سیگنال‌های مثبت وزیر اقتصاد به بازار سرمایه/ بورس باید سمبل اعتماد سهامداران باشد

اقتصاد | بورس

وزیر اقتصاد و دارایی در روزهای اخیر سیگنال های مثبتی به اقتصاد کشور داد که از آن جمله می توان به بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه و رفع عدم تعادل در شبکه بانکی کشور اشاره کرد.

به گزارش میجیک، بازار سرمایه در یک ماه گذشته به ویژه در یک ماه گذشته چندان خوشایند نبود و شرایط به حدی پیش رفت که نهادهای سیاستگذار اقتصادی کشور از جمله بانک مرکزی به ترتیب وارد موضوع زیان سهام شدند. حمایت از خروج سرمایه و مهار و کنترل کاهش ارزش سهام. همچنین سازمان بورس با اقدامات کنترلی از جمله ایجاد محدودیت در برخی نوسانات و همچنین درخواست تزریق نقدینگی از صندوق های توسعه، راهکارهایی را برای کنترل این وضعیت و در نهایت بهبود شرایط و جو بازار سرمایه آزمایش کرد.

پیامدهای این اقدامات نشانه خوبی از سوی بازار سرمایه و فعالان اقتصادی است و در روزهای بعد شاهد رشد تدریجی ارزش سهام و بازدهی شاخص کل بازار سرمایه برای کانال دو میلیونی هستیم. با این حال هنوز برای برخی نوسانات محدودیتی وجود دارد که حاکی از تداوم سیاست کاهش ریسک در این بازار است و باید منتظر کاهش شرایط چالش برانگیز این بخش از اقتصاد کشور با بهبود وضعیت پایتخت باشیم. بازار

خبر بهتر اینکه عبدالناصر همتی – وزیر امور اقتصادی و دارایی – در مراسم معارفه وزیر اقتصاد و تجلیل از وزیر سابق اقتصاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، سیگنال مثبتی را به بازار سرمایه ارسال کرد. سخنرانی

سرپرست وزارت اقتصاد با دیدن شرایط فعلی اقتصادی گفت: شرایط اقتصادی سخت است، اما اراده اصلاح در دولت چهاردهم نیز وجود دارد و به مردم اطمینان می دهیم که هر کاری که بتوانیم برای کاهش آن انجام خواهیم داد. برخی از دردها و مشکلات اقتصادی که خواهیم داشت

بسیاری از مشکلات به حاکمیت اقتصادی برمی گردد

همتی ادامه داد: با فرض تحریم کار خواهیم کرد و بر این اساس باید شیوه دولت را اصلاح کنیم. بسیاری از موضوعات در حوزه های مختلف مانند سیاست ارزی، بازار پول، بازار سرمایه، تجارت خارجی و مسائل فضای کسب و کار به حاکمیت اقتصادی ما مربوط می شود و مربوط به تحریم ها و مسائلی مانند قیمت گذاری اجباری و مداخله دولت در انواع – اقتصادی نیست. این بخش مشکل را ایجاد می کند.

نارضایتی بانک غیرقابل تصور است

وی در سخنان خود در جلسه افتتاحیه خاطرنشان کرد: مهمترین دستور کار ما مشکل عدم تعادل بودجه است و امسال باید برای تعادل بودجه اقدامات جدی صورت گیرد. ناهماهنگی بانک ها غیرقابل تصور است، چنین وضعیتی را در نظام بانکی ندیده ایم و باید با آن برخورد جدی شود.

با کاهش نرخ ارز به بازار سرمایه کمک کنید

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین به موضوع ارز چند سطحی اشاره کرد و گفت: نرخ ارز را کاهش خواهیم داد که سیگنال مثبتی برای صادرکنندگان و بازار سرمایه و بهبود بازار سرمایه و بورس خواهد بود. . یکی از اولویت های اصلی است.

البته این تصمیم می تواند به نفع همه صادرکنندگان باشد و زمینه را برای افزایش سود و سود خالص شرکت ها و تولیدکنندگان ثبت شده و ثبت نشده فراهم کند که می تواند باعث افزایش سرمایه گذاری در بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار شود.

همچنین هفته گذشته اسکندر از وزارت اقتصاد در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شورای اسلامی، یکی از برنامه ها را تسریع در اجرای قانون جدید تامین مالی تولید و زیرساخت ها عنوان کرد. و گفت: برای استفاده از ظرفیت این قانون اقدامات اساسی انجام می شود و براساس قانون برنامه هفتم توسعه دستور قیمت گذاری دستوری و پرهیز از اخلال بی مورد در امور اقتصادی انجام می شود تا شاهد یک اقتصاد رقابتی و قابل پیش بینی باشیم که واحدهای تولیدی در آن احساس کنند. امن و سرمایه گذاری افزایش می یابد تا سهامداران بازار بتوانند از بازار اطمینان داشته باشند

همتی در پایان سخنان خود در شورای اسلامی به صراحت خاطرنشان کرد: تاکید می کنم بورس نماد اعتماد سهامداران باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا