اقتصادی

متقاضیان مسکن ملی پای کار آمده‌اند

معاون مسکن شهری یااسان پروماهان گفت: خوشبختانه روند مشارکت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن رو به افزایش است و زمانی که پیشرفت فیزیکی پروژه افزایش پیدا کند انگیزه متقاضیان ایجاد می شود و کمتر می شود. حمل و نقل

حمیدرضا سهرابی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع 331 هزار واحد نهضت ملی مسکن را اجرا کرده است. از این تعداد 219 هزار واحد در روستا، 101 هزار واحد در شهر و 11 هزار واحد در تهران که با مشارکت شهرداری ساخته شده است.

وی افزود: پیشرفت طراحی متفاوت است و در مرحله آماده سازی برای نجار و حتی تحویل است. در چهار ماه گذشته 530 واحد به متقاضیان تحویل داده شده است. سال آینده سعی می کنیم هر سه ماه یکبار واحدهای زیادی افتتاح کنیم.

قیمت از متری 6 تا 8 میلیون تومان است

معاون مسکن شهری یااسان پروماهان درباره قیمت واحد نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک واحد یک طبقه برای هر متر مربع حدود 6 میلیون تومان است. بلوک های 4 و 5 طبقه متری بین 7 تا 8 میلیون تومان قیمت دارد.

سهرابی با بیان اینکه اکنون تنها بانک مسکن وارد مناطق شهری شده است، گفت: هشت بانک در مناطق روستایی تسهیلات می دهند. اما در مناطق شهری تا کنون فقط بانک مسکن دارند. بانک های سپه و ملت نیز به صورت محدود وارد شده اند که قابل توجه نیست. اما با تفاهم نامه ای که اخیرا بین وزارت راه و شهرسازی و پنج بانک منعقد شد، امیدواریم شاهد اجرای نظام بانکی در برنامه اقدام ملی مسکن باشیم.

این پروژه در مدت 18 ماه تکمیل می شود

وی درباره زمان تکمیل واحد گفت: پروژه های کوچک معمولا سال ها طول می کشد. زمان اتمام پروژه طبقه 2 تا 4 بین 12 تا 18 ماه خواهد بود. پروژه های 6 طبقه به بالا معمولا 18 ماه تا 2 سال طول می کشد.

معاون مسکن شهری یااسان پروماهان حمایت از متقاضیان را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موثر دانست و گفت: خوشبختانه مشارکت متقاضیان رو به افزایش است. در واقع هر چه پیشرفت فیزیکی پروژه بیشتر شود، انگیزه متقاضیان بیشتر می شود و اتفاقات کمتری می افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا