مطالب عمومی

فردا تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق ۱۴۰۲

سخنگوی لایحه 1402 کمیسیون تلفیق در جلسه صبح این کمیسیون از تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده خبر داد و گفت: در خصوص میزان افزایش حقوق پیشنهادات متعدد و متنوعی وجود دارد.

به گزارش میجیک، رحیم زارعی عصر امروز در تشریح تصویب لایحه بودجه 1402 کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: تبصره 12 لایحه بودجه مربوط به معافیت های حقوق و مالیات و به طور کلی دغدغه کارکنان است. کمیسیون باید در جلسه فردا صبح در این مورد تصمیم گیری کند.

در مورد پیشنهادات نمایندگان درباره حقوق کارکنان در سال آینده گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش 30 درصدی حقوق برای همه کارکنان در هر سطحی را در سال آینده دادند. برخی افزایش 20 درصدی را پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر افزایش پلکانی حقوق را پیشنهاد می‌کنند که برای مبالغ بالا درصد کمتری دارد و برای مبالغ پایین 20 درصد افزایش می‌یابد، مثلاً زیر 15 میلیون تومان و سقف افزایش 20 درصد است. بالاخره فردا کمیسیون در مورد حقوق ها تصمیم گیری می کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 با اشاره به تصویب تبصره 13 گفت: مجوز از محل موضوع بند «م» ماده 28 قانون به مبلغ 600 میلیارد تومان اعطا شد. در مورد الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی بند (2) جمعیت هلال احمر و تا سقف 187 میلیارد تومان در قالب اعتبار برای هزینه و تملک دارایی های سرمایه ای در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای کاهش التهاب در بازار محصولات کشاورزی، کاهش نوسانات فصلی غیرطبیعی محصولات کشاورزی و پرداخت غرامت به شرکت های بیمه محصولات کشاورزی به مبلغ 5000 میلیارد تومان و ابزارهای مختلف حمایتی برای بخش کشاورزی و افزایش آن. صادرات محصولات کشاورزی به مبلغ 1000 میلیارد تومان کمک دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی یا اسناد نقدی اسلامی است.

زارع افزود: بانک مرکزی موظف است به منظور پرداخت به موقع هزینه های هدفمندی و بر اساس برنامه و ساماندهی بودجه کشور معادل یک درصد از کل هزینه ها، تسهیلات هدفمندی را ارائه کند. همچنین منابع حاصل از حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده با تخصیص سازمانی صرفاً صرف تامین یارانه نان می شود.

وی گفت: وزارت نفت از طریق شرکت های زیرمجموعه خود موظف است گاز طبیعی مایع و نفت سفید را برای مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند یا در ایام خاصی از سال که وزیر نفت تعیین می کند، توزیع کند. . امکان ارسال گاز طبیعی برای آنها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع، درخواست از طریق سامانه درخواست فرآورده نفتی یا کارت الکترونیکی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا