طرح ایجاد صنعت شهر جدید در خواف با زیرساخت‌های مناسب و با کیفیت اجرا می‌شود

صنعت

طرح ایجاد صنعت شهر جدید در خواف با زیرساخت‌های مناسب و با کیفیت اجرا می‌شود

میجیک/ خراسان رضوی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح های ایجاد صنعت جدید شهری در خواف توسط شرکت های صنعتی و معدنی با زیرساخت های مناسب و باکیفیت در حال اجراست.

ارسلان مالکی امروز 21 آذرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی صنعتی شهر جدید خواف اظهار داشت: در شهرستان خواف با کمبود ساخت و ساز مسکن مواجه هستیم.

وی گفت: طرح ایجاد شهرک صنعتی جدید در خواف با زیرساخت های مناسب و با کیفیت توسط شرکت های صنعتی و معدنی در حال انجام است و در این راستا دولت زمین رایگان و تخفیف های مناسب در نظر گرفته و به حمایت از آن ادامه خواهد داد. .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن یک نیاز اساسی است که همه افراد جامعه به اشتراک می گذارند، لزوم مداخله و مدیریت دولت در زمینه مسکن عمومی مشخص است.

یادآوری: اگر حدود 30 تا 60 درصد درآمد خانوار به مسکن اختصاص یابد، در صورت عدم دخالت دولت در این زمینه، دهک پایین جامعه و افراد کم درآمد نمی توانند صاحب خانه شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کشورهای در حال توسعه به دلیل رشد جمعیت شهری، برنامه ریزی مسکن را بالاتر از برنامه ها قرار می دهند و مداخله می کنند تا مردم سرپناه و مسکن مناسب پیدا کنند.

وی گفت: در زمینه مسکن نیز درخواست های زیادی به دولت سیزدهم رسید به طوری که بیش از 4 میلیون و 500 هزار خانوار در ثبت نام اولیه ثبت نام کردند.

ملکی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت نمی تواند در مقابل این چالش سکوت کند، طرح بزرگ نهضت ملی مسکن با همکاری شورای اسلامی برای عبور از چالش تبلور یافت و دولت نیز آن را می داند. اگر کار ساخت خانه سخت است، اما مایل به اجرا است.

وی افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یک اقدام انقلابی با اضافه شدن 38 هزار هکتار به مرزهای شهرهای کشور انجام شد و تمامی الحاقات با کار کارشناسی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تسهیلات ساخت مسکن از 350 میلیون تومان به 550 میلیون تومان و سود تسهیلات از 20 درصد به 18 درصد کاهش یافته است. در این راستا ایده شهر صنعتی ارائه شده و هم اکنون در حال اجراست.

وی گفت: تاکنون برای 110 هزار واحد مسکونی زمین ایمن سازی شده و تلاش داریم تا پایان امسال این رقم را به 200 هزار واحد مسکونی برسانیم.

10 درصد مسکن ملی کشور در این استان هزینه می شود

استاندار خراسان رضوی نیز با بیان اینکه 10 درصد مسکن ملی کشور در این استان اجرا می شود، گفت: مقدمات تامین زمین و الزامات ساخت مسکن پایان آذرماه گذشته انجام شد و در حال بررسی هستیم. ما باید به وعده دولت عمل کنیم.»

یعقوبعلی نظری افزود: ساخت 118 هزار واحد مسکونی از ابتدای تاسیس تا تحویل در حال انجام است که هم اکنون در آستانه فاز دوم کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد کار اجرایی و مسائل اصلی را انجام داده ایم و در این مرحله کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند، گفت: شهرستان خواف دارای ظرفیت هایی مانند معادن سنگ آهن، تونل باد، ترانزیت است. و گردشگری و ما بر اساس ظرفیت ها کار شهرستان را پیش می بریم که با بهره مندی از آنها در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

استاندار با بیان اینکه اولین نیروگاه بادی با ظرفیت 200 مگاوات برای تامین برق صنعت ساخته می شود، افزود: خط ریلی خواف به هرات افغانستان توسعه یافته و ظرفیت حمل و نقل ترانزیت در شرق کشور را دارد. و راهروی غربی، و حتی بیشتر از این یک خط راه آهن وجود دارد.

نظری گردشگری را از دیگر ظرفیت های خواف برشمرد و افزود: گردشگری خواف ظرفیت اقتصادی دارد و با فعال سازی ظرفیت آن و توسعه زیرساخت های جاده، برق و آب می توان ظرفیت اقتصادی خواف را توسعه داد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه گفت: با وجود اینکه زمین مورد استفاده برای مسکن آنلاین در این استان 285 هکتار است اما در طرح نهضت ملی مسکن این رقم به 4850 هکتار افزایش یافت و این مقایسه نشان می دهد که تامین زمین نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی 17 برابر طرح قبلی افزایش یافته است.

وحید دایی افزود: ساخت 391 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی گنجانده شده که از این تعداد 195 هزار واحد حمایتی، 56 هزار واحد بازآفرینی، 64 هزار واحد مسکونی روستایی و 75 هزار واحد ساخته شده است. توسط مالک

وی با بیان اینکه برای بیش از 125 هزار واحد زمین ایمن سازی شده و 95 هزار واحدی نیز سامانه ثبت شده است. وی ادامه داد: واحدهای مسکونی برای ساخت واحدهای مسکونی در 201 سایت در نظر گرفته شده و خراسان رضوی رتبه نخست آماده سازی سایت برای ساخت را دارد. واحدها دارای یک منطقه مسکونی در کشور است.

دایی افزود: در حوزه تسهیلات مسکن 86 هزار متقاضی وام مسکن به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد 47 هزار نفر با بانک ها قرارداد بستند، ضمن اینکه بانک های خصوصی در خراسان رضوی وارد این حوزه شدند و به متقاضیان تسهیلات مسکن پرداخت کردند.

فولاد سنگان مدیرعامل شرکت نیز در سخنانی گفت: ساخت پروژه شهرک صنعتی جدید در زمینی به مساحت 110 هکتار و ساخت 2000 واحد مسکونی برای کارکنان این شرکت از امروز آغاز می شود.

علی امرایی هشدار داد: در این طرح امکانات رفاهی و هتلداری پیش بینی شده است و در تلاش هستیم تا طرح را با بهترین زیرساخت ها اجرا کنیم.

همزمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در خواف، کار آماده سازی 280 هکتار نهضت ملی مسکن آغاز شد که 110 هکتار آن مربوط به صنعت نوین شهری و 170 هکتار مربوط به سایر متقاضیان خواهد بود. نهضت ملی مسکن در این شهر.

شهرستان خواف با 4 بخش، 6 شهر، 85 روستا، 160 هزار نفر و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا