مطالب میجیک

قانون دورکاری همچنان برای بانوان برقرار است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قانون مخابرات همچنان پابرجاست و لغو نشده است، گفت: قانون مخابرات همچنان پابرجاست و لغو نشده است. تصمیم گرفته شده است که زنان هنوز در زمان می توانند غیر کروناویروس و وقتی دفتر باز است از این قانون استفاده کنید.

وی افزود: اما این قانون بستگی به همکاری مدیر مربوطه دارد و اینکه آیا کار انجام شده می تواند از راه دور انجام شود یا خیر. مشکل کار از راه دور آنطور که باید در دفتر ما انجام نمی شود. در برخی استان ها مانند استان فارس از دورکاری به خوبی استفاده می شود و مربوط به سرپرست این استان است که به این موضوع معتقد است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: امیدواریم در سایر استان ها شاهد همکاری لازم مدیران با کارمندان زن به ویژه کارمندانی که دارای فرزند زیر 6 سال یا باردار هستند، باشیم.

خزعلی تاکید کرد: این برنامه همواره از زنان حمایت، همکاری و کمک می کند تا آن گونه که باید به وظایف خود در داخل و خارج از خانه عمل کنند.

وی همچنین به تلاش ها و برنامه های معاونت امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: تلاش برای حمایت از زنان در محیط های کاری، بحث مرخصی همچنان عملیاتی تر است، در حال کار بر روی پرداخت های زایمان هستیم. مرخصی و معوقات آن بیمه ناباروری نیز به طور گسترده پوشش داده می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه پیشگیری از طلاق در دست داریم. مصوبه ای در رابطه با مشاوره سال اول ازدواج داریم. همچنین دو مصوبه مربوط به ساختار اداری در خصوص زنان و مشاوره برای زنان و زنان سرپرست خانوار داریم.

دکمه بازگشت به بالا