برترین های کسب و کار مجیکمطالب میجیک

مرطوب کردن صورت با آب نارگیل

بهره مندی از خواص آب نارگیل برای پوست از دو طریق استفاده موضعی و نوشیدن امکان پذیر است. در این مقاله به بررسی هر دو روش می پردازیم.

برای جوانسازی پوست روش‌های موثری وجود دارند که باید در کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام شوند. اما راهکارهای ساده‌ای هم برای جوانسازی پوست صورت وجود دارند که اگر تبدیل به عادت شوند، در بلند مدت نتایج مطلوبی دارند. در ادامه برخی از این راهکارهای ساده را معرفی می‌کنیم.

یکی از محصولات طبیعی مؤثر در فرآیندهای مراقبتی پوست محسوب می‌شود. فواید این روغن بسیار متنوع است، از درمان عارضه‌های پوست و مو گرفته تا سلامت قلب و دستگاه گوارش. پس عجیب نیست که این روغن گیاهی در ایجاد زیبایی طبیعی برای پوست نیز کاربرد داشته ‌باشد.

روغن نارگیل چطور بر روی زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد؟

آب نارگیل برای پوست نی نی سایت | آب نارگیل برای چی خوبه

این روغن گیاهی به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است، این محصول یک ماده مرطوب‌کننده و آبرسان استثنایی و پایه عالی برای ماسک‌های خانگی صورت محسوب می‌شود.

در ادامه شش فرمول ماسک خانگی را به شما معرفی می‌کنیم که پایه اصلی آن‌ها روغن نارگیل بوده و پوستی صاف، درخشان و انعطاف‌پذیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. ماسک روغن نارگیل و بلغور جو دوسر، درمان‌کننده طبیعی آکنه

روغن نارگیل به خاطر خاصیت ضد باکتریایی خود، یک ماده مؤثر در درمان آکنه پوستی محسوب می‌شود. بلغور جو دوسر که اوتمیل نیز نامیده می‌شود با قابلیتی که در تنظیم PH پوست دارد، عارضه‌های التهابی را درمان می‌کند. به این ترتیب این ترکیب می‌تواند، پوستی صاف و عاری از التهابات برای شما بسازد.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • سه قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  • آب گرم

دستورالعمل:

بلغور جو دوسر را در ظرفی ریخته و به اندازه کافی آب گرم اضافه کنید، تا خمیری یکدست و قوام‌دار ایجاد شود. روغن نارگیل را به خمیر بلغور جو دوسر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ماده به دست آمده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و با مالش آرام و دورانی شکل پوست خود را لایه‌برداری کنید. سپس این ماده را به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست خود رها کنید. بعد از پانزده دقیقه صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

  1. ماسک لیمو، ماست و روغن نارگیل، مخصوص پوست‌های چرب

این ماسک صورت کاملاً طبیعی، علاوه بر اینکه آبرسان و تغذیه‌کننده سلول‌های پوستی شما است، از آن در مقابل آسیب‌ها و علائم پیری محافظت می‌کند. این یک ماسک عالی برای پوست‌های چرب بوده و به لایه‌برداری عمقی و بهبود منافذ پوست شما کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک دوم قاشق غذاخوری آب لیمو
  • یک قاشق غذاخوری ماست

دستورالعمل:

روغن نارگیل، آب لیمو و ماست را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. یک لایه ضخیم از ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود بمالید. پس از پانزده دقیقه، با استفاده از آب ملایم صورت خود را شسته و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

  1. ماسک روغن نارگیل و جوش شیرین، ویژه رفع جوش‌های سرسیاه

این ماسک صورت طبیعی درست مانند لایه‌بردار عمل کرده و منافذ پوست را از شر آلودگی و سلول‌های مرده نجات می‌دهد. اما این تنها خاصیت ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین نیست. این ترکیب به روشن شدن فوری پوست نیز کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

دستورالعمل:

روغن نارگیل و جوش شیرین را مخلوط کنید تا خوب قوام پیدا کند. ترکیب مواد را بر روی پوست و به خصوص قسمت‌هایی که بیشترین جوش‌های سرسیاه را دارد مانند بینی و چانه قرار دهید. سپس به مدت پنج تا ده دقیقه ماسک را به حالت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید. پس از آن صورت خود را با آب سرد شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید.

  1. روغن نارگیل، عسل و چای سبز، مؤثر در درخشان کردن پوست

ترکیب چای سبز غنی از آنتی اکسیدان، روغن نارگیل ضد التهاب، و همچنین عسل سم زدا، پوست شما را مرطوب و درخشان می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری چای سبز و یا یک دوم چای سبز کیسه‌ای
  • دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

دستورالعمل:

روغن نارگیل، عسل، چای سبز خشک و آب لیموی تازه را در یک کاسه مخلوط کنید. می‌توانید از یک چنگال یا همزن دستی برای مخلوط کردن آن استفاده کنید، تا مطمئن شوید که مواد به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. به خصوص دقت کنید که روغن نارگیل به خوبی به بافت مواد نفوذ کند. با استفاده از انگشت یا پنبه مواد را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید. اجازه دهید این ماسک برای 10 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

  1. ماسک روغن نارگیل و زردچوبه، مناسب برای روشن شدن پوست

ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه به تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. این ترکیب در واقع تن پوستی شما را یک درجه روشن‌تر می‌کند. این ماسک همچنین برای آبرسانی و رطوبت‌دهی به پوست شما عالی عمل می‌کند. قابلیت آبرسانی به پوست، در دراز مدت موجب پیشگیری از بروز چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست می‌شود.

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • مقدار کمی زردچوبه

دستورالعمل:

روغن نارگیل و زردچوبه را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید این ماده برای مدت پانزده دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس پوست صورت خود را با آب سرد شسته و با یک حوله خشک کنید.

  1. ماسک ضد پیری با روغن نارگیل و آووکادو

و نارگیل هر دو برای آبرسانی و تغذیه پوست عالی عمل می‌کنند. این ترکیب همچنین از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند و به شما ‌پوستی نرم و لطیف می‌بخشد. آووکادو همچنین در برابر رادیکال‌های آزاد محافظ پوست بوده و روند پیری پوست را کند می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • یک چهارم آووکادوی رسیده
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق چای‌خوری جوز هندی

دستورالعمل:

پوست آووکادو را جدا کرده و با چنگال یا قاشق آن را له کنید.  سپس جوز هندی و روغن نارگیل را مخلوط کرده تا به صورت خمیر درآید. مخلوط به دست آمده را به صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

یک نکته مهم

روغن نارگیل می‌تواند خیلی از دغدغه‌هایی که شما در مورد پوست خود دارید را برطرف کند. تأثیرگذاری این ماده طبیعی در ترکیب با دیگر مواد که غالباً عصاره دانه‌ها و گیاهان است، بیشتر می‌شود.

اما نکته‌ای که اینجا باید گفت این است که، مواد طبیعی مانند مواد شیمیایی تأثیرگذاری فوری ندارند. در واقع نکته کلیدی و فوت کوزه‌گری استفاده از محصولات گیاهی، استمرار است.

روغن نارگیل یکی از محصولات طبیعی مؤثر در فرآیندهای مراقبتی پوست محسوب می‌شود. فواید این روغن بسیار متنوع است، از درمان عارضه‌های پوست و مو گرفته تا سلامت قلب و دسدر حالی که اغلب از آب نارگیل برای تهیه غذا استفاده می‌کنند، بسیاری از افراد دریافته‌اند که آب نارگیل برای مراقبت از پوست بسیار مؤثر است. از آب نارگیل می‌توان برای تمیز کردن و مرطوب کردن اساسی و به جای محصولاتی مانند کرم‌های شوره سر و شوینده‌های صورت برای آکنه استفاده کرد. برای کسب بهترین نتیجه، به جای خرید آب نارگیل پاستوریزه از فروشگاه، میوه نارگیل را خریداری کرده و از مایع موجود در آن استفاده کنید. در صورت مشاهده هرگونه تحریک پوستی، مصرف آب نارگیل را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

بخش اول تمیز کردن و مرطوب کردن پوست صورت

  1. صورت خود را با آب نارگیل بشویید

به جای استفاده از آب معمولی برای شستن صورت خود، در ابتدا و آخر روز صورت خود را با آب نارگیل بشویید. شما در استفاده از هرگونه مرطوب کننده و شوینده‌ی معمولی دیگری که استفاده می‌کنید، مجاز هستید. فقط آن‌ها را با آب نارگیل بشویید. هنگامی که کار خود را انجام دادید، می‌توانید متوجه شوید که پوست شما نرم‌تر و شاداب‌تر شده است.

  1. برای مرطوب کردن پوست خود از آب نارگیل استفاده کنید

 آب نارگیل دارای خواص مرطوب کننده‌ای است که می‌تواند پوست شما را نرم و لطیف کند. شما می‌توانید از آب نارگیل مستقیما بر روی پوست خود استفاده کنید. آب نارگیل را در قسمت‌هایی از پوست خشک بدن خود بمالید.

  1. آرایش خود را با آب نارگیل پاک کنید

 اگر می‌خواهید مواد آرایشی را از روی پوست‌تان پاک کنید، از آب نارگیل استفاده کنید. آب نارگیل می‌تواند آرایش شما را در انتهای یک روز طولانی پاک کند. پدهای پنبه‌ای را با آب نارگیل خیس کنید. آن را روی پوست خود بمالید تا آرایش‌تان پاک شود.

  • هنگام پاک کردن آرایش چشم با آب نارگیل مراقب باشید. چشمان خود را بسته نگه دارید و آن را در یک زمان اعمال کنید.  
  1. با آب نارگیل خودتان را سرزنده کنید

 هنگام مسافرت یا بیرون رفتن از منزل، یک بطری اسپری 2 اونسی (59 میلی‌لیتر) آب نارگیل را در  آن نگه دارید. می‌توانید با اسپری کردن آن روی دست‌ها، آرنج‌ها و صورت خود، به آن‌ها طراوت ببخشید.

بخش دوم درمان مشکلات مربوط به پوست

  1. برای پوست خشک، با آب نارگیل یک ماسک صورت درست کنید

برای پوست خشک، آب نارگیل را با پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. چند قطره روغن نارگیل را به خمیر اضافه کنید تا خمیری قابل پخش بدست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه روی آن بماند. سپس آن را کاملاً بشویید. ممکن است پس از استفاده از این ماسک، متوجه شوید که صورت شما نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد.

  • روغن نارگیل هم گاهی اوقات می‌تواند پوست را چرب کند. اگر مستعد پوستی چرب هستید‌، روغن نارگیل را حذف کرده و از آب نارگیل و زردچوبه استفاده کنید.
  1. آکنه‌ها را با آب نارگیل درمان کنید

 آب نارگیل، آنتی باکتریال و ضد میکروبی است. قبل از خواب آب نارگیل را بر روی آکنه، جای زخم آکنه (اسکار آکنه) یا سایر لکه‌های آن آغشته کنید. آن را یک شب روی پوست‌تان بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید. برخی از افراد با مصرف آب نارگیل، متوجه کاهش اثرات لکه و آکنه روی پوست‌شان شده‌اند.

  • شما همچنین می‌توانید آب نارگیل را جداگانه روی پوست‌تان بپاشید تا به پاکسازی آن‌ کمک کنید.
  • اگر پزشک به شما توصیه کرده است که یک برنامه درمانی ویژه‌ای را برای آکنه دنبال کنید، قبل از استفاده از آب نارگیل برای درمان مشکلات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  1. از آب نارگیل به عنوان یک تونر پوست استفاده کنید

 تونرهای تجاری پوست ممکن است با مواد شیمیایی ناخواسته همراه باشند. قبل از خواب، یک حوله یا لیف را در آب نارگیل خیس کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید. با آب نارگیل که هنوز روی پوست شما قرار دارد به رختخواب بروید. اگر پوست شما به خوبی به آب نارگیل پاسخ دهد، شما شاهد پوستی صاف و نرم‌تر خواهید بود.  

  • این کار همچنین می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند.
  1. پوست سر خشک را با آب نارگیل درمان کنید

 اگر پوست سر شما خشک و مستعد شوره است، آن را به سادگی با کمی آب نارگیل ماساژ دهید. این کار می‌تواند به مرطوب شدن پوست سر کمک کند و شوره سر را کاهش دهد. با توجه به خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آب نارگیل، می‌توان از آن در محلول‌های شیمیایی برای کاهش شوره سر نیز استفاده کرد. پس از اتمام کار، آن را بشویید.

بخش سوم اجتناب از مشکلات پوستی با آب نارگیل

  1. آب نارگیل را از میوه نارگیل بگیرید

آب نارگیلی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود پاستوریزه هستند و به اندازه مایع داخل میوه نارگیل‌ تأثیرگذار نیستند. به جای خرید آب نارگیل از فروشگاه‌ها، میوه نارگیل‌ را خریداری کنید، آن را باز کنید و از مایع موجود در داخل آن استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید آن را بنوشید و یا آن را روی پوست خود بمالید.

  1. در صورت بروز حساسیت، استفاده از آن را متوقف کنید

برخی از افراد هنگام مصرف آب نارگیل، نسبت به آن حساسیت دارند. روغن نارگیل ممکن است باعث بروز تورم، تغییر رنگ و قرمزی روی پوست شود. اگر در گذشته، نوشیدن آب نارگیل یا استفاده از روغن نارگیل روی پوست شما واکنش‌هایی را ایجاد کرده است، ممکن است آب نارگیل نیز تأثیر مشابهی را به همراه داشته باشد. در صورت مشاهده علائم منفی، مصرف آب نارگیل را متوقف کنید.

  • اگر علائم حساسیت پس از قطع مصرف آب نارگیل از بین نرود، با پزشک مشورت کنید.
  • این یک ایده خوبی است که قبل از استفاده از آن روی همه بدن‌، آب نارگیل را روی یک قسمت کوچک از پوست خود بمالید تا ببینید نسبت به آن آلرژی دارید یا خیر.  
  1. از درمان‌های توصیه شده توسط پزشک غافل نشوید

فواید آب نارگیل تا حد زیادی از شواهد مبتنی بر روایات است. در حالی که آب نارگیل برای بسیاری از افراد به خوبی عمل می‌کند، نباید از توصیه‌های پزشک برای استفاده از آب نارگیل غافل شوید. اگر برای شرایط خاص پوستی مانند اگزما تحت درمان قرار گرفته‌اید، قبل از استفاده از آب نارگیل با پزشک خود مشورت کرده و به درمان منظم خود ادامه دهید.

بیشتر بخوانید

تگاه گوارش. پس عجیب نیست که این روغن گیاهی در ایجاد زیبایی طبیعی برای پوست نیز کاربرد داشته ‌باشد.

 

محتوای این مطلب پنهان
1 روغن نارگیل چطور بر روی زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد؟

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا