مطالب میجیک

ظرفیت‌های عظیم بانوان؛ حلال بسیاری از مسائل جهان اسلام – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام رضا غلامی معاون بنیاد هدایت امروز و در جلسه شورای همیاری راهداری که با حضور راهداران شبکه شیرخه الائمه(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت. بحث تبیین جهاد را مطرح کرد و به توصیه های رهبری برای تشکیل حلقه مرکزی اشاره کرد و گفت: یکی از نیازها و اولویت های مهم در مبارزه برای تبیین بنا به دستور رهبر معظم انقلاب، تشکیل کانون است. اگر زودتر این حلقه تشکیل می شد و بیانات این رهبر نادیده گرفته نمی شد، امروز شبکه ای از دلسوزان تشکیل می دادند و بار غسل را بر دوش می کشیدند و هیچکس احساس تنهایی نمی کرد و خود را در میدان جهاد تباین نمی دید. .

حجت الاسلام غلامی گفت: وقتی چند نفر با هم اعتماد به نفس خود را بالا می برند، این صدا خود قوت قلب است و عزم مردم را برای فعالیت جدی در این عرصه تقویت می کند.
وی همچنین به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره حلقه مرکزی اشاره کرد و گفت: منظور از حلقه مرکزی، گروهی است که درک دقیقی از صحنه داشته باشند و به مشکلات و مسائل لازم برای این شکل گیری آگاهی داشته باشند. . دایره.

قائم مقام یایاسان هدایت همچنین گفت: سهل انگاری در وضعیت کرونا باعث بروز حوادث زیر پوست همسایه ها و دشمنان خانواده شرکت کننده در جنگ شناختی شد که باعث شد عده ای در خاک دشمن بازی کنند.

وی برای ورود به جهاد تباین، شناخت ظرفیت همسایگی را از دیگر الزامات دانست و گفت: برای جهاد تباین همه باید در مقیاس محلی و در حوزه نفوذ و با توجه به توانمندی ها و ظرفیت هایی که وجود دارد، عمل کنند. چون مشکلات و وظایف را از بین می برد و جامعه هدف را مشخص می کند، افراد بیشتری را به توانایی حل مشکل امیدوار می کند.

ظرفیت و نفوذ زنان در جامعه

حجت الاسلام غلامی تمدن مداری را یکی دیگر از معضلات مورد تاکید رهبری خواند و تصریح کرد: وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه تمدنی مشکل را حل کنیم، اکنون بحث حجاب مقدمه ای برای نابودی آن نظام است. ، اگر بخواهید فقط در حل اولویت دارد به مشکل حجاب نگاه کنید و برای حل آن برنامه ریزی کنید، مشکل اصلی را نادیده می گیرید، اما اگر با منشا آلودگی مبارزه شود، مشکلات کوچکی مانند مشکل حجاب نیز در زیر حل می شود.

وی همچنین به ظرفیت زنان و تأثیرگذاری آنها در جامعه اشاره کرد و گفت: باید روی مسائل زنان سرمایه گذاری جدی شود. چون تجربه تاریخی شیعه کارآمدی زن را ثابت کرده است و اکنون دشمن از این ظرفیت علیه ما استفاده می کند.

قائم مقام یایاسان هدایت با اشاره به مهوره بانو گفت: در این مهوراه اهمیت مسائل بانوان ثابت شده و مشخص است که ظرفیت زیادی در این حوزه وجود دارد در حالی که این ظرفیت بسیار دور است. فراتر از رقمی که در مهوره دیده می شود و هنوز وجود دارد، به عدد قابل توجهی نرسیده ایم، ظرفیت زنان ظرفیتی در سطح تمدن است که می تواند بسیاری از مشکلات جهان اسلام را حل کند.

وی با بیان اینکه در جهاد مشکلاتی وجود دارد که زنانه است، اظهار داشت: ماهیت مشکلاتی مانند تحصیل، سبک زندگی اسلامی، تغذیه، حجاب و بسیاری مشکلات دیگر زنانه است و با ورود بانوان و شبکه ها حل می شود.

حجت الاسلام غلامی در سخنانی دیگر به موضوع دیگری که برای عموم مردم حائز اهمیت است، یعنی بحث نوجوانان و جوانان بیان کرد و گفت: کاهش فعالیت های اجتماعی نوجوانان امروزی باعث شده تا آنها به فضای مجازی روی بیاورند. جایی برای پرکردن وقتشان.. از اوقات فراغت این گروه برای ارتباطات اجتماعی استفاده کنیم، این کار می تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد. پیوند انسانی و احیاء و تقویت آن باعث می شود کودکان کمتر درگیر بحران شوند.

نماینده یایاسان هدایت با بیان اینکه دشمن روی جوانان سرمایه گذاری کرده است، گفت: یکی از راه های مهم رهایی از شگردهای این دشمن تقویت پیوندهای انسانی و اجتماعی خانواده است تا فرزندان رشد کنند و یاد بگیرند. در این پیوند

وی بر درک جوانان تاکید دارد و ظرفیت آنها را می شناسد و آوردن آنها را برای حل مشکلات اجتماعی و تمدن اسلامی ضروری می داند.

حجت الاسلام غلامی همچنین به اهمیت و فواید کار جمعی اشاره کرد و تصریح کرد: کار جمعی طمع دشمن و شیطان بوده است و دشمن همواره با تشکیل اجتماعات دینی مشکل دارد اما باید خود را از وسوسه ها حفظ کنیم. از تاکتیک های شیطان و دشمن برای جلوگیری از کار جمعی دور شد و به همکاری و تعمیق پیوند بین خود و اعضای گروه روی آورد.

وی رسانه ها را جدی ترین ابزار دشمن خواند و گفت: اکنون دشمن با ابزار رسانه هدف را پیش برده است و اگر ابزار رسانه را درک نکنیم نمی توانیم با دشمن مقابله جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی در پایان بر جدی گرفتن عناصر رسانه ای تاکید کرد و گفت: سواد رسانه ای لازمه مقابله با دشمن است و بزرگترین قدم این است که پس از شناخت رسانه ها و استفاده از ابزار رسانه ای برای مقابله با حربه های آنان، فعال رسانه ای شویم. از دشمن، اجازه دهید ما بپردازیم

دکمه بازگشت به بالا