صعود ۲ ورزشکار نابینا و کم بینای خراسان شمالی به قله فلسکه

خراسان شمالی

صعود ۲ ورزشکار نابینا و کم بینای خراسان شمالی به قله فلسکه

میجیک/ خراسان شمالی رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: برای اولین بار دو ورزشکار نابینا و کم بینای خراسان شمالی به قله فلسکه صعود کردند.

مهدی صفری در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: برای اولین بار سارا داوری و مهری مکرمی دو ورزشکار شایسته هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان خراسان شمالی با همکاری باشگاه کوهنوردی به قله فلسکه استان خراسان رضوی صعود کردند. .

وی بر لزوم توسعه این رشته ورزشی در استان و حمایت بیشتر بخشهای مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 30 باشگاه و کمیته سنگنوردی در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 15 باشگاه و کمیته سنگنوردی فعال هستند و برنامه های هفتگی دارند. دیگران باید مجوز خود را تمدید کنند تا بتوانیم آنها را پوشش دهیم.

رئیس هیئت کوهنوردی و ورزش خراسان شمالی همچنین از برگزاری اولین دوره آموزشی کشوری کوهنوردی درجه سه در خراسان شمالی خبر داد و افزود: با توجه به فراخوان و ابلاغیه فدراسیون کوهنوردی و ورزش، برنامه آزمون ورودی برای سوم. – آموزش کوهستان سطح در هفت دوره در کشور برگزار می شود.

صفری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره آزمون ورودی مربیگری درجه سه کوهستان در خراسان شمالی افزود: برای اولین بار میزبان این آزمون از تمامی کشورها خواهیم بود.

رئیس کمیته سنگنوردی و سنگنوردی خراسان شمالی تصریح کرد: این آزمون به صورت تئوری و عملی انجام می شود که شامل کار، سنگنوردی، فرود، گره، جی پی اس و ناوبری است.

صفری توضیح می دهد: شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره در صورت تایید به دوره ورودی مربیگری فدراسیون دعوت خواهند شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا