مطالب میجیک

محوطه هواخوری اسرای زن با دوربین به طور کامل تحت نظر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته امور اسرا و آزادی فلسطین اعلام کرد: زنان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با شرایط سخت زندگی و عدم رعایت حقوق جسمی و روحی خود مواجه هستند.

این کمیته در بیانیه‌ای افزود: فضای پخش زندانیان زن توسط دوربین‌ها رصد می‌شود و میزان رطوبت سلول‌ها در فصل زمستان بالاست.

در ادامه تشریح شد: زندانیان زن مجبور به استفاده از پتو برای پوشاندن سرویس بهداشتی شدند و مسئولان زندان به طور عمدی و مکرر برق زندان را قطع کردند.

حنان الخطیب، وکیل کمیته اسرا و آزادی فلسطین، جزئیات بیشتری درباره 33 زن فلسطینی زندانی در زندان دیمون ارائه کرد.

وی در این بیانیه افزود: 3 نفر از این زندانیان به نام های شروق البدان، بوشره الطویل و رغد الفینه به صورت موقت بازداشت شدند و اخیرا قرار بازداشت موقت شروق به مدت 3 ماه دیگر تمدید شد. همچنین دو دختر زندانی این زندان حماد و زمزم قوامسه هستند.

علاوه بر این، میسون الجبلی 28 ساله اهل بیت لحم یکی دیگر از زندانیان زن فلسطینی این زندان است که وارد هشتمین سال اسارت شده و از جمله افرادی است که مدت ها محکوم شده و باید 15 سال در زندان بماند. .

کمیته بازداشت و آزادی فلسطین از نهادهای حقوقی و بشردوستانه داخلی و بین المللی به ویژه انجمن ها و اتحادیه های زنان می خواهد که عرصه های منطقه ای و بین المللی را برای حمایت از زنان اسیر فلسطینی فعال کرده و از همه ابزارها و راهکارها برای جلوگیری از فشار استفاده کنند. با استفاده از جنایات صهیونیست ها علیه آنها.

مجموع اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تا پایان شهریور ماه گذشته حدود 4700 نفر است که در این میان اسیران موقت، زنان و کودکان نیز دیده می شود.

دکمه بازگشت به بالا