برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

شغل های بین المللی در ایران

بسیاری از مشاغل این روزها شکست خورده اند. افزایش قیمت ها، کاهش پول ملی، بیکاری و سایر عوامل اقتصادی در کنار هم باعث شده است که بسیاری از ایرانیان، به ویژه جوانان و با استعدادها، به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر باشند. اما آنچه قبل از هر اقدامی ضروری و مهم است و باید به آن توجه کنیم این است که: نقاط قوت ما چیست؟ از کدام کشورها با این مهارت ها استفاده کنیم؟ کدام کشورها بیشترین تقاضا و درآمد را در حوزه خدمات ما دارند.

بهترین مشاغل برای مهاجرت  نیروی کار در سال 2023 مشاغل پزشکی و مهندسی و مشاغل تخصصی و ماهر هستند. کشورهای اروپایی به ویژه به افراد متخصص با تجربه و تخصص در زمینه های مختلف کاری نیاز دارند.

در کشور ما افراد زیادی از طریق مهارت و تخصص خود با موفقیت مهاجرت می کنند. بنابراین مشاغل تخصصی مانند مهندسی، پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و غیره. مشاغل مهمی برای ایرانیان خارج از کشور وجود دارد.

اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید، بهتر است از بهترین مشاغل در قبرس یورومای که مورد تقاضا در آن کشور می باشد مطلع شوید تا بتوانید برای آینده شغلی خود برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. درک روندهای بازار کار در هر کشور چشم اندازی کلی برای تقویت مهارت های مورد نیاز کارفرمایان در آن کشور فراهم می کند.

بهترین کشورها برای مهاجرت

کشورهایی که بیشترین مهاجرت نیروی کار را دارند استرالیا، کانادا، ویتنام، جمهوری چک، لوکزامبورگ، آلمان، هلند، نروژ، تایوان و استونی هستند که کارگران از شرایط کاری خود رضایت بالایی دارند. در حال حاضر، به دلیل کمبود نیروی کار و هرم جمعیتی کهنسال، کانادا پذیرای کارگران ماهر است و یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت شغلی به حساب می آید.

مدارک مورد نیاز مهاجرت

هر کشوری قوانین خاص خود را برای مهاجرت کاری دارد. مدارک مورد نیاز برای کار در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. البته، برای کار کردن در هر کشوری، برخی چیزها مهم است و در هر کشوری که می‌روید، باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

مهارت های زبانی: زمانی که برای کار به کشوری مهاجرت می کنید، باید زبان آن کشور را بدانید. چون باید بتوانید خدمت کنید و با مردم کشور ارتباط برقرار کنید. برخی از کشورها مانند ایالات متحده و کانادا به مدرک زبان نیاز دارند. می توانید آیلتس یا تافل را به همراه سایر مدارک خود ارسال کنید.

مدرک تحصیلی: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، هر چه رشته تحصیلی شما با شغلتان مرتبط باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار دارید و قطعا از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد. به طور کلی مدرک لیسانس حداقل مدرک مورد نیاز برای مهاجرت کاری است. البته برخی از مشاغل مانند راننده کامیون یا نجار یا برق کار نیازی به مدرک تحصیلی ندارند و تجربه کاری کافی است.

سن: این موضوع بسته به هر کشوری متفاوت است، اما به طور کلی، بیشترین فرصت برای مهاجرت شغلی بین 18 تا 40 سالگی است.

تجربه کاری: اکثر کشورها به حداقل 3 سال تجربه کاری در زمینه مرتبط با شغل مورد نظر شما نیاز دارند.

سایر موارد: نداشتن سابقه بد، سلامت جسمی و روانی کامل، منابع مالی کافی، گذرنامه معتبر، ترجمه مدارک هویتی، ترجمه مدارک مالی و تحصیلی، رزومه (CV) و توصیه نامه از کارفرمای قبلی.

مزایای مهاجرت کاری به کشورها

آشنایی با فرهنگ جدید

تجربه کاری بیشتری کسب کنید

به ساخت یک CV معنادار کمک کنید

امکان اخذ اقامت در کشورهای خاص

معایب مهاجرت کاری به کشورها

بسیاری از مشاغل دارای محدودیت سنی هستند.

مدرک زبان الزامی است

برای بسیاری از مشاغل واجد شرایط باشید

گرفتن ویزای کار برای برخی کشورها دشوار است

برخی از کشورها مشاغل بهتری برای مهاجران دارند

متخصصان بیهوشی، جراحان، دندانپزشکان، متخصصان فناوری اطلاعات، برنامه نویسان، خلبانان، وکلا و حقوقی، تجاری و امور مالی، مشاوران و تحلیلگران مالی، فیزیوتراپیست ها، تحلیلگران اطلاعات، آماردانان و کارشناسان داده های آمریکایی.

آلمانی در زبان آلمانی می توان به مشاغلی مانند مهندسی برق، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، برنامه نویسی، پرستاری، دندانپزشکی، لوله کشی و … اشاره کرد.

پرستاران ایتالیایی، ترجمه زبان های مختلف، آموزش زبان های خارجی به ویژه انگلیسی و آلمانی، مشاغل فناوری اطلاعات و مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری.

برای مشاغل مرتبط با مدیریت، حسابداری، فناوری اطلاعات و IT، تبلیغات و بازاریابی و امور مالی در ترکیه

طراحی و برنامه نویسی کانادا، مشاغل صنعتی و فنی مانند برق و جوشکار، معلمان حرفه ای، پرستاران و سایر مشاغل مرتبط.

ارمنستان، مشاغل فناوری اطلاعات مانند حسابداری، پرستاری، مهندسی سخت افزار یا برنامه نویسی، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مانند مهندسی عمران و مصالح ساختمانی، کشاورزی، مهندسی برق.

استرالیا استرالیا یکی از بزرگترین قاره های جهان است، همیشه پذیرای مهاجران زیادی از سراسر جهان از جمله ایران است، اگر تجربه و مهارت خوبی در زمینه خاصی دارید، نگران نباشید، باید مدرک داشته باشید. توانایی شما وجود دارد یکسان به اندازه کافی قابل قبول است.

نروژ

نروژ دارای یک صنعت پر رونق فناوری اطلاعات است که هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی را در بر می گیرد. به عنوان یک طراح وب برای طراح UI/UX، شما حدود 50000 دلار در سال درآمد دارید. درست مانند سایر کشورها، چیزهایی مانند تجربه و مهارت حقوق شما را بسیار بیشتر می کند.

دکمه بازگشت به بالا