لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کار آفرین در کردستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

لزوم افزایش حمایت از زنان توانمند و کار آفرین در کردستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه پنجشنبه در بحث و تبادل نظر درباره توانمندسازی زنان استان که در سالن شهدای گمنام برگزار شد، درباره تاثیر زنان تحصیلکرده در جامعه اظهار داشت: زنان بازی می کنند. نقش مهمی در روند توسعه جامعه دارد و اکنون باید زمینه توانمندسازی و حمایت از مردم تقویت شود.

وی با بیان اینکه زنان توانمند جامعه ای قوی و پویا خواهند ساخت، افزود: زنان با توجه به ویژگی ها و نقش های مادری و همسری خود در جامعه و خانواده مسئولیت های متفاوت و سنگینی بر عهده دارند اما موفقیت زنان در عرصه های مختلف زمانی حائز اهمیت است. نقش ها و مسئولیت های مادر و همسر در خانواده.

استاندار کردستان گفت: مادر بودن و زن بودن منافاتی با فعالیت های اجتماعی ندارد و علاوه بر این نقش مهم، بانوان همواره در عرصه های مختلف تاثیر زیادی دارند.

زارعی کوشا حوزه بانوان را رشته ای با ظرفیت های فراوان عنوان کرد و گفت: بانوانی که از استان می توانند نمونه ای از این گفته ها هستند. ما هم همینطور ما باید هر چه بیشتر از این مجموعه حمایت و تقویت کنیم.

وی شناخت و شناخت توانمندی های نیروی انسانی را مهم ترین عامل در دستیابی به رشد و توسعه می داند و می گوید: اعتماد به نفس اولین گام برای تعالی است.

استاندار کردستان افزود: باید شکاف را کم کنیم و توجه ویژه دولت را به استان معطوف کنیم تا بتوانیم افکار نامناسب را از بین ببریم و برچسب کمبود را به کردستان برداریم و در بسیاری از زمینه ها مانند سایر استان ها به رشد مطلوب دست یابیم. و من معتقدم که این اتفاق افتاده است و این گفته قابل اثبات است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در پایان آبان ماه 1400 وسعت اعتبار نیروی کار خانگی و روستایی کردستان صفر است و در این حوزه سی و یکمین استان هستیم و در مدت 4 ماه با افزایش این سطح می توانیم 30 نفر جذب کنیم. میلیارد تومان اعتبارات کار روستایی و داخلی .

وی التزام به استان را استفاده به موقع از وقت و مزیت های موجود بیان کرد و افزود: با توجه به مشکلات فراوان استان ما وقت برای تلف کردن نداریم و مسئولانی که وقت تلف می کنند بدتر از مسئولان ضد انقلاب هستند. زیرا مسئولانی که پای میز نظام نشسته اند نباید با تعلل و هدر دادن فرصت ها در بسیاری از شاخص ها عقب بمانند.

استاندار کردستان از انجام حدود 120 سفر استانی در طول 26 ماه خدمت در استان خبر داد و افزود: باید استان را بشناسیم و این کار را انجام می دهیم ضمن اینکه 50 مدیر استانی موظف به دیدار چهره به چهره با مردم و شناسایی مشکلات و استماع هستند. نزدیک به درخواست آنها راهی برای ارزیابی وضعیت شده است، بهتر است با مردم ارتباط برقرار کرده و دسترسی آسان مسئولان را فراهم کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه تاکنون کشور را نه با میدان بلکه با گاری باز می کنیم، ادامه داد: مدیریت مبتنی بر دانش و علم و به دور از سلیقه می تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین سند آمایش کردستان را در سال 1354 نوشت و با اطمینان اعلام می کنم که هیچ مدیری در سی سال گذشته این سند را نخوانده و باز نکرده است، بنابراین این عدم حکمرانی مبتنی بر دانش مشکل اصلی است.

زارعی کوشا تاکید کرد: کردستان برای حکمرانی و مدیریت نیازمند نگرش دانش بنیان است و مدیران باید جسارت انجام کارهای بزرگی را داشته باشند که در راستای تحول عظیم استان است.

کوشا زارعی گفت: ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تمرین مهارتی تفاهم نامه سفر رئیس جمهور است که ساختمان انبار غلات به ایجاد این مجتمع اختصاص می یابد و امیدواریم نمونه ای از این امر باشد. . ترکیب شده در شهرهای دیگر استان آغاز شود.

من باید بگویم؛ در پایان این نشست بانوان خلاق و مبتکر حاضر در این جلسه به بیان سوالات و دغدغه های خود در فعالیت های مختلف پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا