برترین های کسب و کار مجیکمطالب میجیک

دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا

دوربین میکروفن دار هایک ویژن مدل DS-2CD2543G0-IS

دوربین 4 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CD2543G0-IS یک دوربین با کیفیت تصویر بسیار بالا است. این دارای میکروفن داخلی است که کار ضبط صدای محیط را به بهترین نحو انجام می دهد. همچنین مجهز به رابط صوتی و هشدار نیز است.جهت اطلاع از قیمت دوربین بولت داهوا لطفا کلیک کنید.

امنیت ساختمان | دوربین مداربسته

به دلیل وجود استاندارد IP66 و IK (ضد خرابکاری) از آن برای نصب در محیط بیرون نیز می توان استفاده نمود. این دوربین مجهز به قابلیت WDR  و در محیط های پرنور تصاویری با بهترین کیفیت را ارائه می دهد. همچنین امکان اتصال به WIFI را داشته و می تواند تصاویر را از این طریق ارسال نماید. به دلیل سایز کوچک آن بهتر است در فضاهای کوچک استفاده شود.

دوربین میکروفن دار هایک ویژن مدل DS-2CD2542FWD-IS

دوربین 4 مگاپیکسلی داهوا مدل DS-2CD2542FWD-IS نیز یکی از انواع دوربین مداربسته با ضبط صدا است. کیفیت تصویر این مدل از دوربین هایک ویژن میکروفن دار بسیار عالی است. این نوع نیز از دسته دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا است که دارای میکروفن داخلی بوده و می تواند بدون نیاز به نصب میکروفن خارجی صدای محیط را با بهترین کیفیت ضبط کند. این دوربین دارای قابلیت Dual Stream بوده و می تواند چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت ارسال کند. برای خرید دوربین داهوا لطفا کلیک کنید

با وجود قابلیت 3D Digital Noise Reduction در آن منجر به کاهش نویز در تصاویر می شود.به دلیل وجود استاندارد IP67  و IK (ضد خرابکاری) از آن برای نصب در محیط های باز نیز می توان استفاده نمود. این دوربین مجهز به قابلیت WDR بوده و در محیط های پرنور تصاویری با بهترین کیفیت را ارائه می دهد. همچنین امکان اتصال به WIFI را داشته و می تواند تصاویر را از این طریق ارسال نماید. به دلیل سایز کوچک آن بهتر است در فضاهای کوچک استفاده شود.

دوربین میکروفن دار هایک ویژن مدل DS-2CD2522FWD-IS

دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2522FWD-IS نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی دام است که کیفیت تصویر خوبی را ارائه می دهد. این دوربین هایک ویژن دارای میکروفن داخلی بوده و می تواند بدون نیاز به نصب میکروفن خارجی صدای محیط را با بهترین کیفیت ضبط کند. به دلیل وجود استاندارد IP67  و IK (ضد خرابکاری) از آن برای نصب در محیط های باز نیز می توان استفاده نمود.

این دوربین مجهز به قابلیت WDR بوده و در محیط های پرنور تصاویری با بهترین کیفیت را ارائه می دهد. همچنین امکان اتصال به WIFI را داشته و می تواند تصاویر را از این طریق ارسال نماید. همچنین از نوع POE بوده و می توان برق آن را از طریق دستگاه NVR هایک ویژن تامین نمود.

دوربین میکروفن دار هایک ویژن مدل DS-2CD2443G0-I

دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2443G0-I نیز یک دوربین 4 مگاپیکسلی کیوب هایک ویژن است که کیفیت تصویر بسیار خوبی را ارائه می دهد. این دوربین هایک ویژن دارای میکروفن داخلی بوده و می تواند بدون نیاز به نصب میکروفن خارجی صدای محیط را با بهترین کیفیت ضبط کند. این دوربین همچنین دارای اسپیکر نیز می باشد به این معنی که علاوه بر ضبط صدا می توان از طریق دوربین صحبت نمود.

این دوربین مجهز به قابلیت WDR بوده و در محیط های پرنور تصاویری با بهترین کیفیت را ارائه می دهد. همچنین امکان اتصال به WIFI را داشته و می تواند تصاویر را از این طریق ارسال نماید. از جمله دیگر قابلیت هایآن می توان به سنسور PIR اشاره نمود با وجود این سنسور بدن انسان از طریق مادون قرمز تشخیص داده شده و صدای آلارم به صدا در می آید.

دوربین مداربسته میکروفن دار چیست

ما در زندگی روزمره خود ممکن است بارها دوربین میکروفن دار  و میکروفن های کوچک را ببینیم. اما اغلب به این فکر نمی کنیم که آنها چه هستند. میکروفون دستگاهی است که امواج صوتی را گرفته و آنها را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. سپس این سیگنال ها ذخیره و قابل پخش و  حتی تقویت می شوند.

در اصطلاح میکروفون دوربین مداربسته، آنها صداهایی را که همزمان با سیگنال های ویدئویی است ضبط می کنند. این کار برای جلوگیری از وقوع جرایم در یک محل تجاری یا خصوصی استفاده می شود. استفاده از صدا و تصویر، سیستم امنیتی بسیار قوی‌تری را ایجاد می‌کند. زیرا اطلاعات بیشتر برای شناسایی مجرمان، ممانعت از جرایم و نظارت عمومی را ارائه می دهد.

انواع میکروفون برای دوربین مداربسته

از نظر فنی، همه میکروفون‌های دوربین مداربسته هایک ویژن عملکرد یکسانی دارند و صدا را ضبط می‌کنند. از آنها به عنوان بخشی از استراتژی نظارت دو قسمتی (صوتی و تصویری) استفاده می شود. با این اوصاف دو نوع اصلی میکروفون برای دوربین مدار بسته به صورت داخلی و خارجی وجود دارد.

میکروفن داخلی در دوربین مداربسته به طور معمول چندان جلب توجه نمی کند. معمولاً دوربین های مجهز میکروفن های داخلی گران تر هستند. نقطه مقابل میکروفن خارجی است که جدا از دوربین مداربسته بوده و برای ارائه صدا به دوربین متصل می شود. با توجه به مدل میکروفن ممکن است مستقیماً به دوربین یا از طریق دستگاه DVR/NVR نصب شوند. اگر پورت اختصاصی روی دوربین های مداربسته وجود داشته باشد، نصب بسیار آسانی دارد. اکثرا آنها از کابل RCA استفاده می کنند اما کانکتورهای مختلفی برای آن وجود دارد.

دوربین هایک ویژن میکروفن دار چگونه کار می کند

همانطور که در بالا اشاره کردیم، میکروفن ها با تبدیل امواج صوتی خام به فایل های صوتی که می توانند برای نظارت و امنیت استفاده شوند، کار می کنند. میکروفن با استفاده از دیافراگمی کار می‌کند که وقتی امواج صوتی به آن برخورد می‌کند. دیافراگم می‌لرزد و به نوبه خود آهن‌ربایی را در کنار یک سیم‌پیچ حرکت می‌دهد. بنابراین به طور خلاصه، یک میکروفن برای دوربین مدار بسته زمانی کار می کند که صدا ارتعاشاتی ایجاد می کند. سپس به سیگنال های دیجیتال تبدیل می شوند و بعد به عنوان فایل های صوتی ذخیره می شوند.

یک نوع میکروفون کمتر رایج، میکروفون بی سیم است. به جای انتقال داده ها از طریق کابل، آنها از یک فرستنده رادیویی استفاده می کنند.  در نتیجه داده ها را به صورت بی سیم از طریق اتصال شبکه انتقال می دهد.

انواع میکروفن خارجی دوربین مداربسته

میکروفن های خارجی دوربین مداربسته از نظر بدنه و شکل ظاهری به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • میکروفن سوزنی: این نوع میکروفن به دلیل ساختار ظریفی که دارد به این نام شهرت دارد. به همین دلیل گاه به میکرفن سوزنی میکروفن مخفی نیز گفته می شود.
  • میکروفن باکس: میکروفن های باکس همانطور که از نامشان مشخص است، دارای بدنه ای مستطیلی شکل هستند و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آنها قرار دارد.
  • میکروفن گلفی: این نوع از میکروفن ها در داخل بدنه ای شبیه به توپ گلف قرار دارند. میکروفون گلفی بسیار سبک و کم حجم بوده و با ولتاژ ۶ الی ۱۲ ولت کار می کنند.

نحوه نصب میکروفن در انواع دوربین مداربسته :

میکروفن های خارجی را می توان در انواع دوربین مداربسته نصب کرد. لذا، در ادامه توضیح خواهیم داد که نصب میکروفن در دوربین های ای پی و آنالوگ به چه صورت است:

نصب میکروفن در دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

برعکس سیستم های آنالوگ، در سیستم های تحت شبکه میکروفن به ورودی صدای دوربین مداربسته وصل می شود. کلا دوربین های ای پی یا دارای پورت RCA یا AV برای اتصال میکروفن می باشند و یا اینکه بر روی آنها یک ورودی جک ۳٫۵ میلیمتری صدا تعبیه شده است. اگر دوربین مداربسته دارای جک ۳٫۵ میلیمتری صدا باشند، دیگر نیاز به برق مستقیم ندارند، این مدل برق خود را از طریق دوربین تامین می کند.

نصب میکروفن در دوربین مداربسته آنالوگ

در دستگاه آنالوگ میکروفن مستقیم به دستگاه دی وی آر وصل می شود. به این ترتیب سیگنال آنالوگ مستقیما بین میکروفن و DVR مبادله می شود. به این ترتیب محدودیت تعداد میکروفن های قابل اتصال به DVR به تعداد ورودی صدای موجود در دی وی ار بستگی دارد.

مشکل صدای دوربین میکروفن دار چیست ؟

اگر صدای دوربین مداربسته دارای نویز باشد می تواند به دو دلیل عمده باشد:

  1. کیفیت میکروفن دوربین پایین است.
  2. سوکتی که میکروفن به آن وصل است دارای مشکل است.

مزیت دوربین میکروفن دار هایک ویژن چیست؟

یکی از مهمترین مزیت دوربین میکروفن دار هایک ویژن، این است که صدا و تصویر محیط را از بستر کابل شبکه و به صورت یک مدیای مستقل منتقل می کند. به همین دلیل بسیاری از مشکلات عدم تطابق صدا و تصویر که کاربران هنگام استفاده از برند های متفرقه با آن مواجه می شوند را ندارند

 

دکمه بازگشت به بالا