبال امید در بلاتکلیف ترین وضعیت به سر می برد و حتی سرمربی هم ندارد، ستاد عالی حضور این تیم در هانگژو را تایید کرد اما تیم ملی هندبال مردان که شانس بالایی برای حضور در بین آنها دارد. چهار تیم برتر در لیست انتظار می رود تعجب برانگیز باشد زیرا هندبال در شرایطی که تعداد بازیکنان هندبال کمتر و هزینه کمتر است، شانس بیشتری نسبت به فوتبال برای کسب مدال دارد.

سهمیه انفرادی در 6 رشته

با اعزام تیم های تنیس روی میز (یک دختر و یک پسر)، تنیس خاکی (یک دختر)، شمشیربازی اپه (یک دختر)، جودو (یک دختر) و تیراندازی با کمان و ریکرو (یک دختر و یک پسر)، شنا (4 پسر) موافقت شد. ) ). ) از دیگر تصمیمات مهم این جلسه است.

در نهایت هنوز 4 ماه تا بازی های آسیایی باقی مانده است و با وجود اینکه فرم اصلی اعزام رشته های ورزشی به بازی های آسیایی هانگجو مشخص شده است، پرونده نهایی کاروان ایران بسته نشده است و اعزام برخی از رشته ها به این صورت اعلام می شود. نهایی یا پس از بررسی لغو شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا