مطالب عمومی

شمار روزهای آلوده اصفهان کاهش یافت/ ثبت ۱۱۸ روز هوای ناسالم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کلانشهر اصفهان بر اساس آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان از ابتدای فروردین ماه 1402 به مدت 306 روز، 12 روز هوای پاک، 176 روز هوای قابل قبول (سالم)، 87 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 31 روز هوای ناسالم برای عموم مردم (وضعیت قرمز).

در اولین ماه زمستان 1402، کلانشهر 18 روز قابل قبول بدون یک روز هوای پاک، هشت روز ناسالم برای گروه های حساس و چهار روز ناسالم برای عموم مردم داشت.

این در حالی است که تعداد روزهای قابل قبول کلانشهر اصفهان در دی ماه سال گذشته 11 روز، روزهای ناسالم برای عموم شهروندان 13 روز و روزهای ناسالم برای گروه های حساس 6 روز بوده است.

نگاهی به کیفیت هوای شهر اصفهان در 10 ماه گذشته نشان می دهد که این کلانشهر از ابتدای فروردین تا اسفند 1401 دارای یک روز هوای پاک، 146 روز هوای قابل قبول (سالم)، 135 روز است. هوا برای گروه های حساس ناسالم و 24 روز برای عموم ناسالم است.

اصفهان در سال های اخیر به دلیل خشک شدن زاینده رود و تالاب میان آن آلوده ترین کلان شهر کشور محسوب می شود. بین المللی دام ها و تحت تاثیر کاهش بارندگی ها در دو دهه اخیر کانون های بحرانی گرد و غبار افزایش یافته و این امر در کنار صنعت آلاینده و تردد میلیون ها خودرو باعث شده است که شهر اصفهان آلوده ترین هوا را داشته باشد. حتی در بهار و تابستان

با وجود این، آمار رسمی کیفیت هوای امسال را با سال گذشته مقایسه کنید کلان شهر اصفهان نشان می دهد که تعداد روزهای آلوده است کلان شهر در 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 1401 تعداد روزهای پاک و قابل قبول کاهش و افزایش داشته است.

تعداد روزهای آلوده کلان شهر این رقم در 10 ماه امسال 118 روز و در مدت مشابه سال گذشته 159 روز است.

دکمه بازگشت به بالا