لزوم رعایت شأن بانوان محجبه در جامعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بانوان

لزوم رعایت شأن بانوان محجبه در جامعه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حفظ حجاب همواره بخش عمده ای از رسالت انبیا و اولیای ادیان ماوراء الطبیعه بوده است، بنابراین یکی از وظایف علما و جامعه مقوله طهارت و حجاب است. بر اساس باورهای دینی در کشور ما، قوانین مربوط به پوشش زنان نیز با این فلسفه و سیاست تعیین می شود.

نوع پوشش و حجاب زنان ما از ابتدای اسلام تاکنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. حجاب و عفاف دو اصل مهم در زندگی انسان است؛ زیرا توجه به این اهمیت به معنای دوری انسان از آسیب های اجتماعی است. فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه آن به تهذیب و تزکیه نفس است که موجب تقرب به خداوند می شود و موجب رشد معنوی فرد می شود.

حجاب یکی از کارکردهای مهم در عرصه اجتماعی است زیرا انسان را از معاشرت بی‌رویه مصون می‌دارد و نظام خانواده را تقویت می‌کند و مانع از هم گسیختگی همزمان می‌شود و به طبع امنیت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

اخیراً چنین برخوردها و افکاری گریبان زنان محجبه ای را گرفته که سال گذشته در آزمون های استخدامی شرکت کرده اند و پرونده همچنان در جریان است.

اما چه اتفاقی افتاد؟

در سال گذشته در اقدامی عجیب از سوی مدیران و متولیان برگزاری آزمون های استخدامی، زنان محجبه از ترس کلاهبرداری و فشار برای این کار مجبور به برداشتن چادر شدند.

به گفته فعالان فرهنگی و اجتماعی، این اتفاق در استان های دیگر و در برخی آزمون های دیگر نیز رخ می دهد.

اماس. ابوالحسنی معتقد است که اصول گفتار و رفتار این مدیر ایراد دارد و این کارها باعث می شود که وی و سایر چادری های حاضر در آزمون آسایش خود را از دست بدهند و در صورت برخورد صحیح با این مدیر می توان از تکرار چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کرد. زیرا زنان چادری به دلایل واهی از جمله احتمال کلاهبرداری از پوشش مطلوب محروم هستند.

ملاقات سلیقه با حجاب; این مصداق بارز خشونت است

توران ولی مراد مدیر شبکه زنان ایران در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: چنین اقدامی مایه تاسف است زیرا بر این اساس است که فردی در سمت مدیر آزمون به او اجازه می دهد که در مورد پوشش امضا کند. ، قابل بحث است.” بسیار هستند و این موضوع باید جدی گرفته شود.

کارگردان ایرانی شبکه زنان افزود: متأسفانه اقدام به همین یک مورد محدود نمی شود، بلکه اخیراً گزارش هایی مبنی بر اختلال و عدم انجام آزمایشات برای زنان باردار منتشر شده است.

فرمود: نظم گذاشتن در لباس و پوشش و مواردی از این دست جایز نیست، زیرا هرکس بخواهد دروغ بگوید می تواند هر پوششی بپوشد و این فقط در خیال و ذهنیت است. برگزارکننده. «آزمون برگشته بود و واقعاً توهین و خشونت علیه زنان بود.

اما مراد توضیح می دهد: اگر زنی بخواهد حجاب کامل و حجاب برتر داشته باشد و این موضوع از فرصت های اجتماعی کاسته نشود، مدیر اجازه ندارد برای او مزاحمت ایجاد کند.

کارگردان ایرانی شبکه زنان خاطرنشان کرد: این موضوع قصد این مدیر نیست، بلکه یک الگوی رفتاری است و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، این رفتار می تواند به شکل های دیگر ادامه یابد.

وی بیان می‌کند: زنی که می‌خواهد چادر بپوشد، می‌تواند انتخاب‌های خودش را داشته باشد و مجبور نیست با آن کار کند.

ولی مراد گفت: جا دارد که معاونت امور زنان و زنان ریاست جمهوری این موضوع را جدی بگیرد چرا که این گونه اقدامات مصداق بارز خشونت علیه زنان به ویژه در این موضوع است که یک بحث عقیدتی است.

کارگردان ایرانی شبکه زنان افزود: این نوع پوشش زنانه چادری است و این عمل نوعی توهین و برچسب این چادر است چرا که هرکسی می تواند به هر شکلی و پوششی مرتکب کلاهبرداری شود. به همین دلیل است که چنین اقدامی مایه تاسف است و باید انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا