برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

مزایای اتوماسیون صنعتی

اگر صاحب یک کارخانه دستمال کاغذی هستید، چه اقداماتی برای بهبود کارخانه خود انجام خواهید داد؟ آیا می توانید تنها با افزایش تعداد تولیدات روزانه به رشدی که می خواهید برسید؟ قطعا باید نیروی کار را افزایش دهید و هزینه زیادی برای افزایش تولید صرف کنید. اگرچه راه های جایگزینی برای بهبود عملکرد گیاه وجود دارد.

بهترین راه برای رشد موثر گیاهان استفاده از اتوماسیون صنعتی است. مهم ترین مزایای اتوماسیون صنعتی را در این مقاله بررسی کرده ایم. اگر به اتوماسیون صنعتی علاقه دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اتوماسیون صنعتی چیست؟

کلمه اتوماسیون از دو کلمه عمل و اتوماتیک تشکیل شده است. اتوماسیون فرآیندی است که در آن کارها به صورت خودکار انجام می شوند، یعنی کارها به صورت خودکار با حذف یا کاهش کار انسان انجام می شود.

از تولید دستی تا اتوماسیون

تولید دستی: با افزایش جمعیت، تقاضا برای کالاها و خدمات نیز افزایش یافت. در مورد تولید دستی، چالش‌ها هزینه‌های زیاد و خطاهای انسانی بود، سرمایه‌داران برای غلبه بر این چالش‌ها از مکانیزه کردن وسایل تولید کمک گرفتند

مکانیسم هایی برای حل مشکل تولید دستی این دستگاه از علم مکانیک توسعه یافت و دستگاه بخشی از تولید کالا را به خود اختصاص داد. ساختار اصلی مکانیزم ماشین از مکانیسم های پیچیده تشکیل شده است.

چالش اصلی سیستم های مکانیزه پیچیدگی است، به گونه ای که در صورت وجود نقص در ساختار این تجهیزات، تنها متخصص می تواند پس از مدت ها عیب سیستم را تعمیر کند. به نظر شما چگونه می توان این چالش ها را حل کرد؟

در سیستم های مکانیکی چندین چرخ دنده و یک موتور الکتریکی برای حرکت مکانیزم وجود دارد. برای ساده سازی سیستم می توان تعداد دنده ها را کاهش داد و تعداد موتورها را افزایش داد. اگر با موتور الکتریکی آشنایی ندارید مقاله موتور الکتریکی و اجزای آن را مطالعه کنید.

اتوماسیون صنعتی برق: برای حل چالش سیستم های مکانیزه باید تعادلی بین انرژی مکانیکی و الکتریکی دستگاه ایجاد شود. همانطور که دستگاه بیشتر الکتریکی می شود (استفاده از موتورها، واحدهای محرک و غیره بیشتر)، تعداد دنده های سیستم کاهش می یابد و سیستم ساده تر می شود. اتوماسیون با مزایای فراوانی که دارد بهترین روش برای تولید محصولات است.

مزایای اتوماسیون صنعتی

خط تولید دستمال کاغذی را در نظر بگیرید. خمیر کاغذ مهمترین ماده اولیه برای تولید دستمال کاغذی است. در تولید دستمال کاغذی:

1. خمیر را با آب مخلوط کنید:

2. مخلوط پودر و آب در دو مرحله فشرده و خشک می شود تا به رطوبت 2 درصد برسد.

3. نرمی و انعطاف کاغذ را بهبود می بخشد.

4. دستمال کاغذی رول می شود تا به مراحل برش و بسته بندی برود.

وجود اتوماسیون در کارخانه می تواند بر سطح درآمد، کیفیت محصول، هزینه های تولید، سطح ایمنی و غیره تاثیر بگذارد. در زیر به برخی از مزایای اتوماسیون نگاه می کنیم.

کاهش هزینه های تولید

فرض کنید می خواهید محصولات کاغذی را برای کارخانه خود ایجاد کنید. برای ایجاد یک ارسال دستی:

1. به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارید.

2. باید در مورد محل کار بیشتر فکر کنید.

همه این عوامل باعث می شود که هزینه تولید در روش دستی بسیار بالا باشد. اما اگر کاغذ به صورت خودکار تولید شود. تولید انبوه را می توان با حداقل نیروی کار و حداقل فضای ممکن به دست آورد.

اگر یک بسته دستمال به روش خودکار 25 هزار تومان باشد، یک بسته دستمال دستی 250 هزار تومان قیمت دارد. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در هزینه تولید دو روش ذکر شده است.

کنترل و پایش دقیق پارامترها

روش اتوماسیون کنترل پارامترهای سیستم را امکان پذیر می کند. در کارخانه دستمال کاغذی، می توانید تمام پارامترهای فیزیکی سیستم را به صورت بلادرنگ نظارت و کنترل کنید. زمان خشک شدن مخلوط سلولز و آب را در نظر بگیرید.

رطوبت، دما و سایر پارامترهای فیزیکی را می توان اندازه گیری و کنترل کرد. اما در کارخانه ای که فرآیند تولید به صورت دستی است، کنترل مناسبی روی سوخت نخواهید داشت. رابط انسان و ماشین یا HMI یکی از محبوب ترین تجهیزاتی است که برای کنترل و نظارت بر پارامترهای مختلف استفاده می شود.

تولید انبوه

اگر کارخانه پارچه شما روزانه 1000 جعبه پارچه را به صورت دستی تولید می کند، با اتوماسیون کارخانه، تولید روزانه شما بیش از 10 برابر می شود. سرعت تولید افزایش می یابد و تولید انبوه امکان پذیر می شود.

بهبود عملکرد سیستم و افزایش کیفیت محصول

اتوماسیون با کنترل پارامترهای مختلفی که بر کیفیت محصول تأثیر می گذارند، به بهبود عملکرد سیستم و تولید با کیفیت کمک می کند. در مثال تولید نساجی، هرچه فرآیندهای مختلف را بهتر کنترل کنید، کیفیت محصول شما بالاتر خواهد بود. این کیفیت فقط از طریق اتوماسیون به دست می آید.

امنیت تقویت شده

خطای انسانی سالانه باعث تعداد زیادی تصادف در صنعت می شود. بسیاری از آتش‌سوزی‌ها، قطع عضوها و حتی مرگ‌ها ناشی از خطای انسانی است. با کاهش نیروی کار، خطای انسانی نیز کاهش می یابد. اتوماسیون با کاهش دخالت انسان در فرآیند تولید، ایمنی را در صنعت بهبود می بخشد.

رشد درآمد

کیفیت خوب یکی از موثرترین فرصت ها در افزایش درآمد است. بنابراین اتوماسیون از طریق بهره وری و کیفیت بیشتر به افزایش درآمد شرکت شما کمک می کند.

جمع آوری اطلاعات مفید از خطوط تولید

سیستم های اتوماسیون به شما این امکان را می دهند که اطلاعات لحظه ای و دوره ای را در خط تولید خود جمع آوری و ذخیره کنید. استخراج الگوهای عملکرد مکانیسم ها و نقاط قوت و ضعف آنها به برنامه ریزی دقیق تر آینده کمک می کند. برای خرید قطعات صنعتی می توانید از محصولات شركت اندرس هاوزر استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا