لرزش اقتصاد رژیم صهیونیستی با تعلیق پروازهای بین‌المللی

پیامدهای اقتصادی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه همچنان ادامه دارد و از هر نظر ضربه ای به سطح اقتصادی وارد می کند و اکنون پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب الله بیروت، لرزه های اقتصادی بیشتری را وارد بی ثباتی رژیم صهیونیستی کرد.

به گزارش میجیک، هر از چند گاهی در تیتر روزنامه ها اخباری مبنی بر کاهش رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط دیگر شرکت های رتبه بندی جهانی منتشر می شود و در این میان توقف پروازهای بین المللی این اقتصاد متزلزل را تضعیف کرده است. رژیم خطوط هوایی بین المللی پروازهای خود به رژیم صهیونیستی را لغو کرده اند و این صنعت آسیب دیده را تهدید خواهد کرد.

مجله ایرویز در دوم اوت گزارش داد که شرکت های هواپیمایی بین المللی از ترس حمله بزرگ حزب الله پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و فواد شکر، یکی از فرماندهان نظامی، خدمات خود را به رژیم صهیونیستی لغو کرده اند. از حزب الله بیروت.

کدام ایرلاین خدمات خود را به رژیم صهیونیستی لغو کرد؟

کوردل گزارش داد که لوفت هانزا و فلای دبی خدمات خود را به اسرائیل در روز پنجشنبه، 1 آگوست به حالت تعلیق درآوردند و خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز، دلتا ایر لاین و بریتیش ایرویز نیز خدمات خود را در 31 جولای لغو کردند.

ایر ایندیا، تنها شرکت هواپیمایی خارجی که بین اسرائیل و شرق آسیا پرواز می کند، نیز پروازهای خود را لغو کرد. خطوط هوایی یونایتد اعلام کرد که مسیر بین فرودگاه نیوآرک در نیوجرسی و تل آویو تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

اما شرکت هواپیمایی صهیونیستی «ال ال» پروازهای خود را به مقصد و از رژیم صهیونیستی لغو نکرده است. خطوط هوایی ارزان قیمت Wizz Air و Ryanair همچنان طبق برنامه کار می کنند اما وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند.

حزب الله و ایران قول داده اند انتقام کشته شدن هانیه و شکر توسط صهیونیست ها را بگیرند. حسن نصرالله، رهبر حزب الله، پیشتر وعده داده بود در صورت حمله به بیروت به تل آویو حمله خواهد کرد. فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی می تواند هدف راکت ها، موشک ها و پهپادهای حزب الله باشد.

سازمان فرودگاهی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت امنیتی امکان پرواز به این رژیم و خروج از آن را فراهم کرده است. برخی از ایرلاین های خارجی به دلایل داخلی پروازهای خود به رژیم صهیونیستی را تعلیق و کاهش می دهند و مسافران باید به خاطر داشته باشند که بازگشت آنها به اسرائیل ممکن است با تاخیر مواجه شود، بنابراین با شرکت های هواپیمایی تماس گرفته و از پروازها مطلع شوند.

مجله ایرویز خاطرنشان کرد که به دلیل لغو پروازها، بسیاری از اسرائیلی‌ها در خارج از رژیم صهیونیستی سرگردان شده‌اند و مجبور شدند راهی برای بازگشت بیابند. خطوط هوایی اسرائیل با افزایش پروازها به آتن موافقت کرده اند تا اسرائیلی هایی که مایل به بازگشت هستند بتوانند از یونان پرواز کنند.

در 1 آگوست، یک پرواز لوفت هانزا از مونیخ به تل آویو در لارناکا، قبرس فرود آمد و مسافران را سرگردان کرد. بر اساس گزارش کانال 12 اسرائیل، خدمه از پرواز به رژیم صهیونیستی خودداری کردند و هواپیما به آلمان بازگشت.

خطوط هوایی بین‌المللی نیز در اکتبر گذشته پروازهای خود را لغو کردند، زمانی که حماس عملیات طوفان الاقصی را علیه پایگاه‌ها و شهرک‌های نظامی اسرائیل آغاز کرد و رژیم سپس جنگی را در غزه آغاز کرد که منجر به تلفات بیش از 39000 فلسطینی شد. زنان و کودکان بودند و بخش‌های زیادی از فلسطین ویران شد.

تکان دادن اقتصاد رژیم صهیونیستی با توقف پروازهای بین المللی

ضربه سختی به گردشگری از سوی رژیم صهیونیستی

اقتصاد رژیم صهیونیستی به ویژه صنعت گردشگری نابود شده است. ماه گذشته، یدیعوت آخرونوت گزارش داد که حدود 10 درصد از هتل های تحت رژیم صهیونیستی در بحبوحه کاهش ضریب اشغال در آستانه فروپاشی مالی قرار دارند.

این روزنامه عبری به گزارش منتشر شده توسط انجمن هتل‌های اسرائیل (IHA) در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن 2024 اشاره کرد. این گزارش مشکلات مالی شدید پیش روی بخش گردشگری و مهمان‌پذیری رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. این انجمن دارای 450 هتل با 42000 کارگر است.

میدل ایست مانیتور گزارش داد که اوایل این ماه، روزنامه عبری معاریو رژیم صهیونیستی را در حال فروپاشی خواند. این روزنامه گزارش می دهد که 46 هزار کسب و کار تحت رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه جنگ و اثرات مخرب آن بر اقتصاد مجبور به تعطیلی شده اند. فقدان افق های سیاسی برای غزه نه تنها آنچه را که رژیم صهیونیستی به عنوان “مزیت امنیتی و نظامی” عنوان می کند، تضعیف می کند، بلکه وضعیتی را که افزایش قیمت کنونی تنها پیش نمایشی از آنچه اسرائیل در آینده می خواهد، رژیم را مجبور خواهد کرد. توجیهی غیرقابل قبول برای اقتصاد رهبران آن فراهم می کند تا برای افزایش قیمت بیشتر آماده شوند.

اسرائیل معتقد است که دلیل اصلی افزایش جنون آمیز قیمت ها این است که سرمایه گذاران از عدم اطمینان سیاسی و همچنین جنگ در غزه خوششان نمی آید. سرمایه گذاران بر این باورند که اکنون مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی به ضعف این رژیم پایان نمی دهد. قیمت سوخت به دلار است، بنابراین خرید آن برای اسرائیل گرانتر خواهد بود. علاوه بر این، پول نقد در حال اتمام است، بنابراین هزینه ها در حال افزایش است. تا ابتدای سال جاری مالیات بر سوخت نسبتاً تحت کنترل بود، اما با افزایش کسری بودجه ناشی از جنگ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مجبور به لغو یارانه سوخت شد.

این افزایش بر هزینه های ماهانه هر خانواده تاثیر منفی می گذارد. هزینه های حمل و نقل و تولید همگی افزایش یافته و قیمت برق نیز افزایش یافته است که باعث شده این افزایش ها به مصرف کنندگان منتقل شود.

جنگ غزه ضربه دیگری به مصرف کنندگان اسرائیلی وارد کرده است، این بار به دلیل افزایش شدید هزینه های نظامی و کاهش درآمد، کسری بودجه زیادی وجود دارد و افزایش مالیات بر ارزش افزوده به 18 درصد برنامه ریزی شده برای سال 2025 می تواند به وقوع پیوستن. سریع.

رژيم صهيونيستي از اينكه به عنوان يك كشور عقب مانده تلقي شود، هراس دارد، هرچند مدعي است كه رتبه اعتباري بين المللي بلافاصله پس از پايان جنگ افزايش مي يابد، اما اين امر منوط به ادامه جنگ و حذف هرگونه راه حل سياسي است. وضعیت متناقض است و بعید به نظر می رسد که به زودی تغییر کند تا بلاتکلیفی باقی بماند و افزایش مالیات برای کاهش کسری بودجه ضرورت بیشتری پیدا کند و تا زمانی که جنگ ادامه دارد این وضعیت کاهش نخواهد یافت و در این بین اقتصاد رژیم صهیونیستی تحت تأثیر حمله این رژیم به غزه همچنان به لرزه می‌افتد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا