مطالب میجیک

سفرا و دیپلمات‌های ۲۸ کشور از زندان زنان تهران بازدید کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از مرکز مدیریت ارتباطات و اطلاعات دفتر امور بین الملل و حقوق بشر دادگستری، جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی به همراه معاون امور بین الملل دادگستری و دبیر حقوق بشر مرکز فرماندهی. و همچنین برخی از مدیران ستادی سازمان زندان ها و ستاد حقوق بشر امروز 19 خرداد از “زندان نسوان تهران” بازدید کردند.

این بازدید با هدف آشنایی با برنامه تحول و همچنین اقدامات اصلاحی و تربیتی در حوزه زندان با هماهنگی سازمان زندان و ستاد حقوق بشر به مدت سه ساعت برگزار شد.

این گروه دیپلماتیک به طور ویژه از کارگاه های آموزشی مهارتی و کارگاه های مختلف برای مراجعین بازدید می کند و این بخش نیز مورد توجه قرار می گیرد. سفیران همچنین از یکی از زندان ها و اسکان بازدید کردند و از ویژه برنامه زندانبانان دیدن کردند.

پیش از این سفر سفرا و نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مدعو در نشستی با حضور کاظم غریب آبادی نماینده امور بین الملل دادگستری و همچنین مدیر ستادی سازمان زندان ها و ستاد حقوق بشر به ارائه گزارشی پرداختند. وی در جریان برنامه جاری و اقدامات تحولی زندانهای دولتی قرار گرفت. .

غریب آبادی در این رابطه تاکید کرد؛ زندان های زنان به گونه ای انتخاب شدند که بازدیدکنندگان خارجی بتوانند خدمات و امکانات منحصر به فرد و متنوع برای زنان زندانی را ببینند و به درک درستی از اصول زندان های اسلامی دست یابند.

گفت: این زندان، اکنون امروز تنها زندان زنان با حدود 700 زندانی در استان تهران با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت است. در واقع زنان حدود دو و نیم درصد از جمعیت زندانیان ایران را تشکیل می دهند که نشان دهنده نرخ بسیار پایین جرم و جنایت در بین زنان ایرانی است که در مقایسه با سطح جهانی کمتر است.

دکمه بازگشت به بالا