سوخت حیاتی برای اقتصاد در اروپا کم آمد

اقتصاد

سوخت حیاتی برای اقتصاد در اروپا کم آمد

بازار دیزل در اروپا به دنبال تعطیلی پالایشگاه ها و اختلال در واردات سوخت از مسیر دریای سرخ، نشانه هایی از عرضه محدود را نشان داده است.

به گزارش میجیک، بازار خورشیدی اروپا مدتی است که محدود شده است زیرا تحریم ها واردات خورشیدی از روسیه از طریق دریا را متوقف کرده است. از سوی دیگر، تولید محصولات پالایشگاهی در واکنش به محدودیت های عرضه اوپک پلاس تغییر کرده است. بازرگانان اکنون با تعمیر فصلی تاسیسات پالایشگاهی، حملات به تاسیسات انرژی روسیه و اختلال در ترانزیت در دریای سرخ مواجه هستند که باعث افزایش نرخ حمل و نقل شده است.

سطح حق بیمه گازوئیل در مقایسه با نفت خام در این زمان به بالاترین حد خود رسیده است که کمترین رکورد از سال 2012 بوده است. ساخت و ساز. سفته بازان نیز نسبت به افزایش قیمت ها خوش بینی بیشتری پیدا کردند.

گازوئیل برای تحویل در این ماه گرانتر از پیشنهاد تحویل اواخر امسال شده است. این وضعیت نشان دهنده محدودیت عرضه در بازار است.

اما هوشام، تحلیلگر وود مکنزی، گفت: انتظار داریم در دو ماه آینده شاهد کاهش ذخایر دیزل و دیزل در شمال غربی اروپا باشیم. او به بهبود پالایشگاه های بهاره و همچنین محدودیت های عرضه از سوی مراکز عمده صادراتی و تأثیر اختلالات ترانزیت از دریای سرخ و کانال سوئز بر جریان واردات به اروپا اشاره کرد.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی، گازوئیل مهم ترین سوخت مورد استفاده در سراسر اروپا است. انتظار می رود تقاضا برای گازوئیل در این منطقه در سال های 2021 و 2022 به بیش از 6 میلیون بشکه در روز برسد و از سایر فرآورده های نفتی مانند دیزل پیشی بگیرد.

واردات نسبتاً کم باعث مشکلات عرضه می شود. بر اساس داده‌های Vertexa که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، کل واردات محموله‌های دیزل به اتحادیه اروپا و بریتانیا در ژانویه هم به صورت ماهانه و هم سالانه کاهش یافته است.

با این حال، محموله های سوخت از هند و خاورمیانه همچنان به اروپا می رسد و بسیاری از آنها از دماغه امید خوب آفریقای جنوبی عبور می کنند تا از خطرات ژئوپلیتیکی در دریای سرخ جلوگیری کنند و هزینه و مدت سفر را افزایش دهند. سایر تامین کنندگان مانند ایالات متحده و ترکیه به ارسال محموله ها ادامه می دهند.

تعمیرات پالایشگاه نیز عرضه خورشیدی را محدود می کند. کار در واحد تقطیر نفت خام اروپا که قلب پالایشگاه نفت است، در سه ماهه جاری در مجموع 440 هزار بشکه در روز بوده که 110 هزار بشکه در روز کمتر از سال گذشته است. با این حال، تولید از دست رفته بیشتر از آن است که بزرگترین پالایشگاه منطقه به طور ناگهانی تعطیل شود.

با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، بزرگترین نفوذ مبهم، تهدید حملات پهپادهای اوکراینی به تأسیسات روسیه است. با وجود تحریم های غرب، روسیه میلیون ها بشکه گازوئیل صادر می کند و هرگونه وقفه در این جریان در بازار جهانی منعکس خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا