مطالب میجیک

ضرورت حضور پرشور مردم در تجمعات عفاف و حجاب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، امروز 30 تیرماه سالروز کشتار مردم مشهد توسط رژیم رضاخان در سال 1314 است. ش به دلیل اعتراض به رژیمی که حجاب و روز برائت و حجاب را برپا کرد است. بر این اساس، علیرضا جوادزاده، استادیار گروه تاریخ اندیشه معاصر در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری آنلاین قرار داده است، بر لزوم حضور پرشور مردم در جلسات عفاف و حجاب تاکید کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

امروز 30 تیرماه مصادف با قتل عام مردم مشهد توسط رژیم رضاخان در سال 1314 است. ش به دلیل اعتراض به استقرار حجاب رژیم بود. این فاجعه نظام جمهوری اسلامی را که در جایگاه پاسدار ارزش‌ها و هویت دینی قرار داشت، متاثر کرد و روز 30 تیرماه را روز برائت و حجاب نامگذاری کرد و هر ساله برنامه‌ای برای گرامیداشت آن ترتیب داد. در همین راستا امروز و در روزهای آتی جلسات مردمی حمایت از عفاف و حجاب در شهرهای مختلف برگزار می شود. چه چیزی این گردهمایی را بیش از سال های گذشته اهمیت می دهد، سه موضوع این است برای مثال:

1. تشدید و گسترش پورنوگرافی و برده داری به صورت انفرادی و سازماندهی شده در شهرهای مختلف ایران اسلامی

2. تصمیمات و اقدامات دولتمردان برای اجرای قانون عفاف و حجاب آویزان است.

3. مخالفت و سوء ظن دشمنان و منتقدان که تصمیمات و اقدامات خود را از مراجع پخش می کنند.

در این شرایط، شور و نشاط مردم در اجتماع لازم است; با توجه به دستور رسمی ریاست محترم جمهوری مبنی بر اجرای قانون حجاب و عفاف و برخی اقدامات عملی مسئولین در نهادهای مختلف برای اجرای این قانون در صورت عدم استقبال مردم و حمایت عظیم مردم می توان از اجرای آن جلوگیری کرد. با فشار رسانه ای گسترده و مشکوک به مخالفان و منتقدان. .

در سال های اخیر یکی از دغدغه ها و دغدغه های اصلی متدینین، وضعیت نابهنجار فرهنگی جامعه بوده است و در این راستا به حق یکی از مسببان اصلی این امر، مسئولین و متولیان امر محسوب می شوند. امروزه دولتمردان برای اجرای قانون حجاب و عفاف بالا رفته و وظیفه مردم، متدینین و به ویژه حوزویان شده است، هرچند در برخی موارد و نحوه برخورد با بی حجابی اختلافاتی وجود دارد. و علاوه بر انجام فعالیت های آگاهی بخشی و پاسخگویی به شبهات در زمینه حجاب، از اصول تصمیمات و اقدامات دولتمردان برای مقاومت در برابر حملات گسترده مخالفان و اجرای مفاد قانون با حمایت قاطعانه حمایت جدی و گسترده صورت گیرد. مردم.

البته دولتمردان نیز موظفند در کنار تلاش جدی برای اجرای قانون با حمایت مردم، در جهت اقناع افکار عمومی و در آن مسیر به ویژه بهره مندی از ظرفیت بالای رسانه ملی تلاش بیشتری کنند. ، که متاسفانه در این زمینه شکست خورد.

دکمه بازگشت به بالا