صاف کننده های مو بر باروری زنان تاثیر می گذارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پوست

صاف کننده های مو بر باروری زنان تاثیر می گذارند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون خالص، تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه بوستون نشان می دهد که صاف کننده های شیمیایی به نام شناخته می شوند آرامش دهنده ها مو می تواند بر توانایی فرد برای باردار شدن تأثیر بگذارد. نتایج بر اساس شواهدی در مورد اثرات مواد شیمیایی موجود در محصولات زیبایی بر سلامت باروری است.

“لورن عاقلنویسنده ارشد این مقاله گفت: تحقیقات ما بر اهمیت توسعه تحقیقات در مورد اثرات استفاده از محصولات زیبایی بر سلامت باروری تاکید دارد.

بر اساس این تحقیق افراد سیاه پوست و اسپانیایی ها بیشتر از سایر گروه های نژادی و قومی در معرض خطر هستند زیرا به هنجارهای زیبایی پایبند هستند. اروپایی محور بیشتر آنها ماده را باز می کنند.

محققان داده های نظرسنجی در مورد استفاده از اتو مو در بین افرادی که قصد باردار شدن داشتند را در مطالعه آنلاین بارداری تجزیه و تحلیل کردند.

از سال 2013، این مطالعه افرادی را در آمریکای شمالی ثبت نام کرد و آنها را از قبل از لقاح تا شش ماه پس از زایمان دنبال کرد.

بررسی فعلی شامل بیش از 11000 شرکت کننده با اطلاعاتی در مورد استفاده از این محصولات از سال 2014 تا 2022 است.

شرکت‌کنندگانی که از صاف کننده‌ها استفاده می‌کردند به احتمال زیاد مسن‌تر بودند، تحصیلات و درآمد سالانه کمتری داشتند، BMI بالاتری داشتند، سیگار می‌کشیدند، مجرد بودند و در جنوب ایالات متحده زندگی می‌کردند. آنها همچنین زمان بیشتری برای باردار شدن دارند.

مطالعات نشان داده است شرکت کنندگانی که حداقل به مدت 10 سال یا حداقل پنج بار در سال از صاف کننده استفاده می کردند، کمترین میزان باروری را داشتند.

طبق این مطالعه، فتالات ها، فنول ها و پارابن ها از جمله مواد شیمیایی موجود در پاک کننده ها هستند که می توانند این مشکلات باروری را ایجاد کنند.

دکمه بازگشت به بالا