مطالب عمومی

نتایج سفر حسین به تهران محور مذاکرات وزیران خارجه عراق و عربستان

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین، وزیر امور خارجه این کشور با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عراق رایزنی تلفنی داشته است. وزیر خارجه عربستان سعودی

فیصل بن فرحان در این گفتگو با تاکید بر اینکه عربستان در کنار مردم عراق ایستاده است، گفت: این کشور از ثبات و امنیت عراق حمایت می کند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره نتایج سفر فواد حسین به تهران و تاثیرات مثبت آن بر روابط دوجانبه تهران و ریاض گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، فواد حسین چندی پیش وارد تهران شد و با مقامات کشورمان از جمله ابراهیم رئیسی و امیر عبداللهیان دیدار و رایزنی کرد.

رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه عراق با قدردانی از رایزنی دولت این ایالت در امور منطقه گفت: ابتکارات و اقدامات عراق برای بهبود فضای همکاری بین کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان در تقویت همگرایی منطقه ای موثر خواهد بود. .

رئیسی پنج دور گفت‌وگوی ایران و عربستان با میانجیگری عراق را مفید توصیف کرد و تاکید کرد: با اتمام اجرای توافق قبلی، راه برای ارتقای تعامل هموار می‌شود.

رئیس جمهور کشورمان نیز بازسازی و تقویت روابط عربستان و ایران را برای امنیت منطقه مفید دانست.

311311

دکمه بازگشت به بالا