اقتصادی

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا در روز جمعه (19 فوریه) در برابر دلار آمریکا ضعیف شد، زیرا طلا تا حدی از رکود هفته گذشته در داده‌های ضعیف تورم ایالات متحده که چشم‌انداز کاهش اولیه نرخ فدرال رزرو را تضعیف کرد، بهبود یافت.

به گزارش میجیک، قیمت جهانی هر اونس طلا در سال 2017 با 0.2 درصد افزایش به دلار و 77 سنت رسید. طلا هفته گذشته 0.5 درصد کاهش داشت. هر اونس طلای آمریکا 0.3 درصد افزایش یافت و به 2029 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد کاهش یافت و شمش دلاری را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه تر کرد. هفته گذشته، پس از اینکه داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده بیش از حد انتظار در ماه گذشته افزایش یافت، شمش به پایین‌ترین سطح دو ماهه سقوط کرد، اما پس از کاهش بیش از حد انتظار خرده‌فروشی در ایالات متحده در ژانویه، بخشی از زیان‌های روز گذشته را جبران کرد. که

رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا گفت که او به داده های بیشتری نیاز دارد تا مطمئن شود که فشارهای تورمی واقعاً کاهش می یابد، اما آماده کاهش نرخ بهره در ماه های آینده است. آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو نسبت به تعویق طولانی مدت کاهش نرخ بهره هشدار داد، حتی در حالی که داده ها نشان می دهد قیمت های مصرف کننده بیش از حد انتظار در ژانویه افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، معامله گران انتظارات خود را از کاهش نرخ بهره آمریکا از مارس تا ژوئن کاهش داده اند. بر اساس این گزارش، بازار در حال حاضر 77 درصد احتمال کاهش در ماه ژوئن را دارد.

در سایر فلزات گرانبها، هر اونس پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 904.27 دلار رسید و پالادیوم با 1.2 درصد افزایش به 960.76 دلار رسید و نقره با 0.2 درصد کاهش به 960.76 دلار رسید. به 23.35 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا