مطالب میجیک

لیموچی: حضور معلولین در کشورهای اسلامی ارزشمند، اما نگاه توسعه‌ای نیست

مدیر فنی تیم پاراتنیس گفت: اگرچه اعزام 3 رده معلولان به بازی ها از کشورهای اسلامی برای اولین بار است، اما اقدام ارزشمندی از سوی کمیته برگزاری و فدراسیون بین المللی کشورهای اسلامی صورت می گیرد، اما محدودیت های میزبان برای اعزام ورزشکاران آنجا هستند در مسیر توسعه نیست.

سیما لیموچی در گفت وگو با میجیک، در ارزیابی وضعیت ورزشکاران پاراتنیس در میز پست بازی های کشورهای اسلامی، اظهار کرد: در این زمان بازی های کشورهای اسلامی برای اولین بار کمیته برگزاری مسابقات برگزار شد. شرایط را برای حضور ورزشکاران معلول نیز فراهم کرده است که با 8 ورزشکار (4 زن و 4 مرد) در این مسابقات شرکت خواهیم کرد که تمامی ورزشکاران از بهترین های این رشته اعزام می شوند که شانس زیادی برای کسب مدال دارند. البته در سایر کلاس ها شرایط خوبی برای کسب مدال در این بازی داریم، اما متاسفانه میزبان و کمیته برگزاری مسابقات تنها در کلاسی که شانس زیادی دارد اجازه حضور در مسابقات را داده است. مدال کسب کند

وی گفت: برای آماده سازی ورزشکاران تنیس روی میز برای حضور در این دوره از مسابقات 4 مرحله اردوی بانوان و 3 مرحله اردو برای آقایان پیش بینی شده است که 26 مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیر فنی تیم پاراتنیس در سر میز اظهار داشت: اقدام کمیته برگزاری و فدراسیون بین المللی کشورهای اسلامی برای حضور ورزشکاران معلول در این دوره بازی حائز اهمیت بوده و فرصت خوبی برای همه کشورها است. توسعه زمین ورزشی معلولان در کلاس های مختلف برای شرکت، اما میزبان تنها مجاز به شرکت ورزشکارانی در کلاس است که شانس کسب مدال دارند و این اقدام مانع توسعه نیست.

لیموچی خاطرنشان کرد: تنیس روی میز 22 کلاس دارد اما فقط در 4 کلاس این مسابقات فرصت حضور داشتیم و این نشان می دهد که کمیته برگزاری نگاه توسعه ای به رشته معلولان ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه هر 8 ورزشکار اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی در شرایط خوبی هستند، گفت: امیدوارم در اولین حضور ورزشکاران پارا تنیس روی میز شاهد دستاوردهای ورزشکاران کشته شده باشیم. . این دوره بازی کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا