قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند

کسب و کار

قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل در 600 شهر آغاز و در 150 شهر تکمیل شده و نزدیک به 8 میلیون خانوار و مشاغل تحت پوشش قرار گرفته است.

به گزارش میجیک، کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات معتقدند بیشترین انتقادات کاربران از شبکه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به دلیل فشار زیاد است و شبکه ارتباطی خانگی همچنان قادر به ارائه خدمات با سرعت بالا و کیفیت بالا نیست.

از این رو توسعه و تکمیل پروژه های فیبر نوری به عنوان راهکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به اهمیت این موضوع، مسئولان دولتی از جمله شهید سید ابراهیم رئیسی در سه سال اخیر حمایت های مالی مناسبی از سوی دولت برای پیشبرد این موضوع در نظر گرفته شده است که می توان از آن به عنوان ایجاد بودجه برای توسعه نام برد. فیبر نوری و به لطف آن بسیاری از شهرهای کشور با کمک شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از جمله شرکت مخابرات ایران به این فناوری متصل شدند.

بسیاری از کاربرانی که این فناوری را دریافت کرده اند و محافظت شده اند توانسته اند به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه دست یابند، مشکلی که بارها وزیر ارتباطات به آن اشاره کرده است.

در همین راستا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با انتشار پستی در شبکه اجتماعی داخلی، گزارش خدمات هزار روزه و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و اطلاعات در این دولت را ارائه کرد. و اظهار داشت: و تجارت در 600 شهر شروع و در 150 شهر به پایان رسید.

وی افزود: نزدیک به 8 میلیون خانوار و مشاغل تحت پوشش قرار گرفته اند و سرعت اینترنت ثابت قابل ارائه به کاربران در این شهرها 10 برابر شده است.

زارع پور همچنین تایید کرد که تعداد مشترکان فیبر نوری دو برابر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا