مطالب میجیک

لزوم ارائه گزارشهای ۶ ماهه جمعیتی از سوی معاونت امور زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، کبری خزعلی ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره زنان و خانواده اظهار داشت: “امسال به دلیل شرایط خاص طاعون طاعون ، ما برای اجرای مراسم الزامات ویژه ای داریم اما انجام مراسم را با روشی خاص مانند گذشته انجام خواهیم داد.” یک راه برای انجام این کار ، تهیه برنامه است ، به این معنی که هر خانه و هر ماشین جابجا می شود و طی چند روز خانه و مجوز ظرف با سر به سر شخصی پخش می شود تا بتواند ظاهر و ورود محرم را تغییر دهد.

خزعلی با اشاره به چندین قدم که شما در زنان انجام داده اید ، گفت: در ابتدای انقلاب همه نهادها و مردم را دیدیم و در جنگ در سال 1365 سه موقعیت برای زنان در نظر گرفته شد و حضور امام خمینی (ره) ، خانه فرهنگ دختر و خانواده است. برای موضوع خانواده چندین جلسه چند هزار ساعته در شورای بانوان برگزار شد و در سال 1983 در شورای عالی انقلاب فرهنگی با سیاستی برای تقویت و شکل گیری خانواده تصویب شد.

وی افزود: در هدف 3 و هدف 4 این سیاست ، می توان کل چرخه تولد و رشد کودک را در نظر گرفت. قطعات این چیزها توسط رهبران انقلاب بزرگ در سال 1993 و آگوست 1995 در قالب سیاست های عمومی و سیاست های خانوادگی اعلام شد. در سیاست ارتباطی انقلاب بزرگ ، گزارشی شش ماهه از دستگاه ذکر کرده است. سیاست خانواده توسط دو رئیس جمهور اعلام شد ، اما محدود نبود و قرار بود هر شش ماه یک بار به دولت ، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش شود ، اما عملی نشد.

وی ادامه داد: در همین راستا ، وظیفه شورای عالی به اشتراک گذاری دیدگاه ها و استراتژی های هدف ، سیاست گذاری ، نظارت است.

خزعلی افزود: موضوع بعدی در حوزه زنان و خانواده ، نقش مجلس و دولت است که در این راستا ، جمعیت کامل و قانون خانواده در مجلس چهارم توسط دولت و سوم نیز توسط خود مجلس ارائه شده است ، اما هنوز هم پس از 8 سال است. اکنون او به کمیسیون فرهنگی مراجعه کرده و اعلام کرده است که این کمیسیون را ترک خواهد کرد. هرچند که با این روش ، این طرح تحت مجلس یازدهم زنده نماند ، زیرا برخی دسته ها و انگیزه ها برای عدم اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: از نظر جمعیت وضعیت ما خطرناک است زیرا در سال 1430 با کاهش چشمگیر مواجه خواهیم شد و جمعیت پیر می شوند. در عین حال ، ما طبق برنامه سند 2020 حرکت می کنیم و با افت نیروی کار ، نخبگان ، جوانان و غیره روبرو خواهیم شد. از طرف دیگر ، ما باید منابع لازم را برای مراقبت از جمعیت سالمند داشته باشیم. در نتیجه ، جمعیت قادر به حرکت به سال 1430 خواهند بود و حتی تابعیت ما نیز تغییر خواهد کرد. با این حال ، هنوز یک طرح جامع برای بهزیستی خانواده و جمعیت در مجلس در حال تعلیق است. اگر این طرح از کمیسیون خارج نشود ، کمیته فرهنگی قرار است آن را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به قانون برنامه ریزی خانواده اظهار داشت: این قانون یک بار در سال 1372 به ارث رسیده است و بر این اساس جمعیت ما باید تا 90 مورد به عدد مورد نظر برسد. این در حالی است که در سال 1992 ، این مصوبه بار دیگر در مجلس تصویب شد و با وجود تصویب رهبران و اعلام نظر مقامات و کارشناسان در مورد بحران جمعیت ، مسائل مربوط به تنظیم خانواده همچنان حل نشده است. طبق قانونی که در سال 1992 تصویب شد ، فقط موضوع ارائه خدمات بهداشتی به مادرانی که با فرزند چهارم خود کار می کنند حذف شده است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی فرهنگی زنان و خانواده تصریح کرد: اکنون اولین تست مجلس تکمیل این طرح است ، زیرا قول زمانی را می دهد که در ماه ژوئن آغاز می شود و یک ماه دیگر قبل از اتمام آن. اما اگر مجلس به این موضوع رسیدگی نکند ، کمیسیون ماده 90 به این موضوع رسیدگی می کند. به طور کلی ، ماده 90 کمیسیون باید کلیه موافقت نامه های دولت را بررسی کرده و در صورت عدم اشتغال یا عدم عملکرد ، به دادگاهها اطلاع دهد. زیرا پیروی از توافق عمل و جرم است. خوشبختانه حرکت خوبی از طرف دستگاه قضایی انجام شده است.

خزعلی با اشاره به اینکه موضوعات کنترل جمعیت همچنان در کشور ادامه دارد ، اظهار داشت: در حال حاضر اقلام کنترل جمعیت تحت عناوین دیگر مانند بهداشت باروری یا مسافت بهینه توزیع می شود و به کارکنان بهداشت و درمان انگیزه توزیع این اقلام داده می شود.

وی با اظهارنظر درباره مشکل سقط غیرقانونی ، اظهار داشت: مشکل سقط جنین غیرقانونی در این کشور یک فاجعه است. آمیز و قوه قضاییه وارد این موضوع شده است. طبق قانون مجازات سقط جنین عمدی 3 تا 5 سال حبس و پرداخت دیه است و حتی اگر تأیید شود که مشکلی در کودک وجود ندارد و سقط جنین عمدی است ، می توان آن را انجام داد. مطبوعات نیز باید این قانون را منتشر کنند تا مردم از مجازات آن آگاهی نداشته باشند. اما امروز پزشکان سقط جنین را معادل 500-600 هزار تومان انجام می دهند و وضعیت زنان را به مرحله مرگ ، بستری شدن در بیمارستان یا بروز عوامل زیادی می رساند. در جریان تحقیقات ، همچنین 11 مرکز در حال تلاش برای انجام سقط جنین غیرقانونی در کرج را پیدا کردیم که با یک پرونده دادگاه روبرو است. این یک مشکل اقتصادی است دادگستری ذیل.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی فرهنگی زنان و خانواده تصریح کرد: معاون وزیر بهداشت همچنین اعلام کرد که سالانه 600000 سقط جنین انجام می شود که این رقم برابر با 2000 قتل روزانه است. این در حالی است که اکنون کشور شاهد کشته شدن عده ای است وضعیت ما ما از تاج تحت تأثیر قرار گرفته و همه این مسائل را تماشا می کنیم ، اما من هر روز ، دو هزار جنین را تماشا نمی کنم. این وظیفه وزارت بهداشت و کلیه کارمندان ما است خدوم با تشکر از شما برای این وزارتخانه برای تلاش شما در معالجه بیماری عروق کرونا ویروس قلب.

خزعلی ادامه می دهد: مدتی پیش وزیر بهداشت در نامه ای به رهبر معظم انقلاب درباره تغییر و دستکاری پرداخت ها در آمار دموگرافیک ، وی اقدامات مربوط به افزایش جمعیت را اعلام و تأیید می کند. متأسفانه قانون و تصویب وزیر در مدیریت مرکزی وزارت نهایی شده است و مشخص نیست که آنها به کجا خواهند رفت. زیرا برخی در کشور هنوز مایل به اجرای برنامه کنترل جمعیت هستند.

وی با اشاره به قانون خانواده ، اظهار داشت: در بحث خانواده ، این مصوبه در سال 1990 توسط رئیس جمهور ارسال شد و در سال 1993 ، این قطعنامه با توجه به برنامه های در نظر گرفته شده برای حمایت از خانه ها و جوانان دوباره ارسال شد. مجوزهای شغلی ، نیروی کار ، تأمین تسهیلات رفاهی ، تأمین بودجه حمایتی برای جوانان و غیره از جمله مواردی است که در این توافق نامه درج شده است و قانون تسهیل ازدواج در سال 1988 به ارث رسیده است. اما هنوز کامل نشده است. این قانون به مدت سه سال پشتیبانی کاملی را ارائه می دهد و هر استان برای گزارش عملکرد باید یک پایگاه نظارتی داشته باشد. با این حال ، هیچ کاری انجام نشد.

خزعلی اظهار داشت: متأسفانه همه این موارد و وضعیت سختی که ازدواج با آن دشوار است کاهش تعداد ازدواج و این واقعیت است که جوانان همچنان یکی از این موارد برای ایجاد فساد هستند به عنوان مثال اگر دانش آموزان بدانند که امکان مطالعه یک مطالعه دو روزه و تعطیلات برای یادگیری شیردهی وجود دارد. آنها می توانند از این فرصت استفاده کنند ، اما متأسفانه بیشتر دانشجویان نمی دانند. اطلاعات، من از سال 1988 به یکی از اساتید برجسته کشور تبدیل شده ام ، اما حتی اگر او از توافق نامه خبر نداشته باشد و این باعث می شود ادعایی غیرممکن شود ، اما روزنامه نگاران برای تأمین تسهیلات برای ازدواج جوانان ، مشکل اقتدار را خواستار شده اند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تأکید کرد: ما باید در جامعه امکاناتی فراهم کنیم که جوانان در ابتدا باید ازدواج کنند و این امکانات باید توسط جامعه ، دولت و غیر دولتی که مؤسسات مردمی هستند فراهم شود. اکنون شاهد آموزش همدلی توسط گروه های مردمی و جهادی هستیم و همین گروه ها می توانند موانع ازدواج را کاهش دهند.

با توجه به اشتغال زنان ، خزعلی ادامه داد: برخی می گویند اگر تسهیلات مختلفی برای بانوان فراهم شود ، از جمله بیمه زایمان ، مرخصی زایمان و غیره ، کارفرمایان رنج خواهند برد. اما طبق قانون کارفرمایان مجبورند مبلغ بیشتری را برای کار زنان بپردازند و وظیفه اصلی نظارت بر اجرای این پرونده با سازمانهای مدیریتی و نمایندگان زنان است. حتی در مورد اینگونه موارد و آسیب های اجتماعی قوانین مفصلی وجود دارد و در برنامه ششم توسعه در مورد کاهش طلاق ، اعتیاد ، سن ازدواج و غیره ، هیچ کاری صورت نگرفته است و کمیسیون اصل 90 و قوه قضاییه. شما باید قضیه را دنبال کنید.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای توسعه ششم ، راهی برای نظارت بر قانون ، تعیین نشانه ها ، هیئت های شغلی و غیره ، اعلام شد که این قوانین را باید توسط یک معاون به زنان و خانواده و سازمان کار اداری ایالتی نوشت و هیچ کدام اجرا و نظارت نمی شود. چیزی نیست. حتی در مورد مسئله باروری باید به عدد 2.7 برسیم ، اما اکنون این تعداد به پایین رسیده و دلیل آن کنار گذاشته شده است. شدیدگی این مسئله از نظر جمعیت و فشار برای اجرای سیاست های تنظیم خانواده است. در حقیقت سقط جنین از بین رفته و تعداد سقط جنین پزشکی از 6000 به 9000 نفر افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا