مطالب میجیک

حمایت‌های ویژه حوزه بانوان استانداری خراسان شمالی جهت اشتغال زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زهرا معینی یکتا در گفتگو با خبرنگار آنلاین به تشریح طرح ایجاد اشتغال ویژه بانوان در خراسان شمالی پرداخت و اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین یکی از محورهای فعالیت جدی است و در در این راستا تفاهم نامه استاندار و نماینده بانوان نهاد ریاست جمهوری با هدف کمک به ایجاد اشتغال برای حداقل 40 زن سرپرست خانوار ماهر و جویای کار تکمیل شده است.

وی افزود: این اقدام که قرار است با توجه به اکولوژی منطقه انجام شود 3 میلیارد تومان از سوی نمایندگان بانوان و بنیاد برکت اعتبار دارد که برای اجرای طرح شمسا هزینه می شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس این طرح اولویت با زنان سرپرست خانوار ماهر و جویای کار و زنان کارآفرین استان است که حداکثر یک میلیارد ریال به آنها کمک می شود. کارمزد 4% در سال و دوره بازپرداخت 60 ماهه.

معینی یکتا از انعقاد تفاهم نامه با چند بانک خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس به 50 نفر وام صفر درصد 5 ساله تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می شود.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان شمالی بیان کرد: اعطای وام خوداشتغالی به افراد تحت پوشش کمیته امداد برای خرید تاکسی برای توانمندسازی افراد با سهمیه 64 نفر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اسامی واجدین شرایط دارای درآمد دهک های 1 تا 5 از سوی سازمان های تسهیل کار از جمله ستاد سازمان مشاغل خانگی بنیاد مصطفان به بانک معرفی شده است اما فرصت معرفی نداشته اند. ضامن و اوراق قرضه صادر خواهد شد.

معینی یکتا در پایان گفت: در این راستا سهمیه هر استان 16 میلیارد ریال و سقف تسهیلات اشتغال خرد در این مصوبه 100 میلیون تومان است.

دکمه بازگشت به بالا