مطالب میجیک

غربالگری قبل از ۵۰ سالگی ریسک سرطان روده را در زنان کاهش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهتحقیقات جدید در بیمارستان عمومی ماساچوست خطر ابتلا به سرطان را نشان می دهد کولورکتال (رکتوم) در بین زنان فیلتر شده آندوسکوپی از 45 سالگی شروع می شود، 50 تا 60 درصد ارزان تر از چاپ نشده است.

«اندرو چاناین متخصص گوارش و نویسنده اصلی مقاله گفت: «در حالی که در دهه‌های اخیر هشدار فزاینده‌ای در مورد بروز سرطان وجود داشته است. کولورکتال در جوانان، غربالگری عمدتاً روی افراد بالای 50 سال متمرکز است.

وی گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که شروع غربالگری در سنین پایین تر می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.” کولورکتال و باعث کاهش بروز کلی سرطان در جمعیت می شود.

محققان به خطر ابتلا به سرطان پی بردند کولورکتال در زنان فیلتر شده آندوسکوپی از سن 45 سالگی 50 تا 60 درصد ارزان تر از زنانی است که غربالگری نشده اند. علاوه بر این، آنها دریافتند که شروع غربالگری بین 45 تا 49 سالگی منجر به کاهش قابل توجه سرطان می شود. کولورکتال در جمعیت های تا سن 60 سال.

در حالی که این مطالعه بر روی زنان متمرکز بود، محققان خاطرنشان کردند که مزایای مشابهی برای مردان وجود دارد، اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

ابزارهای سنتی غربالگری سرطان کولورکتال، کولونوسکوپی پزشک از یک لوله قابل انعطاف با دوربین برای معاینه روده بزرگ و روده استفاده می کند. این رویکرد تهاجمی را می توان از بین برد پولیپ سلام به شرطی که به مرور زمان بدخیم شوند و برای تشخیص سرطان اولیه احتمالی وجود داشته باشد موثرتر درمان شده، مناسب است. گزینه‌های غربالگری اخیراً از طریق آزمایش‌های غیرتهاجمی لگنی اضافه شده‌اند و ممکن است برای افراد راحت‌تر باشد.

دکمه بازگشت به بالا