فلسطینی‌های آمریکایی به دیدار بلینکن نرفتند

آمریکا | آمریکایی

چندین فلسطینی آمریکایی در اعتراض به ادامه حمایت دولت بایدن از حملات اسرائیل به نوار غزه از شرکت در نشستی با آنتونی بلینکن برای گفتگو در مورد وضعیت غزه خودداری کردند.

به گزارش میجیک، برخی از افرادی که این دعوت را رد کردند، در بیانیه‌ای که توسط موسسه تفاهم خاورمیانه (IMEU) منتشر شد، گفتند: ما نمی‌دانیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چه چیز دیگری باید بشنوند یا ببینند. ” آنها را مجبور کنید که دست از دخالت خود در این قتل عام بردارند.

این بیانیه ادامه می دهد: او هر روز نشان می دهد که زندگی اش ارزشش را دارد و زندگی را که بیهوده می داند. ما در این بحث که فقط می تواند نمایشی باشد شرکت نخواهیم کرد. خانواده ها، جوامع و همه فلسطینی ها شایسته شرایط بهتری هستند.»

او تاکید کرد: ما، جوامع و مردم بی‌شماری در سراسر آمریکا و جهان، از جمله اتحادیه‌های کارگری آمریکایی که نماینده تقریباً 8 میلیون کارگر و حداقل 47 شهر ایالات متحده هستند، در مورد این دولت یک چیز را می‌پرسیم: آتش‌بس دائمی. فلسطینی ها زندگی می کنند و به ویرانی غزه پایان می دهند. ملاقات طبیعت در این زمان توهین آمیز و نمایشی است.

بلینکن و دیگر اعضای دولت بایدن از تل‌آویو خواستند تا برای محافظت از غیرنظامیان و اجازه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد. با این حال، صهیونیست‌ها همواره ایده آتش‌بس را رد کرده‌اند و در عوض از «وقفه بشردوستانه» حمایت می‌کنند.

دیدار روز دوشنبه با بلینکن در بحبوحه ادامه خشم بسیاری از دموکرات‌های مترقی، مسلمانان و رای‌دهندگان جوان نسبت به مدیریت دولت در جنگ غزه انجام شد.

رد چندین دعوت برای شرکت در این مراسم نشان دهنده خشم بسیاری در ایالات متحده – از جمله برخی در دولت فدرال – نسبت به تعداد بالای کشته‌های فلسطینی است. بر اساس آخرین آمار، بیش از 27 هزار نفر شهید، صدها هزار نفر آواره شده اند و غزه در آستانه قحطی قرار دارد.

یک منبع آگاه به سی ان ان گفت که شش نفر در این نشست شرکت کردند و آنهایی که به جای استفاده از فرصت برای صحبت در مورد نیاز به تغییر فوری سیاست آمریکا در قبال غزه برای اعتراض آمده بودند.

یکی از مهمانان میزگرد دکتر. طارق حداد در نامه شخصی 12 صفحه ای به بلینکن گفت: «ابتدا قصد داشتم به جلسه بیایم، اما پس از تحقیق فراوان به این نتیجه رسیدم که نمی توانم در آن شرکت کنم. امروز یک وجدان خوب با شما ملاقات می کند. ” من می دانم، زیرا می دانم که این سیاست دولت مسئول مرگ بیش از 80 نفر از اعضای خانواده من از جمله ده ها کودک و رنج صدها نفر است. وزیر بلینکن، هر چه بیشتر به این دیدار فکر می‌کنم، نمی‌توانم در چشمان شما احساسی‌تر نگاه کنم، زیرا می‌دانم که شما و پرزیدنت بایدن عمداً در رنج و کشتار بسیاری از خانواده‌ها شرکت کرده‌اید، آنها را بی‌خانمان رها کرده و 2 میلیون نفر را خلع ید کرده‌اید. شما درگیر غزه و قحطی که در خانواده من است که هنوز آنجاست. چگونه با فردی که به شما گفته شده بود در 3 دقیقه ملاقات کنید، شخصی که نه تنها فرزند شما، بلکه بیش از 80 عضو خانواده شما را کشته است، ملاقات می کنید؟ چگونه می‌توانیم به چشمان شما نگاه کنیم و بدانیم که شما نمی‌توانید حداقل‌ها را مانند درخواست آتش‌بس برای پایان دادن به رنج و نسل‌کشی و حتی بدتر از آن، قطع کمک‌های بشردوستانه به ۲ میلیون نفر که از قحطی تاریخی رنج می‌برند، انجام دهید. برای تعلیق کمک های ایالات متحده به آژانس کمک رسانی اصلی سازمان ملل در غزه، آنروا). به خاطر سیاست های شما خانواده من با غذای حیوانات تغذیه می شوند، وزیر بلینکن. شما می توانستید در هر مقطعی در چهار ماه گذشته درخواست آتش بس کنید و به همه رنج ها و مرگ ها پایان دهید، اما این کار را نکردید. شما می توانستید از فشار دیپلماتیک برای پایان دادن به این رنج استفاده کنید و این کار را نکردید. احتمالاً می‌دانید که قطع کمک به منطقه با بدترین قحطی‌ها و بلایای حقوق بشر در تاریخ مدرن غیراخلاقی است، اما شما این کار را نمی‌کنید. به همین دلیل است که امروز دیدار با شما برای عادی سازی دیدار با دولتی که هر روز با سیاست های خود باعث رنج و مرگ می شود، برای من بسیار دشوار است.

حداد از بلینکن خواست تا خواستار آتش بس فوری، «پایان دادن به انتقال تجهیزات ذخیره نظامی آمریکا به ارتش اسرائیل برای جلوگیری از کشتار بیشتر»، خروج فوری از غزه و برابری فلسطینیان و پایان دادن به اسرائیل شود. اشغال، حقوق و آزادی های برابر در این سرزمین بدون توجه به مذهب، قبیله و پیشینه.

حداد به سی ان ان گفت که نامه او – که شامل عکس برخی از بستگان شهیدش است – مستقیماً برای بلینکن در جلسه ارسال خواهد شد. این منبع گفت که این بخش طی یک نشست نیم ساعته در وزارت امور خارجه برای دیپلمات های ارشد آمریکایی با صدای بلند خوانده شد.

مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری تایید کرد که بلینکن با چندین رهبر جامعه فلسطینی-آمریکایی دیدار کرده است. میلر گفت که این آخرین دیدار از یک سری جلساتی بود که وزیر با افراد و سازمان های داخل و خارج از این وزارتخانه که دیدگاه های متفاوتی در طیف ایدئولوژیک و سیاسی دارند، برگزار کرد. او این جلسه را برگزار کرد، زیرا فکر می کرد، همانطور که گفتم، شنیدن مستقیم از مردم، چه در داخل و چه خارج از وزارت امور خارجه، مهم است. آنها این روند را سازنده می بینند.

در حالی که بلینکن روز پنجشنبه به دلیل سیاست دولت در قبال غزه با تظاهرات آرام و درهای بسته مواجه شد، اعضای دولت از جمله بلینکن با نمایش عمومی نارضایتی مواجه شدند. چندین معترض از جمعه گذشته در مقابل خانه بلینکن اردو زده و خواستار تغییر سیاست او شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا