شبکه ملی بانوان نخبه و فناور ایرانی راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری آنلاین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و به بهانه ایجاد شبکه ملی نخبگان، اظهار داشت: در این راستا با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی شده است. نشست زنان و فناوری با حضور بیش از 30 نفر از بانوان فناور از اساتید دانشگاه، مدیران عامل شرکت ها، کارشناسان برتر در حوزه های مختلف نفت و گاز، هوش مصنوعی، مخابرات و پزشکی، پژوهش و فناوری با هدف برگزار شد. چالش های پیش روی زنان متخصص در این زمینه را بررسی می کند.

در این جلسه در خصوص سطوح مختلف اهداف شبکه زنان و نخبگان فناوری از جمله توانمندسازی زنان و افزایش ظرفیت های خاص، تخصیص امکانات و حمایت های هدفمند و ایجاد روابط فراملی بحث و تبادل نظر شد. و برجسته سازی فعالیت های خاص زنان.

این شبکه با هدف جمع‌آوری داده‌های موثق از زنان ایرانی فناوری و نخبگان به روش‌های مختلف و تجزیه و تحلیل آن، جمع‌آوری ایده‌های شبکه‌ای مختلف از طریق محک‌گذاری نمونه‌های موجود، پرسش‌نامه‌های نظرسنجی و ارزیابی، ایجاد بستری برای سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و جذب و پیاده‌سازی است. ایده ها و تسهیلات اعطایی از طریق شبکه های مستقر به اندازه کافی عمل می کند.

شقایق حق جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه راهبردی فناوری معاونت علمی طی سخنانی در این مراسم گفت: تأثیر زنان در اکوسیستم فناوری و نوآوری بسیار قوی است و ارتباط بین زنان و شناخت ظرفیت آنها تا حد زیادی به این اثر کمک می کند.

انسیه حاجی زاده معاون مطالعات زنان و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به تشریح شکل گیری این شبکه ملی و نمونه های مشابه در دنیا و اهمیت غیرقابل انکار شبکه های بین زنان و نخبگان فناوری برای افزایش ظرفیت و توانمندی ویژه آنان پرداخت. . به زنان نخبه و تکنوکرات ها یادآوری می شود که تسهیلات هدفمند و منصفانه را فراهم کنند و همچنین ارتباطات فراملی ایجاد کنند و فعالیت های ویژه زنان را در سطح بین المللی برجسته کنند.

ایرجی زاد، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری نانو، عضو هیأت علمی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت: تا کنون شبکه سازی زنان توسط افراد زیادی انجام شده است، اما آنطور که انتظار می رفت انجام نشده است. بنابراین، و امروز می توانید ببینید که در واقع یک شبکه موثر برای زنان است.

وی ضمن اشاره به لزوم بررسی علت شکست نمونه قبلی گفت: باید برای همین کار بودجه خوبی در نظر گرفته شود.

مطاری زاده تاجر برتر بوشهری و تنها پیمانکار زن از وزارت نفت گفت: اگر این شبکه منجر به حمایت دولت شود بسیار موثر است و به نظر من جلسات را ادامه دهید و اساسنامه بنویسید و ماموریت قطعا به تشکیل شبکه ملی زنان کمک خواهد کرد

جباری فر پژوهشگر برتر دانشگاه مک گیل کانادا و رئیس هیئت مدیره شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات گفت: حضور زنان در سطح مدیریت کلان برای ایجاد تنوع فکری و ارتقای بخش شرکتی و شرکتی ضروری است. سازمان های.

دانشمند موسس یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی گفت: با تشکیل این شبکه و نمایه سازی فعالیت های خاص زنان به زنان ایرانی مقیم خارج از کشور نشان داده می شود که می توانند فعالیت های شاخص را در داخل کشور انجام دهند. تشویق به کار در کشور خود می شوند.

همچنین مردم بر لزوم تشکیل این شبکه و اهمیت ارتباط با نخبگان و فناور در سراسر کشور و توصیه های خوب در زمینه نداشتن نگاه جناحی و سیاسی در این شبکه، حمایت های مالی گسترده، شناخت زنان تاکید کردند. ظرفیت ها و چالش ها، استفاده از ظرفیت برای غلبه بر چالش ها، تبیین مطالبات جامعه از فعالیت های زنان، افزایش ابعاد فرهنگی برای استقبال از زنان نخبه و فناور در پست های مدیریتی، توجه شبکه به عدالت و نابرابری بین زنان و مردان، بهبود آن. شرایط و امکانات کار برای زنان به دلیل کار چند بعدی زنان در خانه و خانواده خدمات حمایتی برای فروش محصولات زنانه با دیدگاه تجاری، شناسایی زنان موفق و معرفی آنها ارائه می کنند.

در حاشیه این رویداد، زنان به بیان چالش هایی می پردازند که در مسیر حرفه ای خود با آن مواجه هستند.

دکمه بازگشت به بالا