اقتصادی

فروش وکالتی مسکن ملی ممنوع است

افراد ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن باید تا مرحله نهایی حضور داشته باشند و فروش وکالتی مورد قبول دولت نیست.

به گزارش میجیک، علیرغم اینکه وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیرقابل فروش بودن واحد نهضت ملی مسکن و واحد اقدام ملی تاکید کرده است، گاهی معاملاتی در این زمینه انجام می شود.

اخیراً این مقام مسئول در وزارت راه و شهرازی گفته است: تا آخرین مرحله افراد ثبت نام شده در نهضت ملی مسکن باید حضور داشته باشند و فروش وکالتی برای ما قابل قبول نیست.

در صورت مشخص شدن فروش امتیاز، امتیاز از متقاضی گرفته می شود و امکان پیگیری قانونی از سوی خریدار و فروشنده وجود دارد. اسداللهی – مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفته است: خریداران توجه داشته باشند که اداره راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن تنها بر عهده متقاضی است و در صورت مراجعه شخص دیگری با وکالت نامه. ، آنها مسئولیتی نخواهند داشت. در نهایت خریداران متضرر می شوند.

ادامه مطلب

بر اساس گزارش های مردمی و مراجع نظارتی، برخی از مشاوران املاک در برخی مناطق کشور به دلیل عدم شناخت برخی از خریداران امتیاز، به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش امتیاز از طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن کرده اند. و در نهایت تضاد پروژه با پرونده های حقوقی و عدالت ناشی از این تخلفات و جرایم باعث آسیب مردم می شود.

اگرچه برخی از مشاوران املاک برای واحدهای مسکونی ملی قرارداد منعقد می کنند، اما این امتیاز تضمینی برای مالکیت برای خریداران محسوب نمی شود. زیرا هم دفاتر املاک و هم دفاتر اسناد رسمی از ثبت این قراردادهای ممتاز منع شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا