اقتصادی

سرویس جدید تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده است؟

تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم سرویس جدیدی است که برای اولین بار توسط اپراتور همراه اول کشور برای مشتریان چند مدل گوشی فعال و ارائه شده است و مشتریان این اپراتور قادر به انجام آن خواهند بود. بدون استفاده از برنامه یا برنامه واسطه با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنید.

به گزارش میجیک، موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه اولین بار پس از چندین سال توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد و پس از مدتی با مخالفت هایی این طرح متوقف شد. اگرچه پس از مدتی همیشه اعلام می شود که این مشکل سرویس در آینده حل خواهد شد، اما با گذشت سال ها مردم برای دسترسی به تماس های تصویری به شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موجود مراجعه می کنند.

اما در رابطه با فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه در بحث ایجاد امکان مکالمه تصویری همانطور که در دولت گذشته تاکید شد، بحث فرهنگ سازی و توجه به موضوعات مهم فرهنگی اعلام و تاکید شد. کسانی که اطلاعات دقیقی در مورد نحوه برقراری تماس ویدیویی ندارند، ممکن است نگران باشند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی است که پیش از این برای جلوگیری از بروز مشکل در این زمینه تدابیر مختلفی در این زمینه اندیشیده و حق انتخاب نوع مکالمه صوتی یا تصویری برای مکالمه با سیم کارت رایتل را دارند. به آرامی

سرانجام پس از بحث و توافقات، این سرویس در آن زمان راه اندازی نشد و در آن سال ها هیچ صحبت و اقدامی در این خصوص صورت نگرفت تا اینکه زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار جدیدی در این باره اعلام کرد و گفت به زودی تماس های تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال می شود که هزینه زیادی ندارد. اما جزئیات دقیق و نحوه فعال سازی و سرویس دهی این سرویس به طور دقیق اعلام نشده است.

در همین راستا چند روز پیش وزیر ارتباطات جزئیات جدیدی از این قابلیت را اعلام کرد و گفت: در خصوص تماس های تصویری، نرخ ها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده و به تصویب هیات وزیران رسیده است. به اپراتورها اطلاع داده شده است.

به گفته وی، برای راه اندازی این قابلیت همکاری شرکت های سازنده گوشی الزامی است و برخی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را در گوشی های موجود در ایران فعال کنند. همچنین گفته شده است که این سرویس در برخی از گوشی ها توسط یکی از اپراتورها به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در حال رایزنی با شرکت های سازنده گوشی هستند.

اما بررسی ها نشان می دهد که این قابلیت پس از گذراندن دوره آزمایشی برای برخی از مشتریان اپراتور همراه اول که دارای گوشی های هواوی و شیائومی هستند فعال شده است و کاربران می توانند از آن استفاده کنند، اما توصیه می شود قبل از فعال سازی این سرویس، کاربران حتما مقداری داشته باشند. . نکات مهم قابل توجه.

بر اساس اطلاعات سایت همراه اول، برای استفاده از سرویس تماس تصویری این اپراتور، هر دو طرف مکالمه باید تحت پوشش شبکه LTE باشند و سیم کارت هر دو مشتری، سیم کارت هر دو مشتری USIM باشد. همچنین این سرویس باید برای هر دو طرف تماس فعال باشد و تلفن های همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کنند.

علاوه بر کیس، تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری در بستر شبکه نسل چهارم (ViLTE) باید برای هر دو گوشی موبایل اعمال شود.

تمامی مشتریان دارای گوشی های هوشمند دارای قابلیت ViLTE می توانند این سرویس را از طریق کد دستوری *10*2431# یا اپلیکیشن موبایل من فعال کنند و در صورت تحت پوشش قرار گرفتن شبکه LTE این اپراتور و پس از برقراری تماس صوتی طبق معمول بر روی آیکون دوربین ( گزینه تماس ویدیویی) و تماس های ویدیویی با کیفیت را پیدا کنید.

نکته مهم برای کاربران این است که نرخ تماس های تصویری با تلفن همراه اول برابر با تماس های صوتی معمولی خواهد بود و این ویژگی برای گیرنده تماس هزینه ای ندارد. بنابراین برای استفاده از این سرویس به جز هزینه تلفن نیازی به پرداخت جداگانه نیست.

برای استفاده از این سرویس، کاربران نیازی به نصب نرم افزار توسط تماس گیرندگان و گیرندگان ندارند و می توان از تماس صوتی برای مشتریان دائمی و اعتباری استفاده کرد.

لازم به ذکر است که امکان برقراری تماس تصویری با اپراتورهای دیگر وجود ندارد و تنها در شبکه همراه اول امکان برقراری تماس تصویری وجود دارد.

همانطور که اپراتور تلفن همراه اول اعلام کرده است، در حال حاضر تنها چند گوشی نسل جدید شیائومی و هواوی می توانند از خدمات تماس تصویری بر روی پلتفرم نسل چهارم پشتیبانی کنند و به زودی لیست سایر تلفن های همراه پشتیبانی شده نیز به روز می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا