برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

ماندگاری بوتاکس گونه به چه عواملی بستگی دارد؟

پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن مسئولیت محافظت از ما را در مقابل تمام عناصر بیرونی را بر عهده دارد. این عناصر مثل عوامل شیمیایی چون آلودگی ها و عوامل فیزیکی می باشند. از این جهت آسیب پذیر بوده و شادابی و جوانی خود خیلی زود از دست می دهد. پوست نقش به سزایی در زیبایی افراد دارد. به همین دلیل شیوه های متعددی جهت زیبایی پوست موجود است. بوتاکس یکی از این شیوه ها می باشد.

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در هر فردی متفاوت می باشد. عوامل بسیاری مثل سن، سلامت بدن، توان ماهیچه ها در ماندگاری بوتاکس تاثیر می گذارند. همینطور مقدار بوتاکسی که تزریق می شود نیز مستقیماً بر ماندگاری بوتاکس اثر می گذارد. عوامل موثر بر تزریق به سه گروه طبقه بندی می شوند. بعضی از این موارد زیر نظر خود فرد می باشد. بهتر است این تزریق در کلینیک تخصصی پوست و مو انجام گیرد. بعضی از این مورد ها به گونه ذیل می باشد:

1. سوخت و ساز بدن فرد:

سوخت و ساز نقش به سزایی در ماندگاری بوتاکس دارد. اشخاصی که سوخت و ساز بدنشان زیاد باشد سریع تر آنالیز را آغاز و بوتاکس را جذب می کند. ورزش کردن بعد از بوتاکس نیز بر دوام بوتاکس بی تاثیر نیست. به همین خاطر ورزشکاران گمان می کنند که تاثیر بوتاکس آن ها سریع تر از بین می رود. زیرا ورزشکاران سوخت و سازشان از افراد معمولی بیشتر است.

2. نوع عضله:

اصولا اشخاصی که عضله های درشت تری در چهره شان دارند، به تزریق زیادی جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب نیاز دارند. بعلاوه عضله ای که تزریق در آن انجام می شود نیز اهمیت دارد. هر چقدر عضله فعالیت بیشتری داشته باشد بوتاکس سریعتر جذب میشود. مثل عضله های دور چشم که همواره زمان پلک زدن به کار گرفته می شود. بعلاوه عضله های درشت تر تاثیر بوتاکس در آن ها سریع تر از بین می رود.

3. تعداد جلسه های تزریق:

مداومت در تزریق بوتاکس از فاکتورهای مهمی می باشد که روی دوام و تثبیت بوتاکس اثر مطلوبی دارد. به این دلیل که با تزریق های پی در پی عضله ها به تدریج سست شده و موجب افزایش ماندگاری بوتاکس می شود. به همین دلیل مهم است که عمل بوتاکس را به صورت مداوم در زمان هایی که توسط  پزشک متخصص مشخص شده انجام دهید. به این ترتیب با گذشت زمان ماندگاری بوتاکس بیشتر میشود. برخی میپرسند تا نتیجه بهتری داشته باشیم؟

4. مدت زمان ماندگاری بوتاکس:

نتیجه نهایی بوتاکس از روز ۷ تا۱۴ بعد از تزریق معمولا دیده می شود. حدودا برخی از افراد تا۶ ماه پس از بوتاکس نیز از تاثیر آن برخوردار خواهند بود. بعد از چند بار انجام بوتاکس چین و چروک ها کاهش می یابند و زیاد در صورت مشخص نمی شود و ماندگاری بوتاکس افزایش می یابد. چرا که عملکرد عضله ها کم می شود. اصولا با اولین تزریق بوتاکس نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. چون عکس العمل عضله معلوم نیست.

راهکارهای افزایش دوام بوتاکس

۱- یافتن پزشک ماهر و حرفه ای:

چرا که تزریق بوتاکس در محل مورد نظر بر ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار است. بدین گونه که اگر به صورت عمقی انجام گیرد باعث به وجود امدن عوارض بوتاکس میشود مثل کبودی. اگر سطحی باشد موجب به وجود آمدن ناهمواری روی پوست شده و قابل تشخیص است. بعلاوه پزشک حاذق جلسه رجوع بعد و میزان دوز تزریقی مفید را براساس وضعیت اشخاص تعیین می کند، که ضامن دوام و ثبات آن است.

۲- رجوع به کلینیک بر اساس برنامه:

چون مداومت در درمان از طریق بوتاکس با گذشت زمان قدرت عضله را کم می کند و موجب ماندگاری آن در دراز مدت می شود. بهتر است که یک برنامه ی دراز مدت ترسیم نمود تا از این طریق ماندگاری آن را بیشتر تثبیت کنید. چنانچه فاصله جلسه های درمان کم باشد عضله جوابی به بوتاکس نمیدهند. اگر فاصله زیاد باشد در بین جلسه ها چین و چروک در پوست ظاهر میشود.

۳- عدم استفاده زیاد از لایه بردارها:

پس از بوتاکس نیاز است به پوست خود فرصتی جهت بازسازی بدهید. لایه بردار یا ماسک های گوناگون موجب پیشگیری از برترین عملکرد بوتاکس می شود.

۴- نوشیدن آب فراوان:

خوردن آب جهت سالم ماندن بافت های پوست و آنالیز سایر عملکردهای طبیعی بافت ها لازم می باشد.

۵- پرهیز از استعمال دخانیات:

مصرف دخانیات موجب زیاد شدن چین و چروک ها و افزایش سن در صورت می شود. به استعمال دخانیات روی نیاورید و یا از دکتر خود جهت کنار گذاشتن آن کمک بگیرید. دخانیات علاوه بر کم کردن تاثیرات بوتاکس، چین و چروک های تازه را نیز به وجود می آورد.

۶- استفاده از مرطوب کننده :

زمانی که پوست رطوبت کافی نداشته و خشک باشد چروک های تازه ای را به وجود می‌آورد و تاثیر بوتاکس را کم می کند.

۷- مصرف برنامه غذایی درست:

تغذیه شما مستقیماً بر روی پوستتان تاثیر می گذارد. میوه ها و سبزی ها منابع مفیدی از فاکتورهای لازم بافت‌های پوست می باشند. مصرف این مواد غذایی ماندگاری بوتاکس را افزایش می دهند.

۸- برند بوتاکس:

مارک آن نیز نقش بسزایی در دوام بوتاکس دارد. با رجوع به مراکز معتبر اطمینان حاصل خواهد شد که با کیفیت ترین مارک سم را برای شما استفاده می کنند.

۹- دوری از استرس و تنش ها:

جزء عناصر مهم و موثر در دوام بوتاکس، تنش های روانی و مشکلات روحی است. چنانچه از نظر روحی آسایش و آرامش نداشته باشید و بعد از انجام تزریق جهت رفع آنها دائما ماهیچه های صورت را جمع نمایید. گرچه احتمال منقبض شدن عضله ممکن نیست اما از ماندگاری بوتاکس کم می گردد.

همانطور که می دانید ماندگاری بوتاکس در حالت عادی بین 3 الی 6 ماه می باشد. پس از گذشت این مدت اثر بوتاکس از بین می رود و مجدد باید تزریق شود. اما به نظر شما ماندگاری بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد ؟ با مطالعه این مقاله خواهید آموخت که چگونه می توان بوتاکس با ماندگاری بالا را تجربه کرد.

نتیجه ای که پس از تزریق بوتاکس حاصل می شود کاملا به بدن شما و نحوه تزریق پزشک بستگی دارد. برای بعضی از افراد ممکن است پس از گذشت 3 ماه اثر بوتاکس از بین برود اما برای بعضی دیگر حتی بیشتر از 6 ماه هم می ماند.

ملاحظات در تزریق بوتاکس برای افراد ورزشکار

افرادی که ورزشکار هستند ممکن است نتیجه تزریق بوتاکس خیلی سریع تر از بدن این افراد از بین برود. زیرا متابولیسم این افراد نسبت به مردمان عادی سریع تر بوده و باعث می شود تا ترمیم سریع تر و دفع بوتاکس زودتر از بدن انجام شود. اما با برنامه ریزی صحیح و دقیق توسط پزشک متخصص می توان به ماندگاری بالای بوتاکس در بدن ورزشکاران دست یافت.

ملاحظات در تزریق بوتاکس برای اولین بار

به نظر شما ماندگاری بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد ؟ اگر برای بار اول است که می خواهید تزریق بوتاکس بخصوص بوتاکس گونه را انجام دهید باید بدانید که آن نتیجه دلخواهی که می خواهید را مشاهده نمی کنید و ممکن است ماندگاری آن کم باشد. پس قطعا نیاز به چندین بار تزریق بوتاکس در فاصله های زمانی مختلف می باشد تا بهترین نتیجه را بگیرید. پوست نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند تولید کلاژن را انجام دهد و خود را بازسازی کند تا خطوط و چین و چروک های ریز از بین بروند. در کل ماندگاری بوتاکس بین 3 الی 6 ماه می باشد.

چه عواملی باعث کاهش مدت ماندگاری بوتاکس می شود ؟

مواردی که در زیر وجود دارند باعث می شوند تا ماندگاری بوتاکس کمتر شوند:

  • متابولیسم : بدن هر فرد با توجه به سرعتی که دارد می تواند بوتاکس را دفع کند و معمولا ماندگاری بوتاکس در بدن بین 3 تا 4 ماه می باشد.
  • اندازه و عمق چین و چروک ها: افرادی که دارای خطوط ریزی هستند به نسبت افراد خطوط عمیق معمولا پس از تزریق متوجه نتایج آن خواهند شد.
  • سطح فعالیت فیزیکی: وقتی که پروتئین ها پس از تزریق وارد عضله شدند نیاز به زمان دارند. پس از ورزش کردن باعث انقباض سریع عضلات شده و باعث از بین رفتن بوتاکس می شود.
  • کیفیت بوتاکس : بوتاکس حتما باید در یک مجموعه معتبر و توسط پزشک متخصص تزریق شود تا دارای ماندگاری بالاتری باشد.
  • منطقه‌ ی مورد درمان : اگر بوتاکس در پیشانی و بین ابروها تزریق شود می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • مهارت و دقت در تزریق : پزشک در ابتدا باید محل دقیق تزریق را تشخیص دهد زیرا بوتاکس اثر خود را دقیقا در همان ناحیه نشان می دهد.
  • میزان تزریق بوتاکس : میزان بوتاکسی که تزریق می شود برای همه افراد یکسان نمی باشد. این میزان با توجه به حجم عضلات بیمار قابل تشخیص است. هرچقدر عضلات قوی تر باشند نیاز به تزریق بوتاکس بیشتری است.
  • تعداد دفعات تزریق بوتاکس : اگر برای بار اول است که می خواهید بوتاکس تزریق کنید نیاز به تعداد دفعات بیشتری برای تزریق دارید. این تعداد با مرور زمان کم خواهد شد تا جایی که نتایج بوتاکس حتی تا یک سال هم می تواند ماندگار باشد.
  • دیگر عوامل بالقوه : اگر مراقبت ها را به خوبی رعایت نکنید و دچار استرس شوید، ماندگاری بوتاکس شما را کمتر خواهد کرد.

حالا اگر قصد دارید تا مدت ماندگاری بوتاکس خود را افزایش دهید نیاز است تا روش های زیر را انجام دهید: در نظر داشته باشید ماندگاری بوتاکس دیستون و ماندگاری بوتاکس مسپورت هر دو 6 ماه می باشد اما برای افزایش ماندگاری می توانید موارد زیر را هم رعایت کنید.

از آفتاب دوری کنید

پوست خود را در برابر نور خورشید حفاظت کنید زیرا انجام این کار ماندگاری بوتاکس و سلامت پوست شما را افزایش خواهد داد. یکی از علت های بروز چین و چروک صورت آفتاب سوختگی می باشد. پس سعی کنید حتما از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید و تا آن جایی که می توانید در زیر آفتاب قرار نگیرید.

بوتاکس عضله را ضعیف می‌کند

در نظر داشته باشید اگر بوتاکس را برای مدت خیلی طولانی به صورت منظم تزریق کنید، باعث می شود تا عضلات در اثر عدم حرکت تحلیل روند. دقت کنید که فقط ناحیه هایی که بوتاکس تزریق می شود، باعث ضعیف شدن عضلات آن ناحیه می شود و عضلات دیگر قدرت لازم را دارند. پس اگر می خواهید که حالت طبیعی چهره شما حفظ شود خیلی به مدت طولانی تزریق بوتاکس را انجام ندهید. اگر هم به صورت کامل تزریق را متوقف کنید، عضلات شما مجددا قدرت خود را باز خواهند یافت.

ممکن است با گذشت زمان نیاز شما به بوتاکس کاهش یابد.

اگر شما برای یک مدت مشخصی تزریق بوتاکس را توسط پزشک متخصص انجام دهید. در این زمان عضلات شما تحلیل رفته و نیاز شما به بوتاکس کمتر خواهد شد. هر موقع که عضلات شما به بی حرکتی عادت کنند، روند بروز چین و چروک و علائم پیری کند تر خواهد شد.

سؤالات متداول

آیا چیزی به عنوان بوتاکس دائمی وجود دارد؟

خیر، بوتاکس دائمی وجود ندارد.

آیا هرچقدر تزریق بوتاکس را بیشتر انجام دهم ماندگاری آن بیشتر می‌شود؟

خیر، اصلا اینطور نیست. شما نباید بیش از حد را انجام دهید زیرا آنتی بادی‌ های خنثی کننده در بدن شما تولید می شود و اثر بوتاکس را خنثی می کند. به طور کلی بهتر است هر سال حداکثر 2 بار تزریق بوتاکس را انجام دهید.

آیا سن 50 سالگی برای تزریق بوتاکس زیاد است؟

افراد از سنین 18 سال به بالا می توانند تزریق را انجام دهند و اصلا هیچگونه هم وجود ندارد.

آیا تزریق بوتاکس در اطراف چشم ظاهری طبیعی ایجاد خواهد کرد؟

بله می توان با تزریق بوتاکس به دور چشم یک ظاهر طبیعی داشت.

دکمه بازگشت به بالا