مطالب میجیک

مشکلات حوزه زنان کردستان در قالب طرح پژوهشی احصا شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان های کردستان حجت الاسلام والمسلمین ورزهبی وی روز یکشنبه در دیدار مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان استان کردستان که در محل معاونت مقام معظم رهبری برگزار شد، برنامه های حوزه بانوان را نیازمند آسیب شناسی دانست.

وی بیان کرد: توصیه می شود مشکلات این منطقه علنی نشود و مسائل مربوط به استان کردستان اولویت بندی و جمع بندی شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت فعلی استان کردستان یک میلیون و 678 هزار نفر است که حدود نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند، گفت: تفصیل و پیشبرد اهداف و حل مشکلات نیازمند داده های درست هستیم.

قائم مقام ولی فقیه در استان کردستان به ویژه آسیب های اجتماعی و مشکلات زنان حاشیه نشین اشاره کرد. نایسر وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی ادعا می کنند نایسر با وجود اینکه 120 هزار نفر جمعیت دارد، در حالی که بر اساس محاسبات تعداد کنتورهای برق و آب، 50 تا 55 هزار نفر در این منطقه دورافتاده شهری زندگی می کنند، بنابراین انتظار می رود هنگام اعلام آمار و بیان حقایق، از سیاه نمایی پرهیز شود. و مشکلات غیر واقعی و آماری را بزرگ می کنند.

وی به آسیب های حوزه زنان و خانواده در کردستان اشاره می کند احصا هنوز مشخص نشده است: مسائل و چالش های این حوزه شناسایی، بررسی و راهکارها و پیشنهادات در قالب طرح پژوهشی ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ورزهبی وی کلمه «فرزند زن» را برگرفته از فرهنگ غربی و غیرقابل قبول خواند و گفت: بچه ها در سنین پایین که هنوز به بلوغ روحی و جسمی نرسیده اند وارد ازدواج می شوند در حالی که این خلاف نظر اسلام است. “

معاون رئیس جمهور استان کردستان با بیان اینکه افرادی هستند که از مشکلات کردستان خوشحال هستند، در حالی که باید متاسف باشند، گفت: می کشند، ملاقات می کنند و با آنها صحبت می کنند تا علت آن را بفهمند.

مسئولین و اعضای بسیج سپاه کردستان در اقلیم کردستان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و دیدگاه های خود را در خصوص وضعیت کنونی زنان استان بیان کردند.

دکمه بازگشت به بالا