سکوهای اینترنتی توزیع دارو در چه حوزه‌هایی مجاز به فعالیت هستند؟

اینترنتی | سکوهای اینترنتی

سکوهای اینترنتی توزیع دارو در چه حوزه‌هایی مجاز به فعالیت هستند؟

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: به دلیل اینکه در مبحث «توزیع دارو» افعالی مانند فروش دارو، نسخه، مشاوره و افعالی که جنبه پزشکی یا مداخله بهداشتی دارند از محدوده خدمات این پلتفرم حذف شده است. ، فقط فعل «تحویل از داروخانه دارای مجوز» و «حمل و نقل و تحویل به متقاضی با نسخه معتبر» که در محدوده پلتفرم قرار دارند.

به گزارش میجیک، امین کلاهدوزان درباره فعالیت پلتفرم ها و شرکت های توزیع دارو اظهار کرد: فعالیت پلتفرم ها و شرکت های توزیع دارو در سال های اخیر به ویژه در روزهای سخت کرونا نشان می دهد که وجود و فعالیت های تجاری سه دستاورد «تسهیل، شتاب را برای مردم به ارمغان آورده است.

وی بار دیگر افزود: دستاوردی که در اوایل امسال مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت و تجربه تعامل با بنگاه ها موید این است که در مسیری منطقی، اصولی و غیر انحصاری نظارتی همکاری کامل داشته اند. او نیز از آن استقبال کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با تاکید بر اینکه فعل «تحویل از داروخانه دارای مجوز» و «با نسخه معتبر آوردن و تحویل به متقاضی» در محدوده این بستر است، اظهار داشت: با توجه به موضوع. از «توزیع دارو»، افعالی مانند فروش دارو، نسخه، مشاوره و افعالی که جنبه پزشکی یا مداخله در مشکلات سلامتی دارند از محدوده خدمات این پلتفرم حذف شده و تنها افعال «ارسال از داروخانه دارای مجوز» و حمل و تحویل به متقاضی با نسخه معتبر” در محدوده کاری پلتفرم واقع شده است، بررسی کارشناسی و جمع بندی این مرکز متولی تجارت الکترونیک کشور است که تایید می کند این فعالیت بر اساس تجارت قابل تنظیم است. . قانون نظام صنفی و در موضوع دارو، وزارت بهداشت باید ضوابط خاصی را ابلاغ کند.

کلاهدوزان با اشاره به عدم اقدام موثر وزارت بهداشت برای مدیریت ضوابط این حوزه گفت: سال گذشته با توجه به مصوبه هیات وزیران علیرغم پیگیری های مراکز مختلف از جمله این مرکز. معاونت علمی، کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متاسفانه تاکنون اقدام موثری از سوی وزارت بهداشت برای این سازمان صورت نگرفته است که مغایرت اساسی با قانون تجارت کشور دارد (به ویژه با توجه به مصوبه شورای مقررات زدایی).

وی افزود: اقدام جدید سازمان غذا و دارو برای برخورد با پلتفرم متأسفانه نه تنها یک اقدام سازنده و آینده نگر بلکه مطابق با سیاست کلی سامانه تحویل غیردولتی است. به ادارات دولتی که توسط جناب عالی تصمیم گرفته شده است.. به رهبری و رئیس جمهور مراجعه شده و نام امسال را با محوریت «مشارکت مردم» می دانند، خلاف سیاست کلی کشور است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک بر بازنگری کامل این مرکز تاکید کرد و به پیشنهاد اجرایی اشاره کرد و گفت: ساماندهی بستر بر اساس قانون نظام صنفی در قالب اتحادیه سراسری کسب و کارهای مجازی که دارای وضعیت قانونی کامل است. و محل ورود

کلاهدوزان در ادامه به پیشنهاد دیگری از سوی این مرکز اشاره کرد و گفت: مفهوم مربوط به شرایط و ضوابط فعالیت این بستر در کمیته ای با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و متشکل از نهادهای ذیربط از جمله مرکز تجارت الکترونیک است. توسعه. ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور. معاونت حقوقی رئیس جمهور، وزارت اقتصاد، وزارت بهداشت و نماینده اتحادیه مشاغل مجازی و مصوبه در هیئت وزیران باید فوراً آماده شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری و تلاش همه کسانی که به اکوسیستم تجارت الکترونیک کشور اهمیت می دهند، این موضوع در ابتدای سال جاری برطرف و اجرایی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا