مطالب میجیک

فاصله زنان فوتبالیست ایران تا المپیک چقدر است؟

تیم ملی فوتبال بانوان ایران راه بسیار سختی برای رسیدن به المپیک دارد که با توجه به سطح فعلی فوتبال ایران رویایی به نظر می رسد.

به گزارش میجیک، مرحله نخست مسابقات فوتبال انتخابی المپیک 2024 پاریس آغاز شده و در این مرحله 20 تیم به مصاف هم خواهند رفت. در ابتدا قرار بود 26 تیم در پنج گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی شرکت کنند که 6 تیم از گروه کنار رفتند.

تیم ملی بانوان ایران در گروه دوم این مسابقات با بنگلادش، مالدیو و میانمار همگروه بود که هر دو تیم کنار رفتند و ایران و میانمار برای صعود به دور دوم به مصاف هم رفتند. تیم ملی ایران در اولین دیدار با تک گل افسانا چترانور پیروز شد و گام بلندی برای صعود به دور دوم برداشت. دومین دیدار تیم ها روز شنبه 29 فروردین ماه برگزار می شود و ایران با برد یا تساوی به دور دوم صعود می کند.

راه خود را تا المپیک ادامه دهید

افغانستان، فلسطین، سریلانکا و ترکمنستان دیگر تیم هایی هستند که از این مرحله انصراف دادند. از سوی دیگر ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و کره شمالی که تیم های برتر رده بندی آسیا هستند از ابتدا در رده دوم قرار دارند و در سه گروه چهار تیمی با هفت تیم صعود کننده از مسابقات آسیایی به رقابت خواهند پرداخت. دور اول .

در پایان این دور سه تیم برتر هر گروه به همراه تیم دوم برتر راهی مرحله نهایی می شوند. این چهار تیم به صورت رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت دو تیم برتر به المپیک 2024 راه خواهند یافت.

راه سخت در پاریس

تیم ملی بانوان ایران با پیروزی مقابل میانمار در بازی اول یک قدم به صعود نزدیک شد و شانس صعود به دور دوم را داشت اما تاکنون موفق به صعود از مرحله دوم نشده و به پایان رسیده است.

با توجه به حضور قدرت هایی مانند چین، کره، ژاپن در مسابقات، همه تیم ها کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک دارند. از سوی دیگر، فوتبال بانوان ایران با 7 گل شکست خورده در جام ملت‌های 2022 مقابل چین، فاصله زیادی با سطح اول آسیا دارد.

با این حساب و با توجه به شرایط فعلی صعود ایران به المپیک یک رویا است و نمی توان انتظار عجیبی از تیم ملی داشت. البته این امید وجود دارد که فدراسیون فوتبال با برنامه ریزی مناسب شرایط را برای عملکرد بهتر بانوان در این رویداد فراهم کند. اتفاق غیرمنتظره ای افتاد و ملی پوشان کشورمان با دو اردوی چند روزه راهی میانمار شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا