اقتصادی

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

قیمت طلا روز پنجشنبه (18 آوریل) افزایش یافت زیرا نگرانی ها در مورد تشدید جنگ در خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای این فلز امن شده است.

به گزارش میجیک، قیمت هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 2.385 دلار و 10 سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تصمیمات خود را خواهد گرفت، در حالی که کشورهای غربی خواستار پاسخگویی به حمله ایران شدند.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت های اقتصادی ایالات متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافته است و این نگرانی در میان شرکت ها وجود دارد که روند کاهش تورم متوقف شده است.

به گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به هر دو هدف ادامه خواهد داد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می دهد.

در سایر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 28.28 دلار، پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 940.55 دلار و پالادیوم به 1026.25 دلار رسید.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا